De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

45 98 151 58 53 52 121 184 54 150 184 54 161 194 227 210 226 242 36 142 198 142 182 223 Kleuren voor stoplichten 196 5 254 165 1 107 155 26 Kleuren logo.

Verwante presentaties


Presentatie over: "45 98 151 58 53 52 121 184 54 150 184 54 161 194 227 210 226 242 36 142 198 142 182 223 Kleuren voor stoplichten 196 5 254 165 1 107 155 26 Kleuren logo."— Transcript van de presentatie:

1

2 Kleuren voor stoplichten Kleuren logo Kleuren Standaard TitelStandaard Basis kleuren Sturen op gedrag met Organisational Behaviour Management

3 Kleuren voor stoplichten Kleuren logo Kleuren Standaard TitelStandaard Basis kleuren Plaats op de achtergrond van elke slide een plaatje dat past bij je boodschap Skinner box Gedrag is aangeleerd Geen verschil mens en dier

4 Kleuren voor stoplichten Kleuren logo Kleuren Standaard TitelStandaard Basis kleuren Plaats op de achtergrond van elke slide een plaatje dat past bij je boodschap Theorie Wat is gedrag? Hoe ontstaat gedrag? ABC Kracht van type consequentie Wat betekent dit voor mijn rol als leidinggevende?

5 4 W Theorie: De test van jouw gewenste gedrag Precisie Pinpoint omschrijving: Observeerbaar Meetbaar Objectief Invloed

6 5 W Theorie: De test van jouw gewenste gedrag Precisie Pinpoint omschrijving: Observeerbaar Meetbaar Objectief Invloed Overige checks: Dodemanstest Wanneer wel/niet Bijdragen aan resultaat

7 6 W Theorie: De test van jouw gewenste gedrag Doe het voor! "Tell me, I'll forget. Show me, I'll remember. Involve me, I'll understand"

8 Kleuren voor stoplichten Kleuren logo Kleuren Standaard TitelStandaard Basis kleuren Plaats op de achtergrond van elke slide een plaatje dat past bij je boodschap Theorie Wat is gedrag? Hoe ontstaat gedrag? ABC Kracht van type consequentie Wat betekent dit voor mijn rol als leidinggevende?

9 8 Antecedent = wat voor gedrag komt Behaviour Consequentie = wat na het gedrag komt W ABC van gedrag

10 9 Antecedent = wat voor gedrag komt Behaviour Consequentie = wat na het gedrag komt Consequenties bepalen voor 80% of gedrag herhaald wordt W ABC van gedrag

11 Kleuren voor stoplichten Kleuren logo Kleuren Standaard TitelStandaard Basis kleuren Plaats op de achtergrond van elke slide een plaatje dat past bij je boodschap Introductie Sybren Eikenaar Agenda Introductie Theorie Wat is jullie bedoeling? Praktijk Morgen

12 Kleuren voor stoplichten Kleuren logo Kleuren Standaard TitelStandaard Basis kleuren Plaats op de achtergrond van elke slide een plaatje dat past bij je boodschap Theorie Wat is gedrag? Hoe ontstaat gedrag? ABC Kracht van type consequentie Wat betekent dit voor mijn rol als leidinggevende?

13 12 Beleving van degene die het doet Positive / Negative Immediate / Future Certain / Uncertain W Wat is een consequenties

14 13 1.PIC, NIC 2.PIU 3.PFC, NFC, NIU, 4.NFU, PFU W Kracht van consequenties P = positive I = immediate C = certain N = negativeF = future U = uncertain

15 14 Besteed ook tijd aan de consequenties Makkelijker maken Belonen (4/1) Beloon het juiste gedrag Door er te zijn Door het te herleven W 4 soorten consequenties

16 Kleuren voor stoplichten Kleuren logo Kleuren Standaard TitelStandaard Basis kleuren Plaats op de achtergrond van elke slide een plaatje dat past bij je boodschap Theorie Wat is gedrag? Hoe ontstaat gedrag? ABC Kracht van type consequentie Wat betekent dit voor mijn rol als leidinggevende?

17 16 Is management voor een deel opvoeden? Wil je nieuw gedrag? Doe het voor! Besteed ook tijd aan de consequenties Makkelijker maken Belonen (4/1) Beloon het juiste gedrag Door er te zijn Door het te herleven W Boodschap en implicatie

18 17 Meer van hetzelfde gedrag: Beloning (R+) => maximale prestaties Dreiging (R-) => op de norm prestaties Minder van hetzelfde gedrag: Penalty (P-) => bewust afnemen Straffen (P+) => vaak onbewust Zeker en direct wint, bij gelijke wint R van P W Management val

19 18 HET EIND ….JOUW BEGIN? ……meer weten? Mail

20 | 19 Logo kant Aanpassen op master slide Gedragsquiz Wel of géén gedrag? 1.Gehoorbeschermers opzetten voordat je de cirkelzaag aanzet 2.Een melding doen van een systeemstoring 3.Veiligheidsbewust zijn 4.Iemand vragen om voorzichtig te zijn terwijl die een ladder beklimt 5.Teamwork laten zien 6.Doordrongen zijn van het feit dat klantgerichtheid belangrijk is 7.Iemand een compliment geven voor het feit dat hij een nieuwe procedure feilloos heeft gevolgd 8.Demonstreren hoe je met een nieuwe machine omgaat 9.Iemand een uitbrander geven voor het feit dat hij zijn target niet heeft gehaald 10.Een ISO gecertificeerd veiligheidshesje dragen House of Performance, we are the difference between


Download ppt "45 98 151 58 53 52 121 184 54 150 184 54 161 194 227 210 226 242 36 142 198 142 182 223 Kleuren voor stoplichten 196 5 254 165 1 107 155 26 Kleuren logo."

Verwante presentaties


Ads door Google