De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

1. Stap 1 Samenstellen portfolio 2. Stap 2 Samenstellen netwerk 3. Stap 3 Social Media selecteren 4. Stap 4 Aanmaken profielen 5. Stap 5 Optimaliseren.

Verwante presentaties


Presentatie over: "1. Stap 1 Samenstellen portfolio 2. Stap 2 Samenstellen netwerk 3. Stap 3 Social Media selecteren 4. Stap 4 Aanmaken profielen 5. Stap 5 Optimaliseren."— Transcript van de presentatie:

1

2 1. Stap 1 Samenstellen portfolio 2. Stap 2 Samenstellen netwerk 3. Stap 3 Social Media selecteren 4. Stap 4 Aanmaken profielen 5. Stap 5 Optimaliseren profielen 6. Stap 6 Uitnodigen gastenbestand 7. Stap 7 Participatie 8. Stap 8 Evaluatie 9. Stap 9 Optimalisatie 10. Resultaten

3 1. Dienstenoverzicht 2. Productenoverzicht 3. Werkwijze Ook vermelding van de visie, missie en doelstellingen.

4 1. Huidige klanten 2. Prospects 3. Netwerkomgeving De belangrijkste gegevens: 1. Volledige naam 2. Bedrijf 3. Land 4. Functie/titel 5. adres

5 Om de juiste doelgroep te bereiken moeten de juiste mediakanalen, fora en communities geselecteerd worden.

6 Naast de bestaande profielen moeten de nieuwe profielen worden aangemaakt binnen de nieuw geselecteerde Social Media netwerken. Denk hierbij bv. aan Facebook, Slideshare, YouTube, Twitter en Blogger/Wordpress. Maar ook het inschrijven op 3rd party websites, fora en lokale virtuele netwerken valt hieronder (deze zijn nader te bepalen). Ook moeten de verschillende profielen, waar mogelijk onderling aan elkaar verbonden worden.(Crosslinken)

7 Na het opzetten van de profielen binnen de Social Media moeten deze worden geoptimaliseerd. Elke profiel heeft dezelfde basis, maar bereikt een eigen publiek en dient dan ook een eigen/unieke identiteit te hebben. Het houdt in dat er bijvoorbeeld bij Hyves en Facebook privéfoto’s geplaatst kunnen worden, maar bij Linkedin niet. Ook het taalgebruik heeft per netwerk zijn eigen regels en gewoontes.

8 Nu de profielen zijn opgezet, zowel bedrijfsprofiel als persoonsprofiel, moet het klantenbestand worden uitgenodigd en moet er gezocht worden naar mogelijke nieuwe contacten. Zakelijk en privé word door deze nieuwe manier van marketing op vele plaatsen automatisch met elkaar verweven, maar je kunt wel voorkomen dat dit overal gebeurd.

9 Nu weten we het volgende: 1. Wie zijn de mensen achter het bedrijf? 2. Wat doen zij? 3. Hoe doen zij dit? 4. Waarom doen zij dit? 5. Voor wie nu? En voor wie in de toekomst? 6. Waar bevinden zij zich?

10 1. Het beantwoorden van vragen via Twitter 2. Het schrijven van een blog 3. Het opzetten van een Facebook pagina 4. Het organiseren van netwerkevenementen op locatie en dit communiceren via Social Media 5. Het vragen om “recommendations” op bijvoorbeeld Tripadvisor 6. Het starten van een Youtube-kanaal voor The Albus Hotel

11 1. Hoe gaat het nu? Zijn er onduidelijkheden of vragen? 2. Wat werkt wel en wat niet? Welke inspanningen leiden tot de gewenste resultaten en welke niet?

12 De inspanningen behoren te leiden tot de gewenste resultaten. Dit gaat meestal niet in een keer, dus na de evaluatie zal er geoptimaliseerd moeten worden. Dit is doorgaand proces totdat het proces vlekkeloos verloopt. Dit zal uiteindelijk resulteren in de gewenste resultaten.

13 De resultaten: 1. Complete online profilering 2. Opname relevante sociale netwerken 3. Dialoog mogelijk maken met de doelgroep 4. Opbouwen en versterken relatie met het (toekomstige) gastenbestand 5. Creëren van mond-tot-mond reclame (Ambassadeurschap) Dit zal uiteindelijk resulteren in: 1. Verhoogde service 2. Meer omzet restaurant en hotel 3. Inzicht in de wensen van de gast


Download ppt "1. Stap 1 Samenstellen portfolio 2. Stap 2 Samenstellen netwerk 3. Stap 3 Social Media selecteren 4. Stap 4 Aanmaken profielen 5. Stap 5 Optimaliseren."

Verwante presentaties


Ads door Google