De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Stuurgroep GWW 9 maart 2017 verslag.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Stuurgroep GWW 9 maart 2017 verslag."— Transcript van de presentatie:

1 Stuurgroep GWW 9 maart 2017 verslag

2 AGENDA 1 Opvolging vorig verslag 2 Vragen scholen 3 Voorstelling biologie binnen GWW 3 Binnenklasdifferentiatie

3 1 Opvolging vorig verslag

4 Overzicht interessante websites
/vrind

5 Activiteiten in het kader van vernieuwde visie op zorg en begeleiding
Eerst documenteren (observeren, bevragen …) en dan ingaan op wat persoon wenst, aangeeft … Activiteiten doen zonder aanleiding / vraag / behoefte (vanuit observatie) is niet meer verantwoord! Consequentie naar stageopdrachten!

6 Stageplaatsen BV Kinderdagverblijven, kleuterklassen, voorzieningen voor mensen met beperking, dienstencentra / dagcentra, WZC, JAC, … Je mag dit ruim invullen (volledige veld gezondheid en welzijnszorg)! Je kan lln eigen stageplaats laten kiezen tijdens laatste stageperiode in functie van verder studeren … Belangrijk om stageplaatsen in te lichten omtrent profiel GWW! Wat wil je bereiken met stage bij lln GWW? Stageopdrachten ook hieraan aanpassen.

7 2 Vragen scholen

8 Gebruik posters GIP (Brugge)
Item niet opgenomen wegens afwezigheid leraar

9 Taken voor G&W? (Menen) Ideeën van scholen
Model van Lalonde toepassen op bepaalde leeftijdsgroep of mens met bepaalde zorgvraag Geschiedenis van de gezondheidszorg: bv.ppt. maken – over 1 belangrijk persoon uit de gezondheidszorg Alternatieve ideeën zoals homeopathie Vanuit casussen een voorziening laten opzoeken (werken met sociale kaart) Rond visie: met interview, getuigenissen,… Gezondheidsproblemen uitwerken

10 Toelichting biologie in GWW
Begeleider Biologie Dominique Hoorelbeke

11 Reacties De meeste scholen hebben nog hun 4 uur.
Geldig vanaf 1 september 2017 (geleidelijke invoering) Chemie en fysica worden niet aangepast. Eindtermen zijn voor natuurwetenschappen 2 uitgeverijen: De Boeck en Van In: geo natura(Aa/NW) en biogenie-T (tso) werken aan boeken (waarschijnlijk ook nog derde uitgeverij!)

12 Voorbeelden van samenwerking en samenhang
Gebruik kader Lalonde hierbij? En hoe? (cfr. inleiding leerplan): het is duidelijk dat we verschillende vakken uit het specifiek gedeelte samenhang verkrijgen binnen model van Lalonde! Belangrijk om ook GIP onderwerpen ruim te kaderen!

13 Voorbeelden scholen Seminarie is moment om vanuit samenhang (via Lalonde) te werken GIP: sensibiliseringsactiviteit rond beroerte => ook andere factoren (intern, extern,…) Lalonde kan als aanzet genomen worden om een onderzoeksvraag verder uit te werken / te verdiepen. Vb. Lalonde vanuit bepaalde focus: de 4 factoren door verschillende groepjes laten uitwerken!

14 3 Binnenklasdifferentiatie

15 Noodzaak BKD Prioriteit van de begeleiding om het M-decreet kans tot slagen te geven. Verlengstuk van UDL (zie artikel ). Alle leraren zijn hier op één of andere manier mee bezig. Het kan zinvol zijn om in kaart te brengen wat er als is en waarrond nog kan gewerkt worden.

16 Mogelijkheid tot kennismaking / verdieping…
Filmpje BKD Artikel personenzorg

17 Ordeningskader BKD

18 Ordeningskader BKD Opdrachten / leerinhouden Leermiddelen

19 3 2 4 5 6 7

20 Voorbeelden uit eigen praktijk
Per 3 aan tafel Per item (7) BKD een blad op tafel. Blad doorschuiven naar volgende groep Vergelijken eigen blad en blad begeleiding Einde in plenum: 1 tip per deelnemer en Hoe ga je hiermee verder aan de slag in team op school?

21 Portfolio Zie document!

22 4 Varia, afspraken, nascholingen … zie mededelingen en site!


Download ppt "Stuurgroep GWW 9 maart 2017 verslag."

Verwante presentaties


Ads door Google