De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Multi Media en Multi Channel Distributie Jacques Nagel Country Manager Nederland Manager Customer Engagement Vianen, 28 juni 2011.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Multi Media en Multi Channel Distributie Jacques Nagel Country Manager Nederland Manager Customer Engagement Vianen, 28 juni 2011."— Transcript van de presentatie:

1 Multi Media en Multi Channel Distributie Jacques Nagel Country Manager Nederland Manager Customer Engagement Vianen, 28 juni 2011

2 Feiten & / Belvilla • Aanbieder van Vakantiehuizen (Touroperator) • huizen in 19 landen • 73 mln omzet in 2010 – 110 medewerkers • 1,2 mln unieke visitors per maand • 75% on-line - 25% met telefonische ondersteuning • 70% direct via eigen webshops- 30% indirect via partners 2 Emerce Etravel, Amsterdam 9 juni 2011

3 Feiten & / Casamundo • Aanbieder van Vakantiehuizen (Aggregator) zoals Booking.com • huizen in 33 landen • 85% on-line - 15% met telefonische ondersteuning • Alles direct via eigen webshops- geen distibutiepartners 3 Emerce Etravel, Amsterdam 9 juni 2011

4 Marketing Communicatie verandert fundamenteel • De overdruk van communicatie wordt nog steeds groter. • De invloed van traditionele (massa) media neemt af. Online en Mobile nemen toe. • Mensen worden zich bewuster van hun openbare profiel en de risico’s daarvan. • Mensen zullen daardoor bewuster kiezen voor contacten die ze wensen aan te gaan. • Wetgeving zal consumenten steeds meer bescherming gaan bieden. • Er ontstaan nieuwe spelers die met name vanuit social networks zoals, Twitter, Hyves, Facebook, LinkedIn, Zoover, TripAdvisor etc. grote aantallen consumenten aan zich binden die elkaar producten en diensten gaan aanbevelen of ontraden. Wie daarin straks een rol wil blijven spelen, moet nu acteren. 4 Emerce Etravel, Amsterdam 9 juni 2011

5 Waar staan wij met…… • Web: Belvilla: 9 webshops, 7 talen; Andere merken: 20+ webshops SEO lokaal ingevuld, CMS, Linkbuilding SEA campagnes, API, Bid management Eigen Affiliate partner programma Ook samenwerking met de Affiliate Networks • Offline Adverteren: TV spots + Print advertising in NL Print in DE, BE, FR Joint Promotions • Social media : Actieve campagnes in 6 landen sinds Feb 2010 • Mobiel: Nog geen uitrol Mobile site en/of Apps?? 5 Emerce Etravel, Amsterdam 9 juni 2011

6 Het spel: Bereik & Conversie Promotie Transactie Klanten/Gasten Consumenten & Bedrijven Huiseigenaar /Leverancier Attention Interest Desire Boeken & Betalen AIDAAIDA 6 Emerce Etravel, Amsterdam 9 juni 2011

7 De Trechter aan het werk 7 Emerce Etravel, Amsterdam 9 juni 2011

8 Promotie, Bezoek en Conversie > 2000 web partners CHANNELS DIRECT SEO SEA URL MAILINGS WEBVERTISING ONLINE RADIO / TV JP B2B PR PRINT OFFLINE INDIRECT TRAVEL AGENTS AFFILIATES XML/ JSON FRAME -IN Genereer Bezoek en Merkvoorkeur OFFLINE •Merk •Mindpositie •ROI onzeker •Pull ONLINE •Impuls •Meetbaar •Beheersbaar •Schaalbaar •Push 8 Emerce Etravel, Amsterdam 9 juni 2011

9 De 3 pijlers van het merk 1.Unieke vakantiehuizen 2.Altijd iets te beleven 3.De prijs is oké 9 Emerce Etravel, Amsterdam 9 juni 2011

10 Combinatie Online en Offline Huisstijl, look & feel Offline verwijst altijd naar online Emerce Etravel, Amsterdam 9 juni 2011

11 @Leisure Group: Verover Google pagina #1 = Excl. Partner = Non-excl. Partner = Concurrent 11 Emerce Etravel, Amsterdam 9 juni 2011

