De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Een kei van een leider 22 januari 2008. De manager vroeger…

Verwante presentaties


Presentatie over: "Een kei van een leider 22 januari 2008. De manager vroeger…"— Transcript van de presentatie:

1 Een kei van een leider 22 januari 2008

2 De manager vroeger…

3

4 De manager vroeger….

5 De markt tegenwoordig …

6 Leiderschapsspiegel IK….. JA/NEE 1.Heb mijn persoonlijke missie voor mezelf uitgeschreven 2.Formuleer iedere week mijn weekdoelen 3.Kijk in de spiegel wanneer iets niet goed is gegaan 4.Prijs mijn mensen wanneer iets wel goed is gegaan 5.Heb altijd als eerste de acties uit het werkoverleg af 6.Heb mijn opvolgers al klaar staan 7.75% van de agenda van mijn werkoverleg is toekomstgericht 8.Krijg minimaal 1 spontaan compliment per maand van mijn mensen 9.In een coachgesprek vraag ik eerst: welke tip heb je voor mij? 10.Ik weet vandaag of wij komende maand onze doelstelling halen

7 Uitkomsten < 6Lijder 6-7Manager > 8Kei van een leider

8 Leiderschapsspiegel U?U?

9 Even kort kennismaken

10 Organisatie Intenza Focus Zakelijke en financiële dienstverlening in Nederland Samenstelling Consultants/directie coaches (5), trainers/coaches/assesoren (30), presentatoren (3) Beroep Ambities realiseren met de focus op gedrag Impact vergroten van performance van mensen Passie Gedrag van mensen (én leiders) Organisaties in beweging krijgen (focus op doen, inspireren op toepassen, passie, resultaat) Motto Gedrag is dé succesfactor Van communiceren naar inspireren Boek geschrevenGedrag als succesfactor

11 Naam Mario Bierkens MBA Leeftijd44 jaar Privé Getrouwd met Carolien, 3 kinderen Guus, Cas en Eva en hond Joris te Roosendaal Beroep Partner Intenza Consulting Group MKB-ondernemer Managementcoach op gedrag, presentator en inspirator Passies Drummen, basketball West-Brabant Giants, hardlopen, koken, presenteren, gedrag van mensen en genieten van het leven Levensmotto Zakelijk motto Het is elke dag feest, je moet wel zelf de slingers ophangen Gedrag is dé succesfactor Boeken geschrevenGedrag als succesfactor Doorlopend Succesvol verbeteren

12 Enthousiaste Intenza-referenties:

13 De route naar realisatie Leiderschapsspiegel De eerste winst De inspiratiemotor Acceleratie in Realisatie

14 Doel sessie Praktische tips aanreiken om een kei van een leider te worden door meer grip te hebben op het gedrag van uzelf én van uw mensen Minimaal 3 tips die u morgen al kunt gaan toepassen

15 Aan de slag……

16 De droom van iedere leider Succes / Resultaat

17 De eerste winst

18 Uw ambitie?

19 Het Intenza Realisatie Plan ©

20 Wat wilt u dat uw relaties over uw mensen of bedrijf zeggen? Welk gedrag wilt u vaker in uw bedrijf zien?

21 Input Klant centraal Onafhankelijk Professioneel Slim Creatief Eerlijk en betrouwbaar …… …

22 Teamwork is elkaar vertrouwen En? Vertrouwen dat het goedkomt?

23 Zo, nu heeft u 4% gerealiseerd!

24 Realisatie-remmers Vuurpijleffect Communicatie over nieuwe doelen/plannen Vage kreten zonder lading Training als Haarlemmerolie Valse start Geen voorbeeldgedrag management Meten op kwantiteit Harder sturen Schijncommitments Managers volgend in plaats van voorop lopend Etcetera

25

26 Enkele feiten op een rij Vaag gedrag leidt tot slechts 4% verbetering na half jaar Concreet gedrag zorgt voor 46% verbetering na half jaar Bron: Ben Tiggelaar

27 Laat beeld en geluid gelijk lopen!

28 Bepaal een handig gedragskompas 28

29 Uitgewerkt AAAI GRIP ALERT A andacht A lert reageren A fspraak = afspraak I nitiatief nemen G is R echtdoorzee I nhoudelijk P ro-actief A fspraak = afspraak L okaal ondernemerschap E chte aandacht voor de klant R esultaatgericht T opkwaliteit

30 Enkele gedragskompassen AAAI GRIP ALERT

31 Vertaal naar bewegen en agenda’s Hoe concreter, hoe beter

32 Voorbeeld GRIP-overleg (visie op het spelconcept) IK… Gis•heb focus voor 80% op toekomst •zorg ervoor dat het overleg verfrissend is Rechtdoorzee•geef degene die niet voorbereid zijn geen zendtijd •sluit iedere keer af met WKB-rondje met tips voor toekomst •stel toepassingsvragen om inzicht te krijgen in het ‘echte’ commitment •stel per afspraak vast wat er over 1 maand bereikt moet zijn (output) Inhoudelijk•zorg ervoor dat de toekomstige ontwikkelingen centraal staan •begin met de commerciële onderwerpen eerst Paraat•overleg niet op de gouden uren (10-16).

