De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Efficiënt onderhandelen Beter, sneller, goedkoper 11 februari 2016 Bart van Reeken.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Efficiënt onderhandelen Beter, sneller, goedkoper 11 februari 2016 Bart van Reeken."— Transcript van de presentatie:

1 Efficiënt onderhandelen Beter, sneller, goedkoper 11 februari 2016 Bart van Reeken

2 Beter, sneller, goedkoper Wat is er belangrijk? Het opbouwen van een relatie Waard creatie Mogelijkheid om bij te sturen Juridische waarborgen Goede prijs / marktconform 11 februari En hoe krijg je dat? respect, voorkomen van teleurstellingen, geen gedoe open bespreken van behoeften en issues granulariteit, sturingsmechanismen marktconforme voorwaarden parallel onderhandelen

3 Beter, sneller, goedkoper En concreet? Bedenk wat je echt nodig hebt en wat extra's zijn en communiceer dat Probeer je te beperken tot marktstandaard Verwerk belangen ander Nodig uit om met alternatieven te komen 11 februari

4 Beter, sneller, goedkoper 11 februari Opdrachtnemer zal geen code introduceren of activeren, die erop is gericht gebruik van Software onmogelijk te maken of te beperken (anders dan door personen die niet door Opdrachtgever of Opdrachtnemer zijn geautoriseerd). 5.11Opdrachtnemer zal geen code introduceren of activeren, die erop is gericht gebruik van Software onmogelijk te maken of te beperken (anders dan door personen die niet door Opdrachtgever of Opdrachtnemer zijn geautoriseerd). Code in de vorm van licentie keys die door derde software leveranciers zijn voorgeschreven zijn van de werking van dit artikellid uitgesloten. Documentatie 5.12 Opdrachtnemer verstrekt Opdrachtgever die handleidingen, documentatie (inclusief de documentatie bedoeld in Bijlage 2) en andere gegevens die nodig zijn om gebruikers van Opdrachtgever in staat te stellen de ter beschikking gestelde Diensten en Software effectief en efficiënt te gebruiken. Deze handleidingen, documentatie (zoals maar niet beperkt tot technische en functionele specificaties) en andere gegevens dienen te voldoen aan de volgende eisen: (a) voldoen aan de voor ICT-dienstverlening gebruikelijke eisen van nauwkeurigheid, duidelijkheid en scope; (b) de meest recente beschikbare versie zijn; en (c) zodanige informatie bevatten dat in beginsel iedere gebruiker de relevante Apparatuur, Software of Diensten snel, effectief en efficiënt kan bedienen. Waar sprake is van Pakketsoftware kan Opdrachtnemer volstaan met de door de betreffende leverancier ter beschikking gestelde (c.q. te stellen) documentatie, geschikt gemaakt voor gebruik van de voor Opdrachtgever specifieke inrichting.

5 Beter, sneller, goedkoper 11 februari Opdrachtnemer zal geen code introduceren of activeren, die erop is gericht gebruik van Software onmogelijk te maken of te beperken (anders dan door personen die niet door Opdrachtgever of Opdrachtnemer zijn geautoriseerd). Code in de vorm van licentie keys die door derde software leveranciers zijn voorgeschreven zijn van de werking van dit artikellid uitgesloten. Documentatie 5.12 Opdrachtnemer verstrekt Opdrachtgever die handleidingen, documentatie (inclusief de documentatie bedoeld in Bijlage 2) en andere gegevens die nodig zijn om gebruikers van Opdrachtgever in staat te stellen de ter beschikking gestelde Diensten en Software effectief en efficiënt te gebruiken. Deze handleidingen, documentatie (zoals maar niet beperkt tot technische en functionele specificaties) en andere gegevens dienen te voldoen aan de volgende eisen: (a) voldoen aan de voor ICT-dienstverlening gebruikelijke eisen van nauwkeurigheid, duidelijkheid en scope; (b) de meest recente beschikbare versie zijn; en (c) zodanige informatie bevatten dat in beginsel iedere gebruiker de relevante Apparatuur, Software of Diensten snel, effectief en efficiënt kan bedienen. Waar sprake is van Pakketsoftware kan Opdrachtnemer volstaan met de door de betreffende leverancier ter beschikking gestelde (c.q. te stellen) documentatie, geschikt gemaakt voor gebruik van de voor Opdrachtgever specifieke inrichting.

6 Beter, sneller, goedkoper Respectvol en oplossingsgericht Zorg dat iedereen zich prettig voelt Nodig uit om bij te dragen aan oplossing Stel vragen, vermijdt discussie waar mogelijk 11 februari

7 Beter, sneller, goedkoper 11 februari


Download ppt "Efficiënt onderhandelen Beter, sneller, goedkoper 11 februari 2016 Bart van Reeken."

Verwante presentaties


Ads door Google