De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Magazines. Bron: NUV/GPT betaalde publiekstijdschriften telt Nederland. Ons land heeft daarmee een rijk en gesegmenteerd aanbod van titels

Verwante presentaties


Presentatie over: "Magazines. Bron: NUV/GPT betaalde publiekstijdschriften telt Nederland. Ons land heeft daarmee een rijk en gesegmenteerd aanbod van titels"— Transcript van de presentatie:

1 Magazines

2 Bron: NUV/GPT betaalde publiekstijdschriften telt Nederland. Ons land heeft daarmee een rijk en gesegmenteerd aanbod van titels. 1200

3 van de Nederlandse bevolking leest tijdschriften. Dat zijn ruim 12,2 miljoen mensen. Bron: NOM Print & Doelgroep Monitor 2013-I/2013-II, NL bevolking 13 jaar en ouder 87%

4 van de digitale tijdschriftenlezers leest ook papieren versies. Mensen lezen dus meerdere vormen van tijdschriften naast elkaar. Bron: media standaard survey MSS 2013 73%

5 tijdschriftennummers lezen we per Nederlander per jaar. Bron: op basis van totaal betaalde oplage HOI 2013/ populatie 13+ (NOM Print&Doelgroep Monitor 2013-I/2013-II) 28

6 miljoen exemplaren van tijdschriften kocht de consument via abonnementen en losse verkoop. Bron: op basis van totaal betaalde oplage HOI 2013 349

7 van de tijdschriftenconsumptie wordt solo geconsumeerd, dus niet in combinatie met andere activiteiten. 80% Bron: Mediabelevingsonderzoek 2012, TNS NIPO

8 minuten is de gemiddelde tijd die mensen gebruiken om een nummer van hun favoriete tijdschrift te lezen. Bron: onderzoek “De emotionele waarde van betaalde tijdschriften’, GfK in opdracht van Sanoma 60

9 van de lezers heeft gemiddeld na 2 dagen het tijdschrift voor de eerste keer gelezen. Bron: FIPP uitgave Proof of Performance, Ad Impact Monitor (Germany) Helft

10 keer bladert een lezer gemiddeld een bepaald nummer van een tijdschrift in. En dat betekent dus ook dat advertenties meer dan eens bekeken worden. Bron: onderzoek ‘Contact!”, NUV/GPT in samenwerking met Vizeum 3,1

11 komt via tijdschriften in aanraking met nieuwe dingen en/of wordt op de hoogte gesteld van trends. Dit is veel meer dan bij alle andere mediumtypen. Bron: Mediabelevingsonderzoek 2012, TNS NIPO 65%

12 Bron: onderzoek ‘De breinrespons op magazine ads’, Erasmus Universiteit in samenwerking met Magazines.nl Binnen 0,3 sec bepaalt de lezer of een tijdschriftadvertentie interessant is of niet. Bij het zien van een advertentie vindt in het brein een zeer snelle reactie plaats die samenhangt met de waardering voor een advertentie.

13 vindt reclame in tijdschriften nuttig. Daarmee zijn tijdschriften één van de meest nuttige vormen van reclame. Bron: Mediabelevingsonderzoek 2012, TNS NIPO 47%

14 is gemiddeld de merkoverweging na het zien van een branded content uiting. Branded content in tijdschriften is dan ook hoog gewaardeerd en effectief. Bron: onderzoek ‘De toegevoegde waarde van branded content’, Sanoma Media 50%

15 De bank is de meest favoriete leesplek. Daar bladert lezend Nederland het liefst door zijn tijdschriften. We lezen ook graag aan de eettafel, buiten, in bed, op het toilet en bij de kapper. Bron: onderzoek ‘Contact!”, NUV/GPT in samenwerking met Vizeum, onderzoek ‘Bladen komen Binnen’, uitgevoerd door Facts&More i.o.v. Magazines.nl #1

16 neemt tijdschriften mee op vakantie. Daarmee behoren tijdschriften tot de top van vermaakproducten die voor de vakantie in de koffer worden gestopt. Bron: onderzoek Zoover onder 1.700 vakantiegangers 47%

17 E-mail: info@magazines.nl Twitter: @magazinespuntnl Facebook: facebook.com/Magazines.nl Linkedin: magazines.nl groep


Download ppt "Magazines. Bron: NUV/GPT betaalde publiekstijdschriften telt Nederland. Ons land heeft daarmee een rijk en gesegmenteerd aanbod van titels"

Verwante presentaties


Ads door Google