Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdHilde Bogaert Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Workshop: Slim en blijvend de markt bewerken
met marketing- reclame- en online innovatie! 12 december 2011
3
Per dag wordt een mens blootgesteld aan meer dan 1
Per dag wordt een mens blootgesteld aan meer dan reclame-uitingen. Het menselijk brein is in staat er ongeveer 5 te onthouden. Dus je moet je best doen als je wat te melden hebt.
4
Wie ben ik? Arjan Elbers 33 jaar Ondernemer in ‘t wild
Eigenaar van 2 bijzondere bedrijven Commerciële innovatie is mijn passie, Rode draad door mijn carrière, Altijd op zoek naar vernieuwing,
5
Lijfspreuk: Laten we vooral alles radicaal anders doen dan de rest
6
Black Sheep Industries BV
BV – 1 persoon Conceptontwikkeling i.o.
7
Get.Noticed Internet + Bureau
Samen met compagnon Alles wat met internet te maken heeft Vaste kern 5 mensen + 4 Freelance
9
Wat je dient te weten voor deze workshop:
Deze workshop is subjectief Definitie verkoop? >
10
Wat is een USP>? Bij een USP hoor ik:
11
Wat is een USP: ik verkoop jou – ik verkoop jou – ik verkoop jou – ik verkoop jou –
12
Wat is een USP>? Verkoop heeft een (wat) negatieve smaak en dat komt door: De S van Selling
13
U.S.P.
14
De UBR! De UBR Unique Buying Reason
15
De UBR! Beste klant, je moet bij ons kopen omdat…….
- Wij veel verder voor u gaan als klant - U als klant weet met wie u zaken doet - U als klant bij ons centraal staat - U aangeeft hoe goed onze kwaliteit is - We alleen voor uw sector werken - Etc. etc. etc.
16
De UBR! Met een USP verkoop je 1 of 2 keer aan je klant Door een UBR blijft je klant terugkomen, want hij heeft een reden om bij je te blijven kopen
17
Mijn definitie van verkoop:
Je klant helpen inkopen, (niet meer en niet minder)…
18
Zorg dan dat je doelgroep ‘m hoort!! Daar gaan we het eens over hebben….
Nu heb je een UBR…..
19
Agenda (sheet 22) Marketing (op en top)
Reclame (uber reclames met UBR’s ooit) Online Innovaties Concrete tips
20
Marketing
23
Marketing – Ken je klant – waar denk je aan?
24
Marketing – Ken je klant!
Douchegel Wie is de doelgroep>?
25
Marketing – Ken je klant!
26
Marketing – Ken je klant!
> hits Sales meer dan 260% up
27
Marketing – Betrek je doelgroep!
28
Marketing – Betrek je doelgroep!
Utrecht, 18 mei 2010 – 'Maak De Smaak', een actie van Lay’s in samenwerking met familiezender RTL 4, is een groot succes geworden. Tot en met 2 mei was het mogelijk om via lays.nl en maakdesmaak.nl, smaakideeën in te sturen. En daar is massaal gevolg aan gegeven met maar liefst inzendingen! + in 2e stadium: > stemmen ! Bron: Lays.nl
30
Marketing – Geruillamarketing!
Bavaria Jurkjes – Briljant! Betrek vrouwen Wereldnieuws – Bavariababes gearresteerd Marketing = onbetaalbaar, niet te koop
31
Marketing – Geruillamarketing!
32
Marketing – Geruillamarketing!
Actie in 2006 Wereldpers - conflict met burgermeester over deze actie
34
DURF OP TE VALLEN !!!
38
Zelfs recruitment kan op en top marketing zijn… Chiraz Muradin
41
(Top) reclames
42
Marketing – Topreclame
De UBR U bent net als ons VW rijder. De leuke familie. Wij zijn gewoon “u” klant …..
43
Marketing – Topreclame
44
Marketing – Topreclame
De UBR We sporen niet helemaal bij Doritos (wild, jong en hip) Verwacht het onverwachte
46
Online Innovatie
47
Online Innovatie Waarom duizenden Euro’s betalen om op TV te komen als je met een leuke actie op Youtube > 32 miljoen keer wordt bekeken?
48
Online Innovatie
49
Corporate bedrijven doen veel om > 1 miljoen hits te halen op Youtube. Een goede (online) marketingstunt, reclame of actie blijft leven en groeien en blijft kijkers opleveren… Waar TV en Radio alleen traffic oplevert als je er op dat moment voor betaalt. Online Innovatie
50
Online Innovatie Superacties kun je maar 1 keer doen, anders worden ze juist slecht… Is zo’n actie duur?
51
Online Innovatie
52
Online Innovatie
53
Online Innovatie
54
Online Innovatie Met Shrimp TV laten we als internetbureau alleen zien hoe ver we (kunnen) gaan, hoe creatief we kunnen zijn.
55
Moet je altijd bestaande producten / diensten willen veranderen ?
56
Nee -> Voorbeeld: Nijntje Pluis
Nee -> Voorbeeld: Nijntje Pluis! Sinds Bedrijf > € 300 Miljoen waard
57
HALLO !!!! € ,- voor -->
58
Product is al 56 jaar hetzelfde maar de marketing groeit mee…
59
Concrete Tips
60
Gebruik Social Media Laat je doelgroep weten waar je mee bezig bent,
Meer dan reclame pushen, Durf vragen te stellen via social media!
61
Elk bedrijf is uniek, elke bakker, slager, ZZP-er, MKB-er
Elk bedrijf is uniek, elke bakker, slager, ZZP-er, MKB-er. Iedereen kan UBR’s formuleren
62
Je UBR’s moeten WEL aansluiten bij je doelgroep!
63
Als laatst mijn favoriete marketingactie
.... Ever ….
65
Nooit meer vergeten: 1 Stop met USP’s en formuleer zorgvuldig je UBR(s) voor jouw doelgroep 2 Draag deze op “opvallende” wijze naar buiten 3 Geef je klanten een reden om doorlopend bij JOU terug te blijven komen
66
Echt de laatste, zo briljant….
69
To do: Bekijk voor meer bijeenkomsten en informatie!
70
Succes met ondernemen. Bel of mail ons voor meer info
Succes met ondernemen! Bel of mail ons voor meer info!! | Volg ons op:
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.