12 12 Source: Upstream 2010 Het gaat uiteindelijk over Customer Engagement Van monoloog naar dialoog

13 Wat is Customer Engagement? • Is een “container begrip” waarin de functies van webbezoek, transactie verloop, CRM, VCCC, My Account, Nieuwsbrieven, Enquetes, Social Media, Brandmanagement etc. bij elkaar komen. • Gaat over het managen en benutten van de “Circle of Contacts” van een merk. • Gaat over Kwaliteit, Vertrouwen en Gebruiksgemak • Heeft als doel het veroveren en behouden van de “Permissie” van een persoon om met hem/haar te mogen communiceren. • Daarvoor is nodig: – Een positief imago van het merk. – Aanhoudend goede ervaringen met het merk in alle contacten. • Dus moeten contacten altijd worden ervaren als – Gemakkelijk, vriendelijk, zorgzaam, punctueel en relevant 13 Emerce Etravel, Amsterdam 9 juni 2011

14 De ConsuMens bepaalt Marianne Muller Leeftijd: 43 Adres: Innere Kanalstrasse 17, Keulen, Duitsland Gehuwd, 2 kinderen van 9 en 13 jaar Anoniem website visitor Facebook ID: Marmul Jan 09: Zoekt op Belvilla.de Subscribed to Newsletter BV Feb 09: Boekt Interhome op Casamundo.de Feb 10: Boektd Belvilla op E-domizil.de Sep 10: Boekt Interhome op E-domizil.de CRM BV CRM CM CRM BV Jan 09: Zoekt op Belvilla.de Geen record Sep 10: Volgt Belvilla Plaats comentaar en “Like” s Telefoon contacten Nieuwsbrieven Mijn Belvilla Joint promotions Facebook Fanpage Print advertenties TV commercials 14 Emerce Etravel, Amsterdam 9 juni 2011

15 Social media traffic Belvilla Feb 2010 – Apr Emerce Etravel, Amsterdam 9 juni 2011

16 Leerpunten Social Media • Positief effect op SEO (Search Engine Optimization) • Vraagt tijd en aandacht (social media = niet gratis) • Goede strategie en goede tools zijn belangrijk • Elk medium heeft een eigen rol en vraagt een eigen benadering • Twitter ontwikkelt zich snel tot een service- en verkoopkanaal 16 Emerce Etravel, Amsterdam 9 juni 2011

17 Strategische samenhang Pagina 17 CONSU MENS (Pot.)Klant PRODUCT Leverancier KANAAL Winkel Rol: Zoeker Boeker Gast Klager Ambassadeur ……… 300 – 50 Mio Klantland Klanttaal Identiteit: Paspoort adres(sen) Facebook ID ……… Merken: Premium A-merk B-merk ……… Merken: Premium A-merk B-merk Huismerk Huisland HE-taal Klanttaal Partnertaal •Direct •Indirect KWALITEIT VOLUME RELEVANTIE AANDEEL

18 Leerpunten Multi Channel • Met Directe verkoop alleen bereik je nooit het volle marktpotentieel. • De spanning tussen Direct en Indirect is reëel, maar met goede wil te managen. • Partners zijn vaak gelijktijdig concurrenten, maar dat moet samenwerking niet blokkeren. • Vertrouwen en openheid zijn belangrijk, maar verschil van mening moet geaccepteerd kunnen worden. • Partners praten onderling hetgeen vraagt om consequente afspraken. • Prijspariteit is belangrijk, maar is moeilijk perfect door te voeren. Denk aan tijdelijk acties en joint promotions. • Offline communicatie heeft andere wetten dan online communicatie. • Oud-denken: “Van wie is de klant”?” is frustrerend en eigenlijk zinloos. 18 Emerce Etravel, Amsterdam 9 juni 2011

19 Dank voor uw aandacht! Ga naar onze merken op:


Download ppt "Multi Media en Multi Channel Distributie Jacques Nagel Country Manager Nederland Manager Customer Engagement Vianen, 28 juni 2011."

Verwante presentaties


Ads door Google