De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Digitale marktplaats: Vitaliteitshuis

Verwante presentaties


Presentatie over: "Digitale marktplaats: Vitaliteitshuis"— Transcript van de presentatie:

1 Digitale marktplaats: Vitaliteitshuis
“sociaal portaal” is de zoekfunctie om het welzijnsaanbod en aanbod Vitaliteitshuis gevonden te krijgen

2 Hoe noemen we zoekfunctie?
Nu: sociaal portaal Dekt dit de lading? Maakt de naam verschil of is alleen hetgeen gevonden wordt van belang? Idealiter wordt het een naam die geen gevoelsmatige associatie geeft met zorg of ondersteuning => is “Vitaal portaal” acceptabel?

3 Wat willen we kunnen vinden
Alles waar een gemeente een subsidie relatie mee heeft binnen het brede terrein van Welzijn Alles waar een gemeente vanuit het sociaal domein een inkoop relatie mee heeft Alles wat kan bijdragen aan een gezonde leefstijl en wat het mogelijk maakt om vanuit de eigen woning een verbinding te krijgen met de natuur van de Maashorst

4 Waarom willen we dit kunnen vinden?
Gelukkig oud kunnen worden in Uden/Maashorst: Voorkomen van zorg of ziekte Herstel na ziekte Welzijn in brede zin (ook in het buitengebied) Verbetering van dagelijks functioneren Mentaal welbevinden Leren omgaan met chronische aandoeningen en toch gelukkig zijn ….

5 Welk besluit wordt gevraagd
Wil de vereniging de verantwoordelijkheid gaan dragen over het actueel en draaiend houden van het systeem (de aanbodzijde) Zo ja, wie wil dan meedenken over het maken van de spelregels om met elkaar controle te houden over wie en wat in het aanbod wordt opgenomen

6 Financieringsmodel Eenmalige kosten (€ 7.000,- per gemeente) voor bouw van deze marktplaats komen voor rekening van de deelnemende gemeenten De jaarlijkse kosten van onderhoud en hosting komen voor rekening van de deelnemende gemeenten (per gemeente ca. € 700,-) Eenmalig vullen => door vrijwilligers van de gemeenten (ca. 600 uur) Actueel houden van de website (0,5 à 1 dag per maand) voor rekening van de MBO als bekostiging van de gratis PR en ledenaanwas die deze marktplaats u biedt

7 Wat winnen jullie erbij
Brede PR-campagne om dit portaal gevonden te krijgen (door gemeenten) Continuïteitsborging vanwege samenwerking met gemeenten Zoekfunctie wordt geïntegreerd in gemeentelijke websites, dus directe ingang voor doelgroep Extra on-line ingang voor jullie eigen PR


Download ppt "Digitale marktplaats: Vitaliteitshuis"

Verwante presentaties


Ads door Google