De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Informatieblad BDD en JD 2017 Regio’s Twenteland & Essnlaand

Verwante presentaties


Presentatie over: "Informatieblad BDD en JD 2017 Regio’s Twenteland & Essnlaand"— Transcript van de presentatie:

1 Informatieblad BDD en JD 2017 Regio’s Twenteland & Essnlaand
Versie 2 – 22 mei 2017 Voorstellen sprekers / deelnemers. Kort benoemen: wat houdt een module/deelkwalificatie in wat is de plek binnen Scouting Academy. Deze module is gericht op het behalen van de volgende competenties: - Het begeleiden van jeugdleden in hun persoonlijke ontwikkeling De Gedragscode van Scouting Nederland kennen en toepassen

2 Algemene informatie Wanneer? Zaterdag 1 juli 2017
Waar? Scouting Nanne Zwiep Rondemaatweg 85 in Enschede Parkeren? terrein Mediant Helmerzijde (Broekheurne-ring 1050 in Enschede) Laat je de kinderen brengen of nemen jullie de kinderen zelf mee? Verzamel dan op het terrein van Mediant Helmerzijde. Wij zorgen voor een auto-vrije looproute naar ons clubgebouw (reken op 5-10 minuten lopen). Op de parkeerplaats word je de weg gewezen door mensen van onze groep. Let op: van tevoren aangeven dat de discussies ivm de tijd kort worden gehouden !!

3 Bever Doe Dag Thema: Binnenstebuiten
Tijd: 10:00 – 12:30 uur - inloop vanaf 9:30 uur Groepjes: ± 6 kinderen Aantal kinderen: 151 Aantal spelen: 30 Let op: van tevoren aangeven dat de discussies ivm de tijd kort worden gehouden !!

4 Jungledag Thema: Binnenstebuiten Tijd: 14:00 – 16:30 uur
- inloop vanaf 13:30 uur Groepjes: ± 8 kinderen Aantal kinderen: 356 Aantal spelen: 46 Let op: van tevoren aangeven dat de discussies ivm de tijd kort worden gehouden !!

5 Wat regelen wij? Inschrijving
Introductie thema voor bevers en welpen en enkele spelen Drinkpost Kampvuurtjes met marshmallows Outdooractiviteit bij de vijver Groot spel voor alle welpen (levend stratego) Waslijn en wegwijzer naar de kleurgebieden Kaart terrein EHBO

6 Opzet spel Waslijn voor spelkaarten Wegwijzer
Centraal op het terrein vind je de waslijn. Van alle spelen die vrij zijn, hangt de kaart in de waslijn. Zodra je een spel gaat spelen, neem je de spelkaart mee. Dan is het spel bezet. Hang de kaart na het spelen direct weer terug! Wegwijzer In de buurt van de waslijn vind je de wegwijzer. Die geeft de richting aan naar de kleurgebieden.

7 Opzet spel Kleurgebieden Drinkpost
Het terrein rond het clubgebouw (speelveld en kampvuurplaats) Het speelbos naast het clubgebouw Bij de vijver Het bos tussen vijver en weg Drinkpost Ook voor de drinkpost hangt een aantal kaarten in de waslijn. Zo kunnen er meerdere groepjes tegelijk drinken, maar kan het nooit te druk worden.

8 Wat verwachten wij ? Houd ons op de hoogte van gewijzigde deelnemersaantallen Bereid 1 of meer spelen voor (afhankelijk van jouw speltak): Bevers: 1 spel per 6 kinderen Welpen: 1 spel per 8 kinderen Voer elk spel dubbel uit, dat scheelt werk en er is keuze genoeg! Zorg voor mensen die de spelen uitleggen (dat werkt echt veel beter) of zorg anders voor een heel duidelijke en korte beschrijving van het spel Neem zelf alle materialen mee die je nodig hebt (of overleg met ons of wij iets kunnen bieden)

9 Wat verwachten wij ? Maak per spel 1 kaart voor in de waslijn en 1 kaart voor bij spel Waslijn: geplastificeerd staand A4, met duidelijk de spelnaam én de kleur van het kleurgebied Bij het spel: geplastificeerd, met duidelijk zichtbaar de spelnaam en een korte, heel duidelijke uitleg van het spel Wij zorgen voor wasknijpers in de waslijn Wij willen nog voorbeeldkaarten op onze website plaatsen, dan hoeven jullie die alleen nog maar in te vullen

10 En verder Zorg voor naamkaartjes voor de kinderen (met naam kind en naam groep) zorg zelf voor veiligheidsspelden! 1 leider loopt mee per groepje kinderen Meld je bij aankomst op het terrein direct bij de organisatie je ontvangt dan alvast de badges (uitdelen aan einde spel) geef gewijzigde aantallen nog even door!

11 Financiën Geen eigen bijdrage (daar gaan we nog steeds van uit)
Kosten voor materialen?  in overleg met de organisatie

12 Afsluiting Opruimen Nazit voor leiding
Iedereen ruimt zijn eigen spullen op en het zou mooi zijn als we met z’n allen de rest even aan kunnen pakken. Nazit voor leiding Voor iedereen die dat wil zorgen we dat er na afloop van de dag nog een hapje en een drankje is om nog even gezellig na te praten. Waarschijnlijk vragen we nog even of je hier bij wilt zijn.

13 Vragen? Zijn er nog vragen?
Bekijk de informatie op onze website: Of stuur een

14 Succes met de voorbereiding!


Download ppt "Informatieblad BDD en JD 2017 Regio’s Twenteland & Essnlaand"

Verwante presentaties


Ads door Google