De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Uw reclame … uw investering? … uw rendement? Weet u dat zeker?  kennis  tijd  mensen  middelen =

Verwante presentaties


Presentatie over: "Uw reclame … uw investering? … uw rendement? Weet u dat zeker?  kennis  tijd  mensen  middelen ="— Transcript van de presentatie:

1 Uw reclame … uw investering? … uw rendement? Weet u dat zeker?  kennis  tijd  mensen  middelen =

2 Reclame!  Met als motto Als men niets doet, mag men ook niets verwachten…? Wie zaait …..

3  Media Reclame!  NU?  printmedia  internet: dealer-autotrader-autotrack- bovag-autotelegraaf-autoboulevard  bill-boards  mailingen  folders  etcetera

4  Missie & Visie  Doelstellingen  Analyses  Marketingplan  Reclame/ Communicatie  Organisatie  Financieel Reclame!  Knooppunt op de occasions-snelweg!

5  Missie & Visie  Doelstellingen  Analyses  Marketingplan  Reclame/ Communicatie  Organisatie  Financieel Reclame! Positionering Bedrijf/Boulevard Producten/diensten efficiënt communiceren naar de markt Onderscheidende USP’s en prikkels Consistentie en herhaling is de kracht van de boodschap

6  Missie & Visie  Doelstellingen  Analyses  Marketingplan  Reclame/ Communicatie  Organisatie  Financieel Reclame! Optimale media-inzet met maximaal bereik Inzet alle mediatypen Verantwoord geïnvesteerde reclame-euro

7  Missie & Visie  Doelstellingen  Analyses  Marketingplan  Reclame/ Communicatie  Organisatie  Financieel Reclame!  ruimtegebrek  renteverlies  waarde- vermindering  liquiditeitsbeslag  stagnerende verkoop nieuw  omzetverlies in de after-sales Waarom?

8 Omzet dealer Brutowinst Reclame/promotie - printmedia - restant Kosten Reclame!  Missie & Visie  Doelstellingen  Analyses  Marketingplan  Reclame/ Communicatie  Organisatie  Financieel 5.000.000 600.000 30.000 15.000 10.000.000 1.200.000 60.000 30.000 15.000.000 1.800.000 90.000 45.000 Besteden voor betere dekking Reclame-Euro 7.50015.00022.500 

9  Printmedia?  Internet?  Teletekst?  Shows?  Auto-Boulevarddagen?  ………..? Dekking reclame-euro Reclame! Optimaal media-dekking/bereik???  Missie & Visie  Doelstellingen  Analyses  Marketingplan  Reclame/ Communicatie  Organisatie  Financieel

10 Reclame! Traffic genereren!  Missie & Visie  Doelstellingen  Analyses  Marketingplan  Reclame/ Communicatie  Organisatie  Financieel

11 Reclame! Hoe??? Optimale media-inzet met een maximaal bereik  Missie & Visie  Doelstellingen  Analyses  Marketingplan  Reclame/ Communicatie  Organisatie  Financieel Gelderland op wielen

12 Gelderland op wielenReclame!  Printmedia  Internet, met doorkoppelingen naar: dealer-boulevard-bovag-autotrack-etc.  Teletekst  Radio reclame  TV reclame MEDIA KEUZES - MEDIA BEREIK - MEDIA DEKKING - INTERNET - BOODSCHAP  Missie & Visie  Doelstellingen  Analyses  Marketingplan  Reclame/ Communicatie  Organisatie  Financieel MEDIA KEUZES - MEDIA BEREIK - MEDIA DEKKING - INTERNET - BOODSCHAP

13 Gelderland op wielen Reclame! 1.553.000 inwoners (13 jaar en ouder) * MEDIA KEUZES - MEDIA BEREIK - MEDIA DEKKING - INTERNET - BOODSCHAP Dus, meer dan 1,5 miljoen mensen die geprikkeld kunnen worden door:  Printmedia  Internet  Teletekst  Radio reclame  TV reclame  Missie & Visie  Doelstellingen  Analyses  Marketingplan  Reclame/ Communicatie  Organisatie  Financieel * (Bron: Intomart en ORN, maart 2003)

14 Gelderland op wielen Reclame! MEDIA KEUZES - MEDIA BEREIK - MEDIA DEKKING - INTERNET - BOODSCHAP  De Gelderlander180.000 abonnees x 2,1 =378.000 lezers  24%  Teletekst309.000 bezoekers  20%  Radio Gelderland410.887 luisteraars  25%  TV Gelderland887.850 kijkers  57%  Missie & Visie  Doelstellingen  Analyses  Marketingplan  Reclame/ Communicatie  Organisatie  Financieel (Gemiddeld weekbereik / Bron: Intomart en ORN, maart 2003)

