De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Presentatie Afterworknet d.d. 19 januari 2016

Verwante presentaties


Presentatie over: "Presentatie Afterworknet d.d. 19 januari 2016"— Transcript van de presentatie:

1 Presentatie Afterworknet d.d. 19 januari 2016

2 FUTURING PEOPLE Roger Lenssen DANSEN OP HET RITME VAN DE TIJD

3

4 Perspectiefmodel OPBOUW AFBOUW PRODUCT/DIENST MARKT/KLANT ORGANISATIE
OMBOUW Perspectiefmodel

5 Voorwaarden voor een veranderingsproces in een organisatie
Noodzaak voor verandering Een duidelijk gedeelde visie Vermogen tot verandering Uitvoerbare eerste stappen + VERANDERINGEN Voorwaarden voor een veranderingsproces in een organisatie

6 Fase in de product- en productieontwikkeling schematisch weergegeven
Waarde toevoegen door toedoen van duurzaam produceren Design als toegevoegde waarde Dienst-/ serviceverlening Markt-/ klantgerichtheid Productie Productfase Pure productfase Personal Design Design Service Kwaliteit Massaproductie Serieproductie Maatwerk Efficiency 2010 2000 1985 1970 1960 1900 Fase in de product- en productieontwikkeling schematisch weergegeven Duurzaam

7 Gisteren en Vandaag

8 Kleermakers tot 1960

9 Mijnindustrie tot ± 1970

10 Einde confectie-industrie ± 1980

11 Waterval

12 Nieuw perspectief DSM

13 Macintosh Retail Group
een nieuw perspectief

14

15 Accentverschuiving in de carrièreontwikkeling

16 Accentverschuiving t.a.v. vakmanschap

17 Vandaag en Morgen

18 Roger Lenssen Karin Manuel DANSEND NAAR DE TOEKOMST
FUTURING PEOPLE Roger Lenssen Karin Manuel DANSEND NAAR DE TOEKOMST

19 Ombouw van individu en organisatie
Wat vraagt de markt? Wat vraagt mijn baas en collega’s of medewerkers van me? Wat is de visie van de organisatie en hoe kijkt de organisatie? Wat moet ik bij mezelf opbouwen, waarom en hoe? (dit kan zowel liggen op het gebied van kennis, vaardigheden, attitude en of ambitie) Wat moet ik bij mezelf afbouwen, waarom en hoe? (dit ligt vaak op het gebied van gedrag en ‘verouderde’ inzichten) Hoe ziet mijn product eruit? Voldoe ik nog aan de eisen van de huidige tijd? Wat zijn mijn resultaten? Waar ga ik naar toe? Waarom, met wie en hoe? Wat moet er dan gebeuren? Ombouw van individu en organisatie

20 Aantal ZZP’ers t. o. v. aantal werkenden per lft. categorie: stand dec
% ZZP t.o.v. totaal werkz. per lft. cat. Percentage 7.142 791 = 11% = 14,4% = 12,75% = 12,2% = 7,6% = 0,5%

21 Verdeling aantal zelfstandigen in de dienstverlening naar opleidingsniveau: Stand dec. 2014
(X 1.000) 45% 38%

22 Inkomen zelfstandigen t.o.v. inkomen loondienst
INDEX

23 Hybride medewerker/professional
Hoog Laag ‘Ruimte’ Ideeën m.b.t. Ondernemende medewerker Risico Hybride medewerker/professional ZP ZZP Ondernemer deel voor eigen risico deel veiligheid als werknemer dienstverlening kennis = kapitaal acquisitie = must businesscase onderbouwen van ‘voorstellen’ initiatief m.b.t. verantwoordelijk voor business en medewerkers ‘vol in de wind’ tastbaar product/dienstverlening kapitaal nodig/bank eerst onderbouwing Markt.ontw. Futuring people Productverbetering Procesverbetering PMC Ondernemend Nederland

24 VRAGEN Er vanuit gaande dat ‘afterworknet’ wil bijdragen aan het creëren van kansen voor mensen op de arbeidsmarkt, op welke doelgroep achten jullie dat het meest kansrijk, en hoe pakken we dit aan? Hoe zouden we een en ander vorm willen geven? Als we uitgaan van het feit dat we er iets mee zouden willen We verdelen ons in groepen Jullie krijgen hiervoor 25 minuten de tijd Schrijf de ideeën, oplossingen op een flap Presenteer kort aan de groep wat er in jouw groep uit is gekomen.


Download ppt "Presentatie Afterworknet d.d. 19 januari 2016"

Verwante presentaties


Ads door Google