De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Dit is een: Broodzak Gasmaskertas Dit is een: Broodzak.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Dit is een: Broodzak Gasmaskertas Dit is een: Broodzak."— Transcript van de presentatie:

1

2

3 Dit is een: Broodzak Gasmaskertas

4 Dit is een: Broodzak

5 Hier berg je in op: Granaten Patronen Sigaren

6 Hier berg je in op: Granaten Patronen Sigaren

7 Helm 1 is uit WO1, helm 2 uit WO2: Onjuist Juist

8 Helm 1 is uit WO1, helm 2 uit WO2: Onjuist Juist

9 De overjas is typisch Duits: Onjuist Juist

10 De overjas is typisch Duits: Onjuist Juist

11 De punt op de pickelhaube was bedoeld om: De vijand letsel toe te brengen Sabelslagen af te weren

12 De punt op de pickelhaube was bedoeld om: De vijand letsel toe te brengen Sabelslagen af te weren

13 Beenwindsel/ puttees dienden ter bescherming van: Loopgravenvoeten Vuil in de schoenen & waperende kledij

14 Beenwindsel/ puttees dienden ter bescherming van: Loopgravenvoeten Vuil in de schoenen & waperende kledij

15 Boven Karabiner 98, onder Gewehr 98: Onjuist Juist

16 Boven Karabiner 98, onder Gewehr 98: Onjuist Juist

17 Correct of niet? Duits Brits Frans

18 Correct of niet? Duits Brits Frans

19

20 Conclusie: vergelijking Beeldmateriaal in het lesboek is het belangrijkst. Afbeeldingen in het lesboek dienen als veelzijdig didactisch hulpmiddel. Leerlingen leren kritisch kijken door afbeeldingen bij de klassikale uitleg. Werkvormen hebben als belangrijkste functie kritisch leren kijken. De meest waardevolle afbeeldingen zijn originele foto’s. Beeldmateriaal in de klassikale uitleg is het belangrijkst. Afbeeldingen in het lesboek dienen als illustratie, geheugensteun en uitleg van begrippen. Afbeeldingen bij de klassikale uitleg nodigen niet uit tot kritisch kijken. Werkvormen hebben als belangrijkste functie kritisch leren kijken. De meest waardevolle afbeeldingen zijn originele foto’s. DocentenLeerlingen

21 1826, van Joseph Niépce

22 1861, van James Clerk Maxwell

23 1872, Louis Arthur Ducos du Heron

24

25 Hans Hildenbrand ( )

26

27

28

29

30

31

32

33 1. Vanwaar de keuze voor deze foto? Wat sprak je aan? 2. Is de foto representatief voor de Eerste Wereldoorlog? Waarom wel/niet? 3. Met welk doel zou de foto gemaakt zijn?

34 3 12 4

35 3 12 4

36 3 12 4

37 1. Laat leerlingen hun eigen foto kiezen. 2. Analytische kant: leef je in in de maker. 3. Laat leerlingen hun verhaal vertellen door de foto’s in een volgorde te laten leggen. 4. Internet bevat overvloed aan fotomateriaal. Weet wel wat correct is en wat niet.


Download ppt "Dit is een: Broodzak Gasmaskertas Dit is een: Broodzak."

Verwante presentaties


Ads door Google