De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Online Marketing Plan Search Engine Advertising (SEA) OW 3.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Online Marketing Plan Search Engine Advertising (SEA) OW 3."— Transcript van de presentatie:

1 Online Marketing Plan Search Engine Advertising (SEA) OW 3

2 Zoekmachinemarketing Bron:www.twmg.com.au/assets/images/seo- search%20engines.jpg

3 2. SEARCH ENGINE ADVERTISING Search Engine Marketing SEOSEA Vertical Search Social Search

4 Search Engine Marketing SEA (Search engine advertising) SEO (search engine optimalization) Advertising Organic

5

6 SEA: Advertising

7 Biedingsmodel Pay-per-click model Veilingmodel – CPC (cost per click | bieding) – Quality Score

8 Biedingsmodel Positie? Quality Score CTR (Click Through Rate) Advertentieteksten Landingspagina’s Hoeveel betaal je per click

9

10

11

12 Campagne management Opzetten Optimaliseren Analyseren en evalueren Doelstelling formuleren Structuur Landingspagina’s Zoektermen Advertentieteksten Campagnemanagement Dayparting Lessons learned Rapportage

13

14

15

16 ◦ Visueel doel direct duidelijk ◦ Niet te veel randinformatie ◦ Beperk de keuze bij landingpage ◦ Concrete link in landingpage ◦ Verband tussen advertentie en landing ◦ Vang eerst gegevens van klant die weinig moeite vergen ◦ Vertrouwen door logo ◦ Duidelijke belofte ◦ Toon productfoto's ◦ Verschillende landing pages voor verschillende advertenties

17

18 Google adwords

19 Doelstellingen van SEA – Branding – Verkeer genereren – Conversie Bron:www.optimum7.com/wp- content/uploads/2010/09/search-engine-advertising.jpg

20 Doelstelling SEA - Branding: - Merkbekendheid rondom een nieuwe productintroductie. - Bijvoorbeeld Alfa Romeo, nieuwe Giullietta - Gevonden worden op product en merknaam termen

21 Voorbeeld

22 Doelstelling SEA - Verkeer genereren - Informatieve website wil de bezoeker informeren bij specifieke vragen. Denk hierbij aan sites van de overheid en gemeentes.

23 Voorbeeld

24 Doelstelling SEA - Conversie: Verkopen/Offertes/Leads - Een webshop of hypotheeklead generator wil dat de consument een verkoop of offerte aanvraag doet op zijn website. - Een verkoop is een bepaald bedrag waard, hier tegenover mag een maximum qua advertentiekosten staan. Ofwel de Cost Per Action (CPA)

25 Voorbeeld

26 als hulpmiddel om advertentieteksten te optimaliseren

27 Doelstellingen adplanner: Beter bereik: het is eenvoudiger om websites te vinden waarop je wilt adverteren Verhoogde relevantie: je kunt beter achterhalen welke websites relevant zijn voor jouw advertenties. Beter inzicht in waar je publiek/doelgroep heen gaat op het internet

28

29

30 Google adword tutorial Budget: dat wat je je kan veroorloven om te besteden zonder iets terug te krijgen. Search campagnes meest eenvoudig Track conversie Bid strategie manual CPA, CPA Continu verbeter proces Extensies gebruiken Keywords broad, “phrase” of [Narrow]

31 5R5R 5R model en zoekmachinemarketing Retenti e Releva nt Reactie & rendem ent Rich Als de bezoeker niet direct converteert vang dan eenvoudige gegevens, etc. De advertentie en de timing moet relevant zijn Resultaten moeten afgestemd zijn op zoekquery. Call to action moet kort en sterk zijn

32


Download ppt "Online Marketing Plan Search Engine Advertising (SEA) OW 3."

Verwante presentaties


Ads door Google