De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Heden op maandag 23 juni 2014 om 07:44 gaan we als je hiervoor de tijd hebt, wat container schepen bekijken. gred.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Heden op maandag 23 juni 2014 om 07:44 gaan we als je hiervoor de tijd hebt, wat container schepen bekijken. gred."— Transcript van de presentatie:

1

2 Heden op maandag 23 juni 2014 om 07:44 gaan we als je hiervoor de tijd hebt, wat container schepen bekijken. gred

3 Het grootste containerschip vanaf 2006 “ Ms. Emma Maersk “ een Deense rederij Geschat voor containers, rederijen houden dit graag geheim Lengte 398 meter. Breedte 57 meter. Diepgang 16 meter. Hoogte van brug naar machinekamer 69 meter. Brug en machinekamer in het midden geplaatst.

4 Het beklimmen van het schip Via de zg. gangway

5 Kijkje in het ruim, containers onderdeks ca. 10 stuks hoog,bovendeks ca. 7 hoog. Elke containerplaats heeft drie nummers nl. in de lengte, breedte, hoogte van het schip.

6 De ankerketting is ongeveer 250 meter lang. Anker zonder ketting weegt 30 ton. Hand

7 Bulb steven, zit tegenwoordig op elk schip, het verminderd de weerstand van het schip in het water, afgekeken van de natuurlijke waterdruppel.

8 De bronzen scheepsschroef van € 1 miljoen weegt kg.,heeft een diameter van 9,5 meter en geeft het schip een snelheid bij 90 omw./ min. van 55 Km/uur met pk. brandstofverbruik is dan 9000 liter per uur Inhoud eigen brandstof tank is ton en kan dus ruim 55 dagen varen..

9 Het zg. schroefwater achter het schip, dit verraad elk schip vanuit de lucht

10 Het nieuwe 2009 Italiaanse containerschip “ Ms. Beatrice “ kost 120 milj.euro. Geschikt voor ongeveer containers Lengte 366 meter. Breedte 51 meter. Diepgang 16 meter. Met pk heeft het schip bij gladde zee een snelheid van 45 Km/uur Hier machinekamer en brug gescheiden In 1966 eerste containerschip geschikt voor 600 containers in Rotterdam aangekomen. In 1967 : 6000 containers verhandeld in 2009 meer dan containers.

11 Één schip van een serie van acht, van de Nederlandse maatschappij Nedlloyd In 2004 grootste schip met grootste motor, Nedlloyd in 2006 opgekocht door Deense Maersk, voor Nederland is dit nu vergane glorie voor grote schepen. Lengte 335 meter breedte 43 meter diepgang 14 meter

12 Container schepen varen vanuit de Oost naar Europa ongeveer 90 % vol, van Europa naar de Oost is dit ongeveer 60 % Nadeel van containers is, dat je ook lege containers moet vervoeren

13 Ook op zee kan het weer slecht worden

14 En dan krijg je water aan dek

15 Je kunt wel groot zijn, maar de natuur is het machtigst, dan zijn wij zo nietig

16 De neus in de golven terwijl de schroef achter, boven water slaat

17 Daar gaat die weer

18 Neus in en uit de golven is het zg. stampen van het schip

19 Als dit dagen duurt wordt je het wel beu, want het werk moet wel moeizaam doorgaan

20 Dit is het overhalen naar stuurboord van het schip, daarom moet je de zwaarste lading niet bovenop hebben

21 Dit is het overhalen naar bakboord, samen is dit het slingeren van het schip

22 Dit is het resultaat als er onderweg dit gebeurd

23 Alle containers zitten onderling met zg. koppelingen aan elkaar vast daarom spoelen ze ook wel eens met z’n drietjes aan.

24 Deze is voor Hoek van Holland aangevaren door een vrachtschip ter hoogte van de machinekamer en deze dus water binnen kreeg, ligt hier in Rotterdam

25 Het zelfde schip nog op zee

26 Hier ook weer problemen.

27 Nu in rustig water na de storm Een container is 2,4 tot 2,9 meter hoog en mag maximaal 30 ton wegen

28 Ook weer het resultaat van een slingerend schip

29 Is niet de bedoeling dat je zo de haven binnenloopt

30 Containers hebben het soms zwaar te verduren, door de onderlinge koppelingen blijven de containers nog hangen.

31 Rommeltje aan dek.

32 Lossen moet hier eerst met een mobiele hijskraan

33 Hier is in Antwerpen het hele schip gekanteld en kijk je nu dus tegen de rode bodem.

34 De andere, walzijde van het gekantelde container schip

35 Hier heeft de wal container loskraan het begeven. Een loskraan kan ongeveer één container per minuut lossen, is afhankelijk waar de container op het schip staat bijv. onder of boven

36 Restant van de loskraan in het scheepsruim

37 Container schip in de sluizen van het Panama kanaal, meestal is een container 20, 40, 45 voet lang dit is resp. ca. 6, 12, 13,5 meter, breedte altijd 8 voet, 2,4 meter.

38 Het Panama kanaal geopend in 1914 is 81 Km.lang vaartijd ca. 9 uur.

39 Oude foto van de sluizen Er zijn drie sluizen achter elkaar die de schepen ca. 26 meter omhoog brengen Sluizen zijn 320 m. lang, 34 m. breed en 13 meter diep Kosten enkele doorvaart in 2009 klein schip € , grote € Er worden nu naast oude sluizen nieuwe aangelegd met een lengte van 430 m. breedte 55 m. en diepgang van 18 meter

40 Schepen in de sluis worden hier vastgemaakt aan vier of zes locomotiefjes die de schepen in het midden van de sluis houden en met het schip meerijden naar de volgende sluis, het schip zelf help hierbij ietsje met z’n eigen motor

41 De sluizen uit en het Panama kanaal in.

42

43 Hoe meer loskranen boven het schip, des te eerder is het werk gedaan

44 Remmen is moeilijk Je kan de 42 voet nog lezen, dat wil zeggen hieronder zit nog 12,60 meter

45 Containerschip zag vrachtschip van rechts schijnbaar niet, ook hier een kwestie van proberen door te douwen.

46 Hier heeft de punt van een kleiner schip ingezeten, nu een beetje olie lekkage.

47 Zo hoor je niet binnen te komen, hier is de baas echt niet blij mee

48 Hier is echt geen haven

49 Wat zijn we nu weer aan het doen

50 Langs de rotsen moet je niet zijn, maar zo kom je wel van je lading af.

51 Zocht ook de haven en bril vergeten op te doen

52 Container inhoud kan soms ook ontbranden en steekt de rest aan.

53 Brandje is geblust

54 Brandje voor de brug gehad

55 Zicht in de brug na de brand

56 Zicht in het ruim met wat container resten

57 Nu weer raak op het voorschip

58 Wat is hier gebeurd ?

59 Hier schip met zg. katterug is niet goed, kan door verschillende oorzaken komen.

60 Schip kan ook breken, hier blijven beide helften gelukkig nog drijven

61 Slopen van een oud schip hier in India, schip wordt met volle kracht op het strand gevaren en dan met de hand gesloopt incl. zeer veel ongevallen.

62


Download ppt "Heden op maandag 23 juni 2014 om 07:44 gaan we als je hiervoor de tijd hebt, wat container schepen bekijken. gred."

Verwante presentaties


Ads door Google