De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Ouders, kinderen en reclame

Verwante presentaties


Presentatie over: "Ouders, kinderen en reclame"— Transcript van de presentatie:

1 Ouders, kinderen en reclame
Pieter De Pauw Liselot Hudders Veroline Cauberghe

2 Rol van ouders Ouders: <- Pester power Eerste socialisator ->

3 Survey Deel grootschalige studie RW kinderen Nkinderen = 510 (7-12j)
Nouders = 300 (gem. 40j., 88% moeder) Topics: Niveau RW Attitudes reclame Bemiddeling t.a.v. kinderen

4 Formats Tv-spotjes Product placement Online banners Pre-rolls
Advergames

5 Tv-spotjes

6 Product placement

7 Online banners

8 Pre-rolls

9 Advergames

10 Resultaten

11 Cognitieve reclamewijsheid

12 Cognitieve reclamewijsheid

13 Attitudes

14 Attitudes

15 Attitudes

16 Kritisch denken

17 Kritisch denken

18 Kritisch denken

19 Ouderlijke bemiddeling

20 Ouderlijke bemiddeling

21 Ouderlijke bemiddeling

22 Ouderlijke bemiddeling

23 Ouderlijke bemiddeling

24 Ouderlijke bemiddeling x reclamewijsheid

25 Ouderlijke bemiddeling x reclamewijsheid

26 Conclusie: RW + Bewustzijn + Herkennen - Attitudes
/advergames + Herkennen /PP & advergames - Attitudes /PP & advergames: aangenaam PP: waarheidsgetrouw en eerlijk ! Kritisch: besef reclame + moreel gepast

27 Conclusie: ouderlijke bemiddeling
Vermijdend ⟷ bemiddeling: ± neutraal Doel reclame ⟷ slecht/vermijden - Praten over nieuwe formats (zeker PP) ! Persoonlijke info doorgeven Reclamewijsheid x ouderlijke bemiddeling

28 Bedankt. Vragen? Pieter.DePauw@UGent.be Liselot.Hudders@UGent.be


Download ppt "Ouders, kinderen en reclame"

Verwante presentaties


Ads door Google