De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

OMP’s in BB (One-Minute-Papers in Blackboard)  Aanleiding  Oud vs Nieuw  Onderwijskundig effect  Implementatie.

Verwante presentaties


Presentatie over: "OMP’s in BB (One-Minute-Papers in Blackboard)  Aanleiding  Oud vs Nieuw  Onderwijskundig effect  Implementatie."— Transcript van de presentatie:

1 OMP’s in BB (One-Minute-Papers in Blackboard)  Aanleiding  Oud vs Nieuw  Onderwijskundig effect  Implementatie

2 Begrijpen = ‘Performance’

3 Begrijpen = Context

4 college Algoritmiek: Oud vs Nieuw  2 STP = 3 ECTS  6 x 2 uur hoorcollege  2 dagdelen praktikum opgaven maken, met assistentie  Zelfwerkzaamheid: tentamenvoorbereiding  2 STP = 3 ECTS  6 x 2 uur hoorcollege  Zelfwerkzaamheid: 5 OMP’s >5 Individuele opdrachten 1 Groepsopdracht (duo) Tentamenvoorbereiding

5 Effecten …  Rendement van DLO = % voldoende inclusief herkansing  Rendement van OMP (+ opdrachten) = % voldoende inclusief herkansing ‘94‘95‘96‘97‘98‘99‘00‘01‘02 495363828172798379 Start Topclass / Blackboard BIO‘01‘02 +8379 -6461 LST‘01‘02 +9495 -8789

6 Effecten …  …zonder slijmerig over te komen wil ik u graag even melde dat ik het voortgang van het studieonderdeel AB tot nu toe zeer prettig vind. De communicatie is uitstekend, het schriftelijke materiaal prima, de docent erg motiverend en er wordt snel en adequaat gereageerd op reakties van studenten. Als het tentamen nou ook nog zo gaat heb ik niet te klagen..  For starters, I have a learned a lot !!! It took a while to get really used to pseudotaal but im starting to get the hang of it. … In general the ‘opdracht’ was a lot of fun and VERY ‘leerzaam’.  I was wondering if perhaps there is a way of getting some feedback on the homework that we have been handing in. I understand that this will be an immense amount of extra work on your behalf, but it would be nice to know where im going wrong on Opgave 7 if I don’t get it right by the end of tonight. Perhaps you could give feedback on request only, and maybe just only a small clue as to where we might be going wrong –so that we can learn from our mistakes.

7 Effecten …  Ik vond het bespreken van de opdrachten heel erg nuttig. Hierbij herken je toch veel fouten die je mogelijk zelf ook zou kunnen maken. Deze manier van bespreken is voor mij totaal nieuw maar zeker heel effectief. Je wordt op deze manier veel beter bij het college betrokken waardoor je niet alleen beter oplet maar ook een grotere drang heb het college te begrijpen. Dit werkt voor mij perfect.  Het inleveren van de opdrachten en one minute paper is een goede manier stof wekelijks bij te houden en niet tot het laatste moment voor het tentamen te wachten.  Het gebruik van blackboard in deze cursus vond ik zeer goed. Meeste docenten maken helemaal niet of slechts een beetje gebruik van de mogelijkheden die deze omgeving bied. In deze cursus is blackboard echter het centrum van communicatie en informatieuitwisseling geweest.

8 Effecten …  Maar nogmaals, ik zie het vak als een voorloper op en misschien was het dan beter geweest om direct met C++ aan de slag te gaan ipv met pseudotaal. Maar de manier waarop, met de opdrachten en werkgroepen vond ik zeer aangenaam en doeltreffend.  Ik vind de vorm van college en opdrachten op blackboard een goed idee. Zo word je verplicht om binnen een beperkte tijd over de stof na te denken. De werkgroep opdracht was ook goed. Het was in het begin wel heel ingewikkeld, maar wel te doen. Ik denk dat je meer van het vak leert door opdrachten te moeten maken.  Lastly, I found that we had too much time to correct the opdrachten. In that amount of time we could have corrected two of them. All in all though, I found the buildup of this class and teaching method (quizzes and opdrachten) very good,

9 Effecten …  Ik heb voornamelijk veel opgestoken van de werkopdrachten omdat je ziet hoe andere mensen denken wanneer ze programmeren. Niet alleen mijn practicumpartner, maar ook de mensen van wie ik de opdracht moest verbeteren hadden een ander denkpatroon. Tenminste, ze hebben dingen verwoord waar ik nooit aan gedacht zou hebben. Ik ben dan ook van mening dat we meer hebben aan een extra werkopdracht in samenwerkingsverband als alternatieve toetsing.  Ik vindt de opzet van het vak, zoals het nu is gegeven, heel goed. Er was, vooral door de opdrachten na elk college, een vrijwel perfecte samenhang tussen theorie en praktijk. Op die manier bracht je het geleerde meteen in de praktijk en kon je het ook beter begrijpen. En dat je door de OMP’s werd gedwongen ook de theorie door te nemen was een goede zet.  All in all, still a very fun subject, and well taught I find. I also like that we are forced to do homework since it forces us to start to study before hand, whilst our effort is still rewarded as part of our grade.

10 Implementatie  Antwoord OMP als word doc in algemene dropbox Antwoorden goed leesbaar Zelf item aanmaken in gradebook  OMP als essay-vraag Via assessment manager naar Assignments (quiz) Automatisch item in gradebook Antwoorden slecht leesbaar (BB cr bug)

11 Epiloog  “The most interactive experience you ever had with your computer is less interactive than the most meaningless experience you ever had with your cat! ” (quoting Tom Snyder, educational software designer)  Google-it: “one minute paper” ca 2250 referenties  Google-it: “just in time teaching” ca 2100 referenties


Download ppt "OMP’s in BB (One-Minute-Papers in Blackboard)  Aanleiding  Oud vs Nieuw  Onderwijskundig effect  Implementatie."

Verwante presentaties


Ads door Google