De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Een goed product maken is niet genoeg …

Verwante presentaties


Presentatie over: "Een goed product maken is niet genoeg …"— Transcript van de presentatie:

1 Een goed product maken is niet genoeg …
Promotiebeleid Een goed product maken is niet genoeg … product

2 Promotiebeleid prijs Een goed product maken is niet genoeg …
..het product moet ook een geschikte prijs hebben … prijs

3 Promotiebeleid Distributie Een goed product maken is niet genoeg …
..het product moet ook een geschikte prijs hebben en op de juiste plaatsen verkrijgbaar … Distributie

4 Promotiebeleid promotie Een goed product maken is niet genoeg …
..het product moet ook concurrerend geprijsd zijn en goed verkrijgbaar … ..ook moet je aan klanten laten weten dat je er bent promotie

5 Promotiebeleid Promotiebeleid
=alle activiteiten waarmee de interesse(1) van de potentiële klant wordt opgewekt en geprobeerd wordt deze over te halen(2) tot aankoop

6 Het contact bij promotiebeleid verloopt als volgt :
Zender Boodschap Medium Ontvanger

7 Promotiebeleid Zender Boodschap Medium Ontvanger
Het contact bij promotiebeleid verloopt als volgt : Onderneming Inhoud Hoe wordt de doelgroep   boodschap verzonden ? Zender Boodschap Medium Ontvanger

8 Promotiebeleid Zender Boodschap Medium Ontvanger
Het contact bij promotiebeleid verloopt als volgt : Onderneming Inhoud Hoe wordt de doelgroep   boodschap verzonden ? Centraal Beheer Zender Boodschap Medium Ontvanger

9 Promotiebeleid Zender Boodschap Medium Ontvanger
Het contact bij promotiebeleid verloopt als volgt : Onderneming Inhoud Hoe wordt de doelgroep   boodschap verzonden ? Centraal Als er iets ergs Beheer gebeurd zit je bij ons goed Zender Boodschap Medium Ontvanger

10 Promotiebeleid Zender Boodschap Medium Ontvanger
Het contact bij promotiebeleid verloopt als volgt : Onderneming Inhoud Hoe wordt de doelgroep   boodschap verzonden ? Centraal Als er iets ergs TV Beheer gebeurd zit je bij ons goed Zender Boodschap Medium Ontvanger

11 Promotiebeleid Zender Boodschap Medium Ontvanger
Het contact bij promotiebeleid verloopt als volgt : Onderneming Inhoud Hoe wordt de doelgroep   boodschap verzonden ? Centraal Als er iets ergs TV gezinnen,etc Beheer gebeurd zit je bij ons goed Zender Boodschap Medium Ontvanger

12 Promotiebeleid Voorbeelden van het promotiebeleid persoonlijke verkoop
reclame public relations sales promotion

13 Promotiebeleid Voorbeelden van het promotiebeleid persoonlijke verkoop
reclame public relations sales promotion Deze worden nu achtereenvolgens besproken …

14 Persoonlijke verkoop Direct contact tussen verkoper en koper
Promotiebeleid Persoonlijke verkoop Direct contact tussen verkoper en koper

15 Promotiebeleid Persoonlijke verkoop
Direct contact tussen verkoper en koper Bijvoorbeeld relatie winkelier/consument

16 Promotiebeleid Persoonlijke verkoop
Direct contact tussen verkoper en koper Bijvoorbeeld relatie winkelier/consument Bijvoorbeeld verkoop door middel van vertegenwoordigers.

17 Promotiebeleid Voordelen persoonlijke verkoop Betere service mogelijk
Makkelijker inspelen op wensen van klant

18 Promotiebeleid Voordelen persoonlijke verkoop Betere service mogelijk
Makkelijker inspelen op wensen van klant Nadeel Relatief duur per contact

19 Promotiebeleid Voordelen persoonlijke verkoop Door direct contact :
Betere service mogelijk Makkelijker inspelen op wensen van klant Persoonlijke verkoop wordt gebruikt bij : handel tussen bedrijven onderling bij technische producten (uitleg/installatie nodig)

20 Promotiebeleid Taken vertegenwoordigers:
onderhouden contacten met afnemers, sluiten van orders. verstrekken informatie winnen nieuwe klanten (acquisitie) verlenen service aan afnemers (bijv. behandeling klachten, instructie geven enz.

21 Reclame: niet persoonlijke, betaalde promotieactiviteiten
Promotiebeleid Reclame: niet persoonlijke, betaalde promotieactiviteiten

22 Promotiebeleid Reclame:
niet persoonlijke, betaalde promotieactiviteiten Reclamemedia radio, tv, kranten, tijdschriften, internet, sponsoring, banner op website, direct-mail

23 Promotiebeleid Reclame:
niet persoonlijke, betaalde promotieactiviteiten Indeling in individuele en collectieve reclame  Individuele reclame fabrikant maakt reclame voor eigen product. (Opel reclame) Collectieve reclame door een bedrijfstak voor een productsoort. (bv: Spiegel van de kapper,winterschilder)

24 Promotiebeleid Reclame:
niet persoonlijke, betaalde promotieactiviteiten Indeling in thema- en actiereclame  Themareclame langlopende promotie met als doel vooral (koop)gedrag te beïnvloeden. (merkbekendheid/imago te vergroten) Bijvoorbeeld: "Even Apeldoorn bellen". Actiereclame: kortlopende promotieactie met als doel omzet vergroting Bijvoorbeeld drie halen twee betalen of tijdelijke kortingen

25 Promotiebeleid Public relations (PR)
(gunstig) beïnvloeden van beeld dat personen hebben van de (activiteiten van de) onderneming. Bijvoorbeeld milieu, arbeidsomstandigheden, salarissen directieleden,etc.

26 Promotiebeleid Public relations (PR)
(gunstig) beïnvloeden van beeld dat personen hebben van de (activiteiten van de) onderneming. Bijvoorbeeld milieu, arbeidsomstandigheden, salarissen directieleden,etc. Middelen: gratis onderwijsmateriaal verstrekken, geven van rondleidingen, persconferenties, open dagen, voorlichtingsfilms

27 Een ander begrip is free publiity …
Promotiebeleid Een ander begrip is free publiity …

28 Promotiebeleid Free publicity:
Gratis publiciteit verkrijgen Bijvoorbeeld boekbesprekingen, artikelen in maandbladen, talkshows

29 Promotiebeleid Sales promotion Alle overige promotieacties.
Bijvoorbeeld: zegeltjesactie, gratis producten meegeven

30 Promotiebeleid Geschiedenis van de reclame
We raden jullie het overzicht aan op wikipedia over de reclame in Nederland


Download ppt "Een goed product maken is niet genoeg …"

Verwante presentaties


Ads door Google