De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Woonmarketing Limburg Een Limburgs Woonmarketingmodel voor en door Limburgse woningcorporaties.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Woonmarketing Limburg Een Limburgs Woonmarketingmodel voor en door Limburgse woningcorporaties."— Transcript van de presentatie:

1 Woonmarketing Limburg Een Limburgs Woonmarketingmodel voor en door Limburgse woningcorporaties

2 Uitgangspunten Centrale etalage met woningaanbod diverse corporaties Centrale inschrijving, centrale registratie, centrale selectie, centrale dataopslag Grotere keuzevrijheid voor de klant Eén inschrijving + één spelregelnotitie Transparantie Managementinformatie

3 Voordelig voor iedereen Voordeel voor de klant: – Eén keer inschrijven voor alle corporaties, direct toegang tot alle woningen – Gericht op verschillende klantgroepen: spoedzoekers, specifieke woonwens, voorzorgzoekers – Betere informatie woningen, woonomgeving, voorzieningen en slaagkans Voor provincie, gemeenten en corporaties: – Betere actuele woningmarktinformatie – Provinciaal, regionaal als ook lokaal

4 Combinatiemodel Module aanbod > inschrijfduur is bepalend Module loting >gelijke kansen voor iedereen Module optie >specifieke woonwens, wachtlijst Module direct te >wie ‘t eerst komt, ‘t eerst maalt huur Module koop

5 Klant kiest welke module bij hem past Aanbodmodule: transparant, geschikt bij lange inschrijfduur Lotingmodule: jongeren, starters, snelzoekers Optiemodule:passief, ouderen, kritische zoekers Direct te huur:jongeren, starters, spoedzoekers

6 Modules: aanbod/loting en directe huur Woningadvertenties dagelijks op de site Reactietermijn is een week 5 reacties per editie mogelijk Tussentijds wisselen reacties/ modules mag Automatische selectie en aanbieding

7 Optiemodule Clusters van woningen Alle clusters in etalage Maximaal 5 opties per inschrijving Woningzoekende krijgt bericht als hij aan de beurt is Parkeerstand mogelijk Clusters staan minimaal 5 jaar in optiemodel

8 Wat biedt het model? Het Zoekadvies (uitleg modules) Zoekprofiel Het Tipbericht Wachttijdindicatie Parkeerstand bij opties Social media (bereiken, boeien en binden) Verantwoording

9 Bijzondere doelgroepen Directe bemiddeling mogelijk bij uitzonderingen Afspraken speciale instellingen (psychiatrie, gehandicapten, ex-gedetineerden, etc.) Afspraken gemeenten/ Rijk (pardonners en statushouders, studenten, woonwagens, etc.)

10 Algemene Regels Vrije vestiging Kosteloze inschrijving en verlenging Jaarlijkse verlenging Huur-Inkomen: EU regels Woonbezetting: overbewoning niet toegestaan Maatwerk bij leefbaarheidsproblemen Regels overlastbezorgers, henneptelers, huurachterstanden, etc. Mogelijkheid vv GBA-RPL3

11 Voorrang en urgentie Medische urgentie Herstructureringskandidaten Voorrang voor specifieke woningen zoals nultreden of opgepluste woningen Rollator-, scootmobiel- of rolstoeltoegankelijke woningen aangeduid Maatwerk bij calamiteiten en uitzondering

12 Actuele marktinformatie Roerdalen Verhuurd per kern (maart 2011 – april 2012)Aantal Herkenbosch33 Melick28 Montfort11 Posterholt17 Sint Odiliënberg17 Vlodrop18 TOTAAL124

13 Actuele marktinformatie Roerdalen Vorige woonplaats nieuwe huurderAantal% Roerdalen5645% Roermond2218% Andere gemeente Limburg37*30% Andere gemeente Nederland97% TOTAAL124100% * Waarvan 12 uit gemeente Leudal of gemeente Maasgouw

14 Actuele marktinformatie Roerdalen Verhuringen per moduleAantalGem. aantal reacties per woning Aanbodmodule Lotingmodule Bemiddelingsmodule* 13 n.v.t Direct te huurmodule 5 30 Optiemodule** 1 n.v.t. TOTAAL 124 * verhuurd via bemiddelingsmodel (‘maatwerkknop’): - CIZ-indicatie (bv. Bosscherhof, Bergerhof) - arbeidsmigranten - statushouders ** Woningen in optiemodule: -Zwartemolenweg Posterholt (kandidaten in wachtrij: 189)

15 WoningzoekendenIngeschrevenActief% < 23 jaar611931% 23 – 36 jaar % 36 – 56 jaar % 56 – 65 jaar852024% 65 – % > 75 jaar511122% TOTAAL % Actuele marktinformatie Roerdalen

16 Verkocht per kern (2011) Herkenbosch 2 Melick 4 Montfort 2 Posterholt 5 Sint Odiliënberg 2 Vlodrop 1 TOTAAL 16 Vorige woonplaats koper Roerdalen 9 Roermond 3 Andere gemeente Limburg 4 Andere gemeente Nederland 0 TOTAAL 16 Leeftijd koper < 23 jaar1 24 – 36 jaar15 TOTAAL16

17 Woningen zoeken

18 Woningen op kaart

19 Kenmerken van woning

20 Vragen?


Download ppt "Woonmarketing Limburg Een Limburgs Woonmarketingmodel voor en door Limburgse woningcorporaties."

Verwante presentaties


Ads door Google