De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

WELKOM! bij de kick-off van het toeristisch jaar 2016 in Salland!

Verwante presentaties


Presentatie over: "WELKOM! bij de kick-off van het toeristisch jaar 2016 in Salland!"— Transcript van de presentatie:

1 WELKOM! bij de kick-off van het toeristisch jaar 2016 in Salland!
PROGRAMMA: 15.00 uur Welkom door Thea Huisman, merkleider Salland Marketing 15.05 uur ‘MarketingOost en Salland Marketing op koers’, door Henk van Voornveld, directeur MarketingOost 15.25 uur Speerpunten 2016 Salland Marketing door Thea Huisman 15.50 uur Klanttevredenheidsonderzoek door Annemiek Riefel, afd. Kennis & Innovatie MarketingOost 16.00 uur Online marketing door Michel Kompanje, 16.20 uur Presentatie SALLAND! magazine 2016 uur Gezellige afsluiting

2 Kwaliteiten van Salland

3 Successen 2015 www.sallandnatuurlijkgastvrij.nl Filmpjes voor website:
Wandelen Sallandse Heuvelrug Fietsen langs de IJssel Bijzonder overnachten Salland Beleef de Hanzestad Deventer AD 2x wandelroute Aspergeweekend Belgische gasten Cultuurbijlage Volkskrant Fiets- en Wandelbeurs Amsterdam Fiets- en Wandelbeurs Antwerpen Vakantiesalon Brussel

4 Bezoekers aan Salland Imago van Salland natuur / rust / gezelligheid / mooi / heuvels Keuzeproces Via vrienden-familie / internet / eerder geweest Activiteiten Wandelen / lekker eten / dorpen bezoeken Bezoekersprofiel Ingetogen aqua, uitbundig geel, gezellig lime

5 Statistieken 2012 2013 2014 Conclusie:
Spontane bekendheid 18% 24% 24% Geholpen bekendheid 71% 72% 70% Vrijetijdsact. Nld Vrijetijdsact. buitenl Overnachtingen Nld Overnachtingen buitenl Bestedingen overnachtingen Banen Conclusie: Salland wordt door de consument steeds beter herkend en erkend

6 Focus 2016 - 2019 Binding Branding Borging

7 Binding Contact/samenwerken met: Ondernemers, Raad van Advies Overheid
Overige stakeholders dmv - bijeenkomsten - bedrijfsbezoeken - nieuwsbrieven

8 Branding Basispromotie - offline o.a. Salland magazine - online
o.a. website, social media, cross-mediale campagnes

9 Branding 5 Thema’s 1. De Smaak van Salland 2. Salland Actief
3. Cultuur van Salland 4. Sallandse Heuvelrug 5. IJssel

10 THEMA Smaak van Salland
Sallandse streekproducten Samenwerken: streekproducenten, restaurants en toeristisch bedrijfsleven Sallandse Streekmarkten Raalte & Deventer Campagne Salland Aspergeland: Samenwerken: aspergetelers, horeca en toeristisch bedrijfsleven Opening aspergeseizoen Asperge Festijn: elke zaterdag activiteit bij aspergeteler Verlengen toeristisch seizoen: overnachtingen

11 THEMA Salland Actief www.sallandnatuurlijkgastvrij.nl
Salland Fietsland Deelname Fiets- en Wandelbeurs Nederland en Vlaanderen Fietskalender Salland Samenwerking/ondersteuning initiatieven: Kunstfietsroute/IJsseltheaterfietstocht e.a. Mountainbike netwerk Salland Salland Wandelland Campagne ‘Salland Wandelland’ o.m. Salland Wandelweb SallandPad: meerdaags wandelarrangement Sallandse Zandloper Wandelkalender Salland Samenwerking: Sallandse Wandelvierdaagse e.a. Salland Buitensportparadijs Onderzoek naar de kansen 1e aanzet tot de Buitensportcampagne Salland

12 THEMA Cultuur van Salland
Nauwere samenwerking met 6 grote evenementen Dauwpop & Ribs &Blues Deventer Op Stelten Deventer Boekenmarkt Stöppelhaene Dickens Festijn Verblijfsarrangementen & Promotie Ontsluiten van het cultureel erfgoed Kleine Sallandse podia Salland verbinden met ‘Hanzesteden aan de IJssel’

13 Basis Promotie & Marketing
Algemene marketing & promotie SALLAND! Magazine 2016 Salland Recreatiekrant Beursparticipatie Nieuwsbrieven Free publicity Sallands gastheerschap: Tourist Info Salland Sallandse Promowagen + promoteam Zichtbaarheid van Salland Salland 2.0 Vernieuwde website: 2016! Salland app Social Media campagnes Routeplanner Influencers

14 Borging Klanttevredenheidsonderzoek Regiomonitor Nieuwe trends
Campagne monitoring

15 Aanvullende projecten
Beleving Routestructuren vergroten - Fiets- en wandelnetwerk Provincie – Recreatiegemeenschap Salland –Salland Marketing IJssel en IJsselvallei: - verbinden wat er nu is: traject Deventer-Olst-Wijhe - verbinding IJssel: Gelderland-Overijssel

16 Salland! Magazine 2016

17

18

19

20

21 Bedankt voor uw komst!


Download ppt "WELKOM! bij de kick-off van het toeristisch jaar 2016 in Salland!"

Verwante presentaties


Ads door Google