De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

OPMERKING: To change the image on this slide, select the picture and delete it. Klik vervolgens in de tijdelijke aanduiding op het pictogram Afbeeldingen.

Verwante presentaties


Presentatie over: "OPMERKING: To change the image on this slide, select the picture and delete it. Klik vervolgens in de tijdelijke aanduiding op het pictogram Afbeeldingen."— Transcript van de presentatie:

1 OPMERKING: To change the image on this slide, select the picture and delete it. Klik vervolgens in de tijdelijke aanduiding op het pictogram Afbeeldingen om uw eigen afbeelding in te voegen. In 4 stappen een professionele, persoonlijke elevator pitch Volg de 4 stappen. Je maakt een elevator pitch die bij je past. Je hebt een persoonlijk verhaal gereed bij belangrijke gesprekken. Goed toe te passen bij: - Netwerkgesprekken - Acquisitiegesprekken - Sollicitatiegesprekken Richard S.T. de Vries bedrijfstrainer

2 4 stappen Stap 1 Lees over praktische bouwstenen voor een professionele, oprechte elevator pitch Stap 2 Bekijk en leer van interessante YouTube filmpjes Stap 3 Lees en leer meer van nuttige web artikelen Stap 4 Ga echt aan de slag met de zelfstudieopdracht

3 Stap 1 LEES HIER NUTTIGE, PRAKTISCHE BOUWSTENEN Eerste wet elevator pitch: “Vertel enthousiast een verhaal. Of hou anders je mond” De zin en de onzin van een elevator pitch (lees marketingboodschap) Een van de belangrijkste marketinginstrumenten is een elevator pitch oftewel een marketingboodschap in ongeveer 30 seconden. Waarom ongeveer 30 seconden? Het motiveert je erg goed na te denken over je bijzondere diensten en/of producten. Let wel! Bijzonder voor je potentiële ‘klanten’. Algemene verhalen horen klanten al genoeg. Schuif je aan bij deze groep grijze muizen dan is de kans erg klein dat de klant je spontaan gaat mailen of je gaat bellen om eventueel zaken met je te doen. En daar is het uiteindelijk allemaal om te doen. Zakendoen met klanten.

4 Nu even een vervelende mededeling! Mensen zijn eigenlijk niet zo in jou of je proces geïnteresseerd. - Ze willen weten hoe je hen verder gaat helpen. - Ze willen van je horen wat ze van je gaan krijgen. Het interesseert ze vooral wat jouw expertise hen gaat opleveren. Daarom is belangrijk kraakhelder aan te geven op wie jij je richt met jouw dienst of jouw product. Dan weten ze meteen of je hun iets te bieden hebt of niet. Daarbij is het essentieel dat je aangeeft welke oplossingen je paraat hebt om problemen op te lossen. In het ideale geval herkennen klanten zich in de door je geschetste problemen. De interesse gaat groeien bij de potentiële klant als je door een enthousiast verhaal weergeeft waarin klanten zich erin herkennen. Het ‘afdraaien’ van een elevator pitch is zonde van je tijd en die van je gesprekspartner. Potentiële klanten willen praten met een waar mens en niet met een figuurlijke folder vol nutteloze commerciële slogans.

5 Vier elementen die horen bij een zinvolle elevator pitch 1. Wie je helpt met jouw oplossing (het soort klanten op wie jij je richt). 2. De problemen waar je oplossingen voor levert. 3. De oplossing die je daarvoor hebt. 4. Wat jouw oplossingen voor je klanten betekenen. Vier praktische tips 1. Wees kort. Je moet de aandacht weten te trekken en vast te houden. 2. Kijk goed naar de lichaamstaal van je toehoorder. 3. Je boodschap moet door iedereen te begrijpen zijn, duidelijk en met zo min mogelijk vakjargon. 4. Je toehoorder moet voordeel zien. Stel een open vraag aan het einde van je elevator pitch.

6 Stap 2 KIJK, NEEM WAAR, BEWONDER OF VERAFCHUW Bekijk en leer van interessante YouTube filmpjes (YT) over elevator pitch. Kies ingrediënten eruit waarvan je denkt dat past bij mij. Kies voor je eigen woorden, eigen voorbeelden. Kortom voor je eigen stijl. Dat maakt je uniek. Dat maakt dat je opvalt. - Over the top. Puur Amerikaans. Ter lering en vermaak. Elevator pitch winner https://www.youtube.com/watch?v=i6O98o2FRHw https://www.youtube.com/watch?v=i6O98o2FRHw - Nederlandse variant. Tips elevator pitch https://www.youtube.com/watch?v=w-Osg5Dyy-c - NK Elevator Pitch 201. Tiemen Storm https://www.youtube.com/watch?v=w-Osg5Dyy-c https://www.youtube.com/watch?v=LMZIhZnQO3o https://www.youtube.com/watch?v=LMZIhZnQO3o - Winnende Elevator Pitch van Margo Rijerkerk op Upgrade Welzijn 2012 #upwelzijn https://www.youtube.com/watch?v=nI3LMQQriIY

7 Stap 3 LEES EN HAAL TIPS DIE JE NUTTIG LIJKEN UIT WEB ARTIKELEN Lees deze web artikelen en maak aantekeningen met pen en papier. Uit deze aantekeningen haal je persoonlijke aandachtspunten die handig zijn bij je elevator pitch. De onderstaande web artikelen zijn het topje van de ijsberg. Je kan een lawine aan informatie veroorzaken door verder te klikken naar andere artikelen. Hoe ver je daarbij wilt gaan is een persoonlijke keuze. http://www.carrieretijger.nl/carriere/zelfmarketing/elevator-pitch http://www.lancelots.nl/netwerken/elevator-pitch http://www.verkopersonline.nl/artikel/61/de-elevator-pitch.html

8 1. Wie wil je helpen? Bepaal je: - Doelgroep - Doelgroepen 2. Voor welk probleem of situatie? 3. Wat is je oplossing? 4. Wat zijn je expertises? 5. Wat levert het je toehoorder op? Schrijf nu je Professionele Elevator pitch Stap 4 GA ECHT DE SLAG MET DEZE ZELFSTUDIEOPDRACHT.

9 TOT SLOT Heb je vragen en/of opmerkingen? Laat het me weten. Ik help je graag verder op weg. - Bel voor direct contact naar 050 314 34 70 - Of mail je vraag naar info@devries-adviesentraining.com Je krijgt binnen 2 werkdagen antwoord. Met vriendelijke groet, Richard S.T. de Vries bedrijfstrainerinfo@devries-adviesentraining.com


Download ppt "OPMERKING: To change the image on this slide, select the picture and delete it. Klik vervolgens in de tijdelijke aanduiding op het pictogram Afbeeldingen."

Verwante presentaties


Ads door Google