De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Stefan De Prycker 26. Juni 2012 GENT. 2 26. Juni 2012 Programma •Media Markt / Saturn: - bedrijf / concept - expansiestrategie - vestigingseisen •Europeanisering.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Stefan De Prycker 26. Juni 2012 GENT. 2 26. Juni 2012 Programma •Media Markt / Saturn: - bedrijf / concept - expansiestrategie - vestigingseisen •Europeanisering."— Transcript van de presentatie:

1 Stefan De Prycker 26. Juni 2012 GENT

2 2 26. Juni 2012 Programma •Media Markt / Saturn: - bedrijf / concept - expansiestrategie - vestigingseisen •Europeanisering in de retail •Ervaringen van een retailer

3 3 26. Juni 2012 Drie merken onder één dak medewerkers in 18 landen, 650 Media Markt en 240 Saturn winkels, en een sterke online retailer Redcoon.

4 4 26. Juni 2012 Media Markt‘s presence in Europe

5 5 26. Juni 2012

6 6 Concept – verschillende producten DVD, TV, computer, HiFi, witgoed, bruingoed, kleine huishoudelijke apparaten, CD‘s, video, foto, telecom, keukenapparatuur, verlichting en accesoires

7 7 26. Juni 2012 Concept – verschillende producten DVD, TV, computer, HiFi, witgoed, bruingoed, kleine huishoudelijke apparaten, CD‘s, video, foto, telecom, keukenapparatuur, verlichting en accesoires

8 8 26. Juni 2012 Concept en Filosofie Decentraal Ondernemerschap Medewerkers Klantgericht Unieke Marketplace Partnership Anders dan anderen

9 9 26. Juni 2012 Expansiestrategie Doelstellingen voor onze expansie zijn: •marktleider in elk land of in ieder geval in de top 3 •elke vestiging dient break-even te draaien na 2 boekjaren •de europese marktleiderspositie handhaven •aanwezig zijn in alle europese landen

10 Juni 2012 Vestigingseisen •bereikbaarheid •parkeren •aanlevering goederen (geen centraal magazijn) •oppervlakte •lokaties: in de binnenstad, de periferie, in winkelcentra en op de bovenverdieping van bijvoorbeeld warenhuizen. Met een sterke voorkeur voor slechts één verdieping.

11 Juni 2012 “Europa is één, maar er zijn veel internatonale retailers actief op de Belgische vastgoedmarkt.” Internationaliseren is lokaal actief zijn! •meer (inter)nationale ketens •grotere ruimtes –Directe –Indirecte concurrenten »Gebrek aan opportuniteiten

12 Juni 2012 Nieuwe concepten worden geremd door gebrek aan dynamiek in de winkelvastgoedmarkt.

13 Juni 2012 PARADOX Stadskern <> Randstad Stadsdynamiek <> Afremmende maatregelen COMPROMIS voor de investeerder wordt moeilijker

14 Juni 2012


Download ppt "Stefan De Prycker 26. Juni 2012 GENT. 2 26. Juni 2012 Programma •Media Markt / Saturn: - bedrijf / concept - expansiestrategie - vestigingseisen •Europeanisering."

Verwante presentaties


Ads door Google