De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Uitleg  In dit spel is het de bedoeling dat je zoveel mogelijk punten verzamelt door vragen goed te beantwoorden.  In ronde 2, 3 en 4 staat er ook een.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Uitleg  In dit spel is het de bedoeling dat je zoveel mogelijk punten verzamelt door vragen goed te beantwoorden.  In ronde 2, 3 en 4 staat er ook een."— Transcript van de presentatie:

1

2 Uitleg  In dit spel is het de bedoeling dat je zoveel mogelijk punten verzamelt door vragen goed te beantwoorden.  In ronde 2, 3 en 4 staat er ook een stopwatch op de pagina. Elk team heeft 60 seconden om zoveel mogelijk goede antwoorden te geven. Let op de gebruikte seconden gaan van je puntentotaal af.  De punten worden in de finaleronde omgezet in seconden.  Elke ronde heeft een aparte uitlegpagina zodat je weet wat de bedoeling is voor je begint aan een ronde.  Wie aan het einde van de finaleronde de meeste punten over heeft, is de winnaar en mag zich “De Slimste” noemen.  De meneer of juf leidt het spel en gaat over de knoppen. Ga naar rondeGa naar terug uitlegScore formulier

3 Score Team 1Team 2Team 3 Ronde 1 Ronde 2 Ronde 3 Ronde 4 Finale

4 Ronde 1 1 2 3 4 5 6 7 8 9

5 Vraag 1 Hier komt de vraag score antwoord terug antwoord

6 Vraag 2 Hier komt de vraag score antwoord terug antwoord

7 Vraag 3 Hier komt de vraag score antwoord terug antwoord

8 Vraag 4 Hier komt de vraag score antwoord terug antwoord

9 Vraag 5 Hier komt de vraag score antwoord terug antwoord

10 Vraag 6 Hier komt de vraag score antwoord terug antwoord

11 Vraag 7 Hier komt de vraag score antwoord terug antwoord

12 Vraag 8 Hier komt de vraag score antwoord terug antwoord

13 Vraag 9 Hier komt de vraag score antwoord terug antwoord

14 Ronde 2 Team 1 Waar denk jij aan bij……. antwoord score

15 Ronde 2 Team 2 Waar denk jij aan bij……. antwoord score

16 Ronde 2 Team 3 Waar denk jij aan bij……. antwoord score

17 Ronde 3 team 1 antwoord score Noem 10 dingen die te maken hebben met

18 Ronde 3 team 2 antwoord score Noem 10 dingen die te maken hebben met

19 Ronde 3 team 3 antwoord score Noem 10 dingen die te maken hebben met

20 Ronde 4 team 1 term score antwoord

21 Ronde 4 team 2 term score antwoord

22 Ronde 4 team 3 term score antwoord

23 Finale team 1 antwoord Waar denk jij aan bij……. score

24 Finale team 2 antwoord Waar denk jij aan bij……. score

25 Finale team 3 antwoord Waar denk jij aan bij……. score

26 Uitleg ronde 1  In deze ronde zijn er 9 vragen.  Oranje vragen zijn 10 punten waard en groene vragen 30 punten.  Team 1 mag beginnen met vraag 1 en mag doorgaan zolang er goede antwoorden worden gegeven.  Bij een groene vraag mogen alle teams meedoen, dus iedereen maakt kans op de 30 punten.  Bij een fout antwoord mag het volgende team het goede antwoord proberen te geven.  De punten kun je invullen op de scorekaart.  De leerkracht houdt de punten bij. terug

27 Uitleg ronde 2  In ronde 2 mag elk team proberen zoveel mogelijk punten te verdienen.  Bij elke vraag zijn er 5 goede antwoorden.  De antwoorden zijn bekend bij de leerkracht. Zij klikt op de goede knoppen zodat ze zichtbaar worden als zij genoemd zijn.  Elk goed antwoord is 30 punten waard, in totaal kun je dus 150 punten scoren.  Let op, de stopwatch moet op 60 seconden worden gezet en wordt aangezet bij het geven van het eerste antwoord.  De gebruikte seconden gaan van je puntentotaal af. Dus bij 5 goede antwoorden (150 pt) en 40 gebruikte seconden krijg je op het eind dus 110 punten erbij.  Je mag ook de vraag stopzetten, door stop te roepen, voordat je alle goede antwoorden hebt gegeven. De stopwatch wordt dat stil gezet en de beurt is dan voorbij. terug

28 Uitleg ronde 3  In deze ronde zijn er 10 goede antwoorden.  De leerkracht heeft de goede antwoorden en klikt op de juiste knop om het antwoord zichtbaar te maken.  Elk goed antwoord is 20 punten waard.  Ook hier moet de stopwatch op 60 seconden en begint te lopen bij het geven van het eerste antwoord.  De gebruikte seconden gaan van het gewonnen puntentotaal af. Je hoeft de tijd niet op te maken, je mag ook stop zeggen voordat alle goede antwoorden zijn gegeven. De ronde is dan voorbij. terug

29 Uitleg ronde 4  Deze ronde is de puzzelronde.  Je moet op zoek naar 3 goede antwoorden. Elk antwoord is 60 punten waard.  Om achter een goed antwoord te komen moet je op zoek naar 4 woorden die met elkaar te maken hebben, zij staan door elkaar heen. Deze antwoorden zijn aanwijzingen voor het goede antwoord ( zie voorbeeld hieronder).  De leerkracht heeft de goede antwoorden en klikt op de juiste knop om het antwoord zichtbaar te maken.  De stopwatch gaat weer op 60 seconden maar de seconden gaan niet af van het gewonnen puntentotaal. bel licht spaken stuur fiets Antwoord = terug

30 Uitleg finale  De ronde die de winnaar gaat bepalen. Het team met de minste punten mag beginnen.  De punten worden nu omgezet naar minuten en seconden. Dat totaal wordt ingevoerd in de stopwatch.  Je moet op zoek naar 4 goede antwoorden. Elk antwoord is 30 seconden waard  Voor elk goed antwoord krijg jij geen seconden, maar de andere teams strafsecondes. Deze gaan dus van hun puntentotaal af voordat zij aan hun finaleronde gaan beginnen.  De stopwatch geeft aan hoeveel seconden jij nog hebt aan het einde van jouw finaleronde. Je mag de tijd ook stoppen voordat alle antwoorden zijn gegeven. Je wint daardoor minder seconden maar verliest er ook minder.  De leerkracht houdt de tussenstand bij. terug


Download ppt "Uitleg  In dit spel is het de bedoeling dat je zoveel mogelijk punten verzamelt door vragen goed te beantwoorden.  In ronde 2, 3 en 4 staat er ook een."

Verwante presentaties


Ads door Google