De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Het effect van Direct Mail

Verwante presentaties


Presentatie over: "Het effect van Direct Mail"— Transcript van de presentatie:

1 Het effect van Direct Mail

2 Inhoud Waar wordt DM voornamelijk voor ingezet?
Stats – Openen en lezen Stats – delen en bewaren De kracht van combineren Stats – de kracht van combineren Stats – DM levert ook nog wat op DM ook voor online bedrijven Interessante en aantrekkelijke innovaties Een meetbare Direct Mail Stats – Direct Mail alleen voor ouderen? Duurzame Direct Mails

3 Waar wordt DM voornamelijk voor ingezet?
Genereren extra traffic naar website en/of winkel Vergroten naamsbekendheid Werven van nieuwe klanten of leden Brand- & Customer Experience, loyaliteit verhogen Her-activeren slapende klanten Up- & Cross-selling: meer omzet halen uit bestaande klanten Verbinden fysieke en online wereld Aankondigingen (nieuwe (web)winkel, events, producten)

4 Stats – openen en lezen 87% van de direct mail wordt geopend en gelezen, waarvan 85% op de dag van ontvangst 79% van de huishoudens scant of leest direct mails 62% besteedt meer tijd aan het lezen van fysieke advertenties dan aan online advertenties 67% van de online zoekopdrachten worden getriggerd door geprinte media

5 Stats – delen en bewaren
24% van mensen deelt geprinte media met andere huisgenoten 23% bewaart geprinte media Een Direct Mail wordt gemiddeld 17 dagen bewaard Direct Mails worden 72% beter onthouden dan TV-advertenties Merkfans creëren en delen 50% vaker online content als ze ook direct mails van het merk ontvangen

6 De kracht van combineren
Online advertising en

7 Stats – de kracht van combineren
80% Van de marketeers gaat voor crossmediale campagnes Met alleen en online advertising mis je belangrijke doelgroepen en val je onvoldoende op. Combineer deze kanalen dus ook met offline kanalen. Hier creëer je in Nederland het grootste media bereik mee.

8 Stats – de kracht van combineren
ouderen vinden internet lastig 80% van de jongeren tussen jaar schenkt geen aandacht aan reclame op internet 35% van hen maakt gebruik van Ad blockers (advertentie blokkerende programma's of extensies voor browsers). Circa 13% van Nederlanders heeft een nee-nee of nee-ja-sticker Slechts personen hebben zich ingeschreven in het Postfilter (Je kunt je inschrijven in het postfilter als je geen geadresseerde reclame meer wilt ontvangen van organisaties, waarmee u geen relatie hebt). De gemiddelde Nederlander ontvangt 94 s per week!

9 Stats – direct mail levert ook nog wat op
Klanten spenderen 25% meer bij de inzet van Direct Mail en . 57% van de consumenten voelt zich meer gewaardeerd als ze ook direct mails ontvangen.

10 Direct Mail ook voor online bedrijven
Er wordt nog weleens gedacht dat Direct Mail alleen ingezet wordt door traditionele bedrijven, maar ook grote online gerichte spelers zetten DM in. Zoals Google, Coolblue, Neckermann en Bol.com.

11 Interessante en aantrekkelijke DM innovaties
Nog een vooroordeel over DM: Direct Mail is saai en ouderwets Juist in de fysieke Direct Mails zie je steeds meer interessante en aantrekkelijk innovaties! Zo worden er zaadjes verwerkt in gerecycled papier, wordt de realiteit/ je werkelijke zicht aangevuld met de virtuele wereld aan de hand van de technologische ontwikkeling: Augmented Reality (AR) en wordt er gebruik gemaakt van GPS tags en QR codes.

12 Interessante en aantrekkelijke DM innovaties
Voorbeeld AR: Een app waarmee je de camera van je mobiele telefoon op een winkelstraat/gebouw richt, waarna je meer informatie over het gebouw, de winkels of de geschiedenis ervan in beeld krijgt. Meer toegespitst op DM: scan de DM en de auto ontpopt tot een 3D model op je beeldscherm, er komt extra informatie bij te staan en je wordt doorverwezen naar een landingspagina met extra informatie.

13 Interessante en aantrekkelijke DM innovaties
Nog spectaculairder: Audi heeft een doosje verstuurd met daarin een GPS tag en daarop een knop, bij het drukken op de knop wordt er een timer in werking gezet en gaat er een seintje richting Audi dat er een auto naar de persoon in kwestie gestuurd moet worden voor een proefrit. De locatie van de bestemming wordt achterhaalt a.d.h.v. de GPS-tag in het doosje. Druk op de knop en binnen 90 minuten staat Audi voor een proefrit voor de deur op basis van GPS-tag! Bekijk hier de video.

14 Een meetbare Direct Mail
Maar ik wil graag inzicht verkrijgen in het succes van mijn DM. Hoe meet ik het effect van een fysieke DM? Daar zijn meerdere manieren voor. Enkele voorbeelden volgen: Verwijs naar specifieke landingspagina’s, microsites of gepersonaliseerde URL’s (PURL’s) Vermeld een verkorte weblink, die het mogelijk maakt om daarna de statistieken in te zien Toevoegen van NFC-stickers/tags en QR-codes Inzetten van specifieke voucher- en couponcodes Meten trends website-bezoek en social-media mentions Gebruik Track & Trace codes

15 Een meetbare Direct Mail
Voorbeeld: toepassing van NFC (Near Field Communication) stickers Bekijk de video hier

16 Stats – Direct Mail alleen voor ouderen
Dit is natuurlijk niet waar! Een aantal statistieken om dit misverstand uit de weg helpen: Juist onder jongeren neemt het vertrouwen in het Direct Mail kanaal toe. 63% Van de Millenials (geboren tussen 1981 en 2001) heeft meer vertrouwen in papieren aanbiedingen dan in aanbiedingen online- en op televisie. De doelgroep ‘tot 34 jaar’ geeft aan nieuwe aanbiedingen liever te bestuderen via fysieke media dan online. De doelgroep ‘24 jaar en jonger’ respondeert momenteel het beste op Direct Mails.

17 Duurzame Direct Mails Nice to know: Inmiddels is 70% van direct mails geprint op gerecycled papier

18 Duurzame Direct Mails Dit document is geschreven a.d.h.v. een onderzoeksrapport van PostNL. PostNL geeft aan de volgende bronnen te hebben geraadpleegd: www. Ipc.be/en/toolkit DDMA Kennisbank Eigen onderzoeken PostNL

19 Einde Wil jij weten wat Vogelaar voor jou kan betekenen?
Bezoek onze website


Download ppt "Het effect van Direct Mail"

Verwante presentaties


Ads door Google