De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Jaarplan en jaarverslag Poliklinische Apotheek Tel:

Verwante presentaties


Presentatie over: "Jaarplan en jaarverslag Poliklinische Apotheek Tel:"— Transcript van de presentatie:

1 Jaarplan en jaarverslag 2015-2016 Poliklinische Apotheek Tel: 078-6545360 poliapotheekdordrecht@asz.nl

2 Even voorstellen…

3 Wat kengetallen -Sinds 2009 -2 locaties: Dordwijk en Zwijndrecht -100% eigendom van het ASz -Missie: gastvrijheid, lean, value based healthcare -HKZ gecertificeerd Elk jaar Meer dan 80.000 patienten komen medicijnen halen Na poliklinisch spreekuur of bij ontslag Jaarlijks overleggen wij meer dan 1000 keer met de artsen Meer dan 500 keer per jaar past de arts op ons advies het recept aan Bijv. een lagere dosis bij een verminderde nierfunctie Bijv. een ander middel i.v.m. wisselwerking met andere medicijnen

4 Het apotheekteam 17 gediplomeerde apothekersassistenten 4 geschoolde apothekers 2 bezorgers en 1 ondersteunend medewerker en een robot ondersteunt ons Regelmatig ontvangen wij stagiaires: -ROC DaVinci en andere opleidingen voor apothekersassistenten -Farmakunde studenten HBO Utrecht -Farmaceutisch consulenten HBO Utrecht

5 Positionering en strategie Speerpunten 2016 1.Patient snel en gastvrij geholpen 2.Ziekenhuis komt naar u thuis! Medicatie wordt thuis door verpleegkundige van ASz toegediend Patient hoeft niet onnodig naar ziekenhuis 3.Elke patiënt bij ontslag met medicatie, innameschema en medicatieoverzicht naar huis

6 Patiënt als partner Wij willen omdenken vanuit patientenperspectief Wat kunnen wij vandaag voor u betekenen? https://www.youtube.com/watch?v=o5BfbmnzuUo https://www.youtube.com/watch?v=o5BfbmnzuUo Elke klant is uniek -> voorlichting en zorg op maat, snel geholpen Daarom hebben wij LEAN werken ingevoerd. met als doelstellingen: -Rapportcijfer klanttevredenheid CQ Index 2015: 8,3 doel 2016 >8,5 - Wachttijden verlagen: 2015 35% doel 50% < 4 minuten geholpen

7 Resultaten LEAN werken -CQ Index klanttevredenheid 8,7 in 2016 -Wachttijden: 60% van de klanten binnen 4 minuten geholpen -Medewerkerstevredenheid: 65% ervaart meer werkplezier 50% ervaart minder werkdruk

8 Samenwerking in keten en regio Regio: Huisartsen, apotheken: medicatieoverdracht Gegevensuitwisseling door opt-in LSP 48.000 dossiers aangemeld (>98%) Aanmelding gebeurt ook direct voor stadsapotheek RIVAS: overbruggingsmedicatie bij ontslag naar tehuizen ASz: Apothekers lid van medische staf Snelle afstemming bij wijzigingen in medicatie GLOBAS: onderzoek naar therapietrouw bij oncologie Zorgvernieuwing ism reumatologen doelmatig afleveren en patienten begeleiden Specialistische medicatie thuis met verpleegkundige Zorgverzekeraars Zorgvernieuwing VGZ i.s.m. poliklinische apotheken Nederland: landelijk netwerk voor specialistische medicatietoediening thuis

9 Onze toekomstvisie Voorlichting en zorg op maat Continu verbeteren Dashboard om bij te sturen op o.a. wachttijden Ziekenhuisbreed lean ontslaggesprekken E-Health: app/website ter ondersteuning therapietrouw bij ontslag


Download ppt "Jaarplan en jaarverslag Poliklinische Apotheek Tel:"

Verwante presentaties


Ads door Google