15 Gelderland op wielenReclame! Wat zoeken Nederlanders op het internet? MEDIA KEUZES - MEDIA BEREIK - MEDIA DEKKING - INTERNET - BOODSCHAP Anders / 37% Pers. Verzorging / 8% Boodschappen / 9% Huish. apparaten / 14% Auto’s / 55% TV, audio, video / 37% Telecommunicatie / 40% Beuzen, evenementen / 41% Boeken / 46% CD’s / 54% Computers / 59% Vakantie, recreatie / 62% 010203040506070  Missie & Visie  Doelstellingen  Analyses  Marketingplan  Reclame/ Communicatie  Organisatie  Financieel

16 Gelderland op wielenReclame!  Maximaal bereik gegenereerd  Mediatypen ondersteunen elkaar  Resultaat boodschap vele malen groter (bewust-onbewust)  Emotie is groter, sneller overtuigd  Regionaal nieuws: vergroot aandacht en intensiteit  Snelle en efficiënte opbouw van naam, actie en/of evenement MEDIA KEUZES - MEDIA BEREIK - MEDIA DEKKING - INTERNET - BOODSCHAP  Missie & Visie  Doelstellingen  Analyses  Marketingplan  Reclame/ Communicatie  Organisatie  Financieel

17 Gelderland op wielenReclame! als paraplu….. met maximaal media bereik!  Missie & Visie  Doelstellingen  Analyses  Marketingplan  Reclame/ Communicatie  Organisatie  Financieel

18 Reclame!  Missie & Visie  Doelstellingen  Analyses  Marketingplan  Reclame/ Communicatie  Organisatie  Financieel www.gelderlandopwielen.nl Gelderland op wielen als paraplu…..

19 Reclame! 2000 Occasions in de buurt? www.gelderlandopwielen.info (teletekst pagina 007) Natuurlijk ook met Autobedrijf Bleekstein Zevenaar 2000 Occasions binnen handbereik? www.gelderlandopwielen.info (teletekst pagina 007) Nu ook met Autobedrijf Martens Van auto’s, caravan tot (brom)fiets 8.000 Occasions Bij u om de hoek!!! www.gelderlandopwielen.info De Liemers Caravans Voor u geselecteerd? Ruim 1000 Occasions www.gelderlandopwielen.info Autobedrijf Lammerts  Missie & Visie  Doelstellingen  Analyses  Marketingplan  Reclame/ Communicatie  Organisatie  Financieel  Printmedia  Internet  Teletekst  Radio reclame  TV reclame  VOORBEELDEN  Printmedia  Internet  Teletekst  Radio reclame  TV reclame www.gelderlandopwielen.info Knooppunt voor uw occasions … auto's … caravans … motoren www.gelderlandopwielen.nl De snelweg naar occasions ______________________ auto's _ _ _ _ _ _ caravans ______________ motoren www.gelderlandopwielen.nl

20 Reclame!  Missie & Visie  Doelstellingen  Analyses  Marketingplan  Reclame/ Communicatie  Organisatie  Financieel  VOORBEELDEN  Printmedia  Internet  Teletekst  Radio reclame  TV reclame www.gelderlandopwielen.info

21 Reclame!  Missie & Visie  Doelstellingen  Analyses  Marketingplan  Reclame/ Communicatie  Organisatie  Financieel  VOORBEELDEN  Printmedia  Internet  Teletekst  Radio reclame  TV reclame www.gelderlandopwielen.info

22 Reclame!  Missie & Visie  Doelstellingen  Analyses  Marketingplan  Reclame/ Communicatie  Organisatie  Financieel  VOORBEELDEN  Printmedia  Internet  Teletekst  Radio reclame  TV reclame www.gelderlandopwielen.info

23  Missie & Visie  Doelstellingen  Analyses  Marketingplan  Reclame/ Communicatie  Organisatie  Financieel Media pakketten Reclame! naamsvermelding A BCD ---------------------- onbeperkt ----------- onbeperkt --------------------- 30 auto’s ------------ 30 auto’s TV Gelderland 50 uitzendingen 100 uitzendingen per jaar / 20 sec. per jaar / 20 sec. Radio & TV Radio & TV eigen bedrijfs-commercials AB CD ----------------------------------------------------------- Printmedia Internet Teletekst Radio Gelderland www.gelderlandopwielen.info

24  Missie & Visie  Doelstellingen  Analyses  Marketingplan  Reclame/ Communicatie  Organisatie  Financieel Reclame! Pakket op basis van Teletekst en Internet: Printmedia + Teletekst + Internet 1.000,- 1.250,- 2.725,- 4.975,- Print Internet Teletekst Totaal bruto Optie 1 6 maanden 2.000,- 2.500,- 4.000,- 8.500,- Optie 2 12 maanden Pakketprijs A ‘Gelderland op wielen’ 2.950,- 4.850,- AB CD Kosten Basis Aanbetaling Wekelijks 740,- 85,- 690,- 80,- www.gelderlandopwielen.info

