De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

“ADV op koers” Jan Straatman Programmamanager. HIGHLIGHTS 2013 Bewust maken: campagne, inloophuis, infoavonden, huizenroute, media Professionalisering:

Verwante presentaties


Presentatie over: "“ADV op koers” Jan Straatman Programmamanager. HIGHLIGHTS 2013 Bewust maken: campagne, inloophuis, infoavonden, huizenroute, media Professionalisering:"— Transcript van de presentatie:

1 “ADV op koers” Jan Straatman Programmamanager

2 HIGHLIGHTS 2013 Bewust maken: campagne, inloophuis, infoavonden, huizenroute, media Professionalisering: masterclasses, workshops, congres, leerkringen Projecten doen: pilot De Hazelder, Achterhoek Bespaart

3 Hoofdlijn 1: mensen bewust maken

4 • Masterclasses (bijv. ‘Hoe verleiden we particuliere woningeigenaren?’) • Workshops (bijv. Klantgericht werken, Spel Regelpaneel met Nyenrode Business Universiteit) • Leerkringen ‘Innovatie bouw- en installatiebedrijven’, i.s.m. Syntens en Pioneering Hoofdlijn 2: professionalisering

5 Hoofdlijn 3: projecten doen

6 Op koers, maar …. Zie voor meer informatie:

7 ACTIVITEITEN 2014 Projecten doen: Impulsprojecten, Kansenkaart, bewonersinitiatief Professionalisering: kennissessies, congres Bewust maken: ondersteunend aan de projecten, huizenroute, media

8 … we moeten doorpakken, samen! Vraag Doel: mensen zijn op de hoogte van mogelijkheden en randvoorwaarden van energiebesparing Vraag Doel: professionalisering van betrokken bedrijven en organisaties, innovatie Vraag Doel: maatregelen (laten) treffen aan woningen en gebouwen

9 Vraag Doel: maatregelen (laten) treffen aan woningen en gebouwen... alles ten dienste van doen

10 3. Samen doen • Woningen: – Wijkgerichte aanpak, combinatie huur – particulier: • Winterswijk Hazelder i.s.m. Heijnen, De Woonplaats • Neede, De Berg i.s.m. Kormelink en Prowonen • Lichtenvoorde Planetenbuurt i.s.m. Friso Oost en Prowonen) • ‘s Heerenberg, Stokkum, Zedam i.s.m. WSBergh & De Buurtmakers – Collectieve aanpak via wijk-, buurt-, sportverenigingen of bewonersinitiatieven (i.s.m. AGEM) • MKB-ondernemers: – Voorlichting bedrijventerreinen, gevolgd door duurzaamheidsscan en advies (i.s.m. IKB, Sika, AGEM) • Openbare gebouwen: – Voorlichting, samenwerking met gebouwbeheerders gemeenten – Energiebesparingsonderzoek gemeentelijke gebouwen (pilot Doetinchem)

11 Wijkaanpak: top down – bottom up • Fase 0-1: – ADV bouwt vertrouwensrelatie op met bewoners – Onafhankelijkheid en eigen regie bewoners cruciaal • Fase 2-3: – Persoonlijk adviesgesprek verduurSaam- deskundige ADV – Keuzevrijheid betrokken partijen en ingrepen is belangrijk voor bewoner • Fase 3: – Uitvoerende partijen komen nadrukkelijk(er) in beeld – Zij maken afspraken met individuele particuliere eigenaar

12 3. Samen doen kansenkaart energiebesparing

13 • Met kansenkaart effectievere acquisitie: – Leg de Kansenkaart eens over je relatie/klantenbestand – Hoe staat het met het energieverbruik van je relatie – Hoe staat het met het onderhoud van zijn woning, installatie (hoe oud is de cv-ketel, badkamer, keuken) – Hoe staat het met hun gezinssituatie (starter, gezinsuitbreiding, kinderen de deur uit, pensioen,..) – Zou het de moeite waard zijn om ….. • Wil je met ADV meedenken of wil je dat ADV met jou meedenkt, laat dat even weten, dan gaan we daarmee samen aan de slag!

14 • Kennissessies (maandelijks) over financiering & subsidies, techniek, proces & klant, proces & keten: – Mini-conferentie Robuuste Investeringsimpuls (28 januari) – Excursie en lezingen Greenworks (7 februari) – 22 april Kennissessie “Financiering en subsidies” – 21 mei Congres “Achterhoekse klanten? Maak er werk van!” – 16 juni Kennissessie “Duurzame klant, markt, product, dienst” (gratis voorproefje training in het najaar) – Kennissessies 15 september, 27 oktober, 17 november (thema’s nog te bepalen) • Najaar: training “Duurzame klant, markt, product, dienst” Hoe richten we ons klantproces zodanig in dat we effectief klanten voor ons winnen?” (i.s.m. OBD Scholing volwassenen en KPE) 2. Professionalisering en innovatie

15 • Voorlichtingsbijeenkomsten in wijken (zie hoofdlijn 3) • Voorlichting aan MKB-ondernemers en hun medewerkers op bedrijventerreinen (i.s.m. AGEM, IKB, SIKA) • Voorlichting sportverenigingen (i.s.m. AGEM) • Duurzame huizenroute (najaar) • Website, digitale nieuwsbrief, social media (Twitter, Facebook, Linkedin) • Folders, artikelen, promotiekit voor deelnemers/partners • Technieklokaal – scholenproject (leerlingen bewust maken zodat ze er thuis gespreks- onderwerp van maken) 1. Bewustmaken, voorlichten

16 Programmateam: • Jan Straatman • Carlos Huijser • Harrie Beernink • Marcel den Besten • Jeroen aan ‘t Rot • Mirjam ter Maat • Sjors Hoogsteder • Carien Lammers • Susan Hofs Plus: • Richard Stegers • Duurzaamheidscoördinatoren • verduurSaam-deskundigen • AGEM • Bouw- en installatiebedrijven • Corporaties • e.a. Wie doen het werk?

17 Heb je ideeën? Wil je dat we meedenken? Neem dan contact met ons op. Samen komen we verder.

18


Download ppt "“ADV op koers” Jan Straatman Programmamanager. HIGHLIGHTS 2013 Bewust maken: campagne, inloophuis, infoavonden, huizenroute, media Professionalisering:"

Verwante presentaties


Ads door Google