De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Adbridge, wat is het? ADBRIDGE™.  Statische QR codes;  Geen (overzichtelijke) statistieken;  QR codes kunnen niet worden beheerd waardoor campagnes.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Adbridge, wat is het? ADBRIDGE™.  Statische QR codes;  Geen (overzichtelijke) statistieken;  QR codes kunnen niet worden beheerd waardoor campagnes."— Transcript van de presentatie:

1 Adbridge, wat is het? ADBRIDGE™

2  Statische QR codes;  Geen (overzichtelijke) statistieken;  QR codes kunnen niet worden beheerd waardoor campagnes onoverzichtelijk kunnen worden. (vooral bij grotere aantallen QR codes);  Niet eigenaar van de data; Adbridge  Dynamische QR codes*  Uitgebreide statistieken, hoe vaak waar en wanneer zijn uw QR codes gescand?  Alle campagnes en QR codes overzichtelijk in eigen beheer;  Service en support;  Data is uw eigendom; Adbridge is een QR code platform waarmee u binnen eigen beheer campagnes kunt opzetten en statistieken kunt meten. *Bij een dynamische QR code kan de URL nog worden gewijzigd na het aanmaken van de code. Zo houdt u volledige controle over de QR code en voorkomt u kostbare fouten. Gratis QR Code generators Adbridge WAT IS ADBRIDGE?

3

4 ADBRIDGE VOORBEELD 1: KANAALTEST Dagbladoplage: stuks kosten : € QR scans: Abrioplage: 200 stuks kosten: € QR scans: 200 Tijdschrift Aoplage: stuks kosten: € QR scans: 5000 Tijdschrift Boplage: stuks kosten: € QR scans: 8000 Onderstaand voorbeeld schetst een situatie hoe u Adbridge kunt gebruiken om inzicht te krijgen in uw meest effectieve communicatie kanaal. Uit het voorbeeld kan geconcludeerd worden dat de advertentie in tijdschrift B beter de doelgroep bereikt dan in tijdschrift A. Er zijn immers meer scans gegenereerd tegen minder advertentiekosten. Uw advertentie in de abri is relatief weinig gescand en dit budget had dus wellicht beter besteed kunnen worden. Het dagblad is relatief prijzig, maar levert veel scans op. U beschikt nu over meetbare informatie, waarmee u gerichter kunt adverteren. Adbridge

5 ADBRIDGE VOORBEELD 2: A - B (SPLIT) TEST Tijdschrift A Oplage: stuks QR scans: Abri A Oplage: 200 stuks QR scans: 3000 Folder AOplage: stuks QR scans: 2000 Tijdschrift B oplage: stuks QR scans: 7000 Abri Boplage: 200 stuks QR scans: 5000 Folder Boplage: stuks QR scans: 3000 Onderstaande A – B test geeft een voorbeeld hoe u Adbridge kunt gebruiken om te experimenteren met de advertentie boodschap, de opmaak, of de positie van de QR code binnen de opmaak. Wat voor effect heeft de opmaak van uw advertentie op het scangedrag? Welke slogan leidt tot de meeste respons bij uw doelgroep? Uit het voorbeeld kan geconcludeerd worden dat de opmaak van advertentie A meer in tijdschriften meer succesvol is geweest dan de opmaak van advertentie B. De opmaak van advertentie B heeft echter meer scans bij toepassing op abri’s, Deze leidde immers bij gelijke oplage tot aanzienlijk meer scans en is blijkbaar opvallender geweest. Deze A-B test geeft een illustratie hoe u kunt spelen met verschillende advertentie opmaak en eventueel ook de boodschap, per kanaal. Adbridge

6 URL’S AANPASSEN MET ADBRIDGE Geregeld zien we situaties waarbij een geprinte QR code na de lancering nog moet worden aangepast. Bijvoorbeeld wanneer;  Er een fout is gemaakt in de URL van een al geprinte QR code  De actie die aan de QR code is verbonden wijzigt  Er uit de eerdere campagneresultaten nieuwe inzichten naar voren komen  Er nieuwe acties worden uitgezet die hun eigen analyse data moeten genereren (zonder vervuiling door eerdere of nog lopende campagnes) Met AdBridge kunt u uw QR codes beheren, ook terwijl de campagne nog loopt. Zo bespaarden we opdrachtgevers als veel kosten doordat geprinte en niet geteste QR codes niet bleken te werken. In plaats van een herdruk kun nu simpelweg de QR code URL In Adbridge worden aangepast. Tel uit uw winst. Ook kunt u met AdBridge QR codes op productverpakkingen printen, zelfs nog voordat precies bekend is hoe de QR code op die verpakking gaat worden ingezet. Zo kan de productie doorlopen, terwijl de marketing haar plannen nog vormgeeft. Adbridge

7 DE VOORDELEN  Onbeperkt campagnes aanmaken;  Dynamische QR codes aanmaken en beheren;  Direct online inzage in vruchtbare statistieken;  Maak printadvertenties meetbaar effectiever;  Meer ROI uit uw marketingbudget;  Experimenteer met advertentiekanalen;  Optimaliseer campagnes en advertenties; Adbridge

8 QR CODE DO’S AND DONT’S  Gebruik QR codes altijd met een mobiele (actie)website;  Zet QR code marketing structureel in;  Keep it short & simple;  Monitor uw successen met Adbridge;  Bied een interessante actie en/of informatie aan de scanner (zorg voor conversie of retentie);  Betrek een mobile marketing expert en integreer mobile marketing in de marketingmix;  Promoot de beste QR reader met uw eigen logo & huisstijl; QR CODE DO’S:QR CODE DONT’S: Gebruik QR-codes niet in combinatie met een “normale” website Gebruik QR code marketing niet omdat het “hip” is; Voorkom onnodige teksten en boodschappen; Zorg voor middelen om scans te analyseren; Verwacht geen wonderen van eenmalige QR code pilots; Maak de QR-code niet te klein, of gespiegeld, anders werkt hij wellicht niet in alle scan apps; Zet de QR-code niet op een donkere achtergrond of op een onopvallende plek in de advertentie; Adbridge

9

10 GEINTRESSEERD? Tel: E: W: Adbridge


Download ppt "Adbridge, wat is het? ADBRIDGE™.  Statische QR codes;  Geen (overzichtelijke) statistieken;  QR codes kunnen niet worden beheerd waardoor campagnes."

Verwante presentaties


Ads door Google