25  Missie & Visie  Doelstellingen  Analyses  Marketingplan  Reclame/ Communicatie  Organisatie  Financieel Reclame! Pakket op basis van naamsvermelding: Printmedia + Teletekst + Internet + Radiovermelding 1.000,- 1.250,- 2.725,- 5.200,- 10.175,- Print Internet Teletekst Radio Totaal bruto Optie 1 6 maanden 2.000,- 2.500,- 4.000,- 10.400,- 18.900,- Optie 2 12 maanden Pakketprijs A ‘Gelderland op wielen’ 4.700,- 8.950,- intekenen in mei 2003 8.000,- AB CD Kosten A Aanbetaling Wekelijks 1.450,- 125,- 2.450,- 125,- 2.020,- 115,- www.gelderlandopwielen.info

26 Kosten Reclame! B Pakket op basis van naamsvermelding: Printmedia + Teletekst + Internet + Radiovermelding + TVvermelding 1.000,- 1.250,- 2.725,- 5.200,- 2.750,- 12.925,- Print Internet Teletekst Radio TV Totaal bruto Optie 1 6 maanden 2.000,- 2.500,- 4.000,- 10.400,- 5.500,- 24.400,- Optie 2 12 maanden Pakketprijs B ‘Gelderland op wielen’ 5.950,- 10.550,- intekenen in mei 2003 9.500,-  Missie & Visie  Doelstellingen  Analyses  Marketingplan  Reclame/ Communicatie  Organisatie  Financieel AB CD Aanbetaling Wekelijks 2.350,- 140,- 2.750,- 150,- 2.480,- 135,- www.gelderlandopwielen.info

27 Kosten Reclame! Pakket op basis van bedrijfs-commercials: C  50 uitzendingen Radio-commercial10.000,-  50 uitzendingen TV-commercial5.300,-  30 auto’s één jaar op Teletekst4.000,-  Onbeperkt auto’s op het Internet2.500,-  Elke week vermelding GoW-Printmedia2.000,-  Productie Radio/TV-commercial4.500,-  Gratis software Internet/Teletekstpm Totaal bruto28.300,- Pakketprijs C ‘Gelderland op wielen’ 16.800,-  Missie & Visie  Doelstellingen  Analyses  Marketingplan  Reclame/ Communicatie  Organisatie  Financieel AB CD Aanbetaling Wekelijks 5.360,- 220,- www.gelderlandopwielen.info

28 Kosten Reclame! Pakket op basis van bedrijfs-commercials: D  100 uitzendingen Radio-commercial20.000,-  100 uitzendingen TV-commercial10.600,-  30 auto’s één jaar op Teletekst4.000,-  Onbeperkt auto’s op het Internet2.500,-  Elke week vermelding GoW-Printmedia2.000,-  Productie Radio/TV-commercial4.500,-  Gratis software Internet/Teletekstpm Totaal bruto43.600,- Pakketprijs D ‘Gelderland op wielen’ 25.500,-  Missie & Visie  Doelstellingen  Analyses  Marketingplan  Reclame/ Communicatie  Organisatie  Financieel AB CD Aanbetaling Wekelijks 5.740,- 380,- www.gelderlandopwielen.info

29 Banners Reclame!  Missie & Visie  Doelstellingen  Analyses  Marketingplan  Reclame/ Communicatie  Organisatie  Financieel AB CD www.gelderlandopwielen.info Continue Homepage Personenautopage Bestelautopage Motorenpage Caravanpage

30 DeelnemersReclame!  Autodealer-bedrijven  Vrije autobedrijven  Truckbedrijven (Bestelauto’s)  Caravanbedrijven  Verhuurbedrijven  Tweewielerbedrijven AB CD  Missie & Visie  Doelstellingen  Analyses  Marketingplan  Reclame/ Communicatie  Organisatie  Financieel www.gelderlandopwielen.info

31  www.gelderlandopwielen.nl Reclame! Waarom?  Maximale media bereik met een optimale dekking!  Consistente kwaliteit/herhaling!  Besparingen/goedkoper!  Meer toegevoegde waarde “Occasionverkopen”  Alles onder één paraplu!  Missie & Visie  Doelstellingen  Analyses  Marketingplan  Reclame/ Communicatie  Organisatie  Financieel AB CD www.gelderlandopwielen.info

32 ….. zal oogsten!  Het initiatief is aan U Wie zaait ….. www.gelderlandopwielen.info


Download ppt "Uw reclame … uw investering? … uw rendement? Weet u dat zeker?  kennis  tijd  mensen  middelen ="

Verwante presentaties


Ads door Google