33

34 De inspiratiemotor

35 Communiceren of inspireren?

36 Wie vindt u een voorbeeldleider en waarom? 36

37 Leiders…… …. hebben visie/ambitie …. zijn concreet …. zijn het voorbeeld 37

38 Leiderschapsspiegel U?U?

39 Een leider is het

40 Bent u de haas?

41

42 FF doktertje spelen

43 Als ik u vraag: “waar kijkt u naar hoe gezond uw bedrijf is?” wat roept u dan?

44 Kijk dus vooruit!!

45 Een kei van een leider… heeft de focus op de toekomst

46 Het onmogelijke mogelijk maken

47

48 Discipline voor Richard 7000 km. voorbereiding Elke dag 42 km. rennen 3x per dag warm eten 1,5 uur per dag masseren Iedere maand MRI, dopingtesten en andere scans interviews km. rennen 3 mensen 365 dagen 24 uur per dag samenleven op 8m2

49 Discipline voor Richard 7000 km. voorbereiding Elke dag een marathon 3x per dag warm eten 1,5 uur per dag masseren Iedere maand MRI, dopingtesten en andere scans interviews km. rennen 3 mensen 365 dagen 24 uur per dag samenleven op 8m Euro

50 Het onmogelijke mogelijk maken Succes kun je afdwingen, geluk niet Geloof (enthousiasme werkt aanstekelijk) Goede voorbereiding Check, check double check Wees voorbereid op tegenvallers Vier successen Duidelijke spelregels en DISCIPLINE, DISCIPLINE én DISCIPLINE Wees als leider ALTIJD het inspirerend voorbeeld

51 Maak de eerste beweging klein en voelbaar! O x E = QW Oplosbaarheid x Effect = Quick Win

52 Een kei van een leider… werkt niet harder, maar slimmer

53 Commitment blijkt uit beweging

54 Het ABC van Jaques Welch 54 “Bij mensen gaat het juist om verschillen!”

55 De fitheid van uw team

56 Focus op A en B

57 Marjo veel over verteld

58 Leer van Lance Armstrong

59 Bereid scenario’s voor 1.Het gaat fantastisch 2.Het gaat matig 3.Het loopt slecht/achter op budget

60 Focus op controle en invloed Bron:Stephen Covey

61

62 Wie van u golft?

63 Een ondernemer die slim en lui is denkt door de bal

64 Relatie-evenementen door de bal gedacht Vraag grootste prospects als spreker Laat relaties prospects meebrengen Relatie wordt uitgenodigd en direct wordt afspraak gemaakt voor opvolgafspraak (91% zegt ja!) Ook al kunnen relaties niet, maak direct afspraak (47% zegt ja!)

65 Andere voorbeelden van door de bal denken Van zomerdip naar zomerpiek Sponsoring Opleidingen laten renderen Lost deals alsnog binnenhalen Leveranciers als ambassadeurs benutten Ambassadeursprogramma Pamperprogramma voor nieuwe relaties Etcetera

66 Groei met door de bal denken Evenementen en opvolging Van zomerdip naar zomerpiek Sponsoring al succesvol voor het event Opleidingen laten renderen Lost deals alsnog binnenhalen Leveranciers als ambassadeurs benutten Ambassadeursprogramma Pamperprogramma voor nieuwe relaties Computergegevens als basis voor morgen Etcetera

67 Al is het plan nog zo goed Het is het gedrag dat het hem doet!

68 De essentie van deze sessie Bepaal een gedragskompas voor uw organisatie Inspiratiemomenten voor u als de leider van uw bedrijf bepalen Concrete vertaalslag naar persoonlijk leiderschapsgedrag (door concretiseren 1150% meer ROI) voor bijvoorbeeld: Werkoverleg; Bilateraal overleg; Samen naar een klant; Een klantbijeenkomst etc Maak uw persoonlijke inspiratieplanner en mobiliseer de context! Bent u de haas die inspireert in gedrag?

69 De essentie van deze sessie De FITheid van uw team (De ABC-tjes van Jack Welch benutten in de coaching) Acceleratie in Realisatie: Crisismomenten (Denk als Lance Armstrong in scenario’s) op voorhand vertaald naar gedrag én sturingsaanpak Focus op de toekomst Leren van elkaar (Best Practices, Quick Wins, Groene Golf) Leer uzelf en uw mensen door de bal te denken

70 Veel succes met het groeien naar een kei van een leider!


Download ppt "Een kei van een leider 22 januari 2008. De manager vroeger…"

Verwante presentaties


Ads door Google