De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

When rail means service > NIEUWE SENSIBILISERINGSCAMPAGNE VEILIG OVERSTEKEN VAN SPOREN EN OVERWEGEN 30 maart 2009 LUC LALLEMAND Gedelegeerd bestuurder.

Verwante presentaties


Presentatie over: "When rail means service > NIEUWE SENSIBILISERINGSCAMPAGNE VEILIG OVERSTEKEN VAN SPOREN EN OVERWEGEN 30 maart 2009 LUC LALLEMAND Gedelegeerd bestuurder."— Transcript van de presentatie:

1 When rail means service > NIEUWE SENSIBILISERINGSCAMPAGNE VEILIG OVERSTEKEN VAN SPOREN EN OVERWEGEN 30 maart 2009 LUC LALLEMAND Gedelegeerd bestuurder

2 _Infrabel lanceert nationale sensibiliseringscampagne2 1. SITUATIESCHETS EN STATISTIEKEN 3 SECONDEN ! DIT IS DE TIJD TUSSEN HET MOMENT DAT JE EEN TREIN HOORT EN DAT HIJ PASSEERT Het zijn vooral de zwakke weggebruikers die het grootste risico lopen voetganger man jonge fietser

3 _Infrabel lanceert nationale sensibiliseringscampagne3  bij het oversteken van de sporen in de stations, stopplaatsen en op het net (19 ongevallen / 16 doden) 1. SITUATIESCHETS EN STATISTIEKEN In 2008 registreerde Infrabel 70 ongevallen (28 doden) op het Belgische net !  bij het oversteken van de overwegen (51 ongevallen / 12 doden)

4 _Infrabel lanceert nationale sensibiliseringscampagne4 1. SITUATIESCHETS EN STATISTIEKEN Oorzaken van de ongevallen:  het niet respecteren van de regels en de signalisatie  roekeloosheid, onvoorzichtig- heid en gehaastheid Ongevallen aan overwegen en sporen zijn een sociaal-maatschappelijk probleem !

5 _Infrabel lanceert nationale sensibiliseringscampagne5 2. INFRABEL-STRATEGIE VOOR EEN VERHOOGDE VEILIGHEID Jaarlijkse investering van +/- 15 mio €  Infrabel verhoogt permanent de veiligheid maar toch gebeuren er nog ongevallen … Actieplan Infrabel: Jaarlijkse afschaffing van +/- 20 overwegen Continue vernieuwing van de andere overwegen

6 _Infrabel lanceert nationale sensibiliseringscampagne6  voor het veilig oversteken van sporen in de stations en stopplaatsen 3. SENSIBILISERINGSCAMPAGNES VOOR HET VEILIG OVERSTEKEN VAN OVERWEGEN EN SPOREN  Infrabel lanceert een dubbele, nationale sensibiliseringscampagne  voor het veilig oversteken van overwegen

7 _Infrabel lanceert nationale sensibiliseringscampagne7 3. SENSIBILISERINGSCAMPAGNES VOOR HET VEILIG OVERSTEKEN VAN OVERWEGEN EN SPOREN Doel = mensen bewust maken van het gevaar aan overwegen en sporen !

8 _Infrabel lanceert nationale sensibiliseringscampagne8 3. SENSIBILISERINGSCAMPAGNES VOOR HET VEILIG OVERSTEKEN VAN OVERWEGEN EN SPOREN SENSIBILISERINGSCAMPAGNE - AFFICHES in 40 stations

9 _Infrabel lanceert nationale sensibiliseringscampagne9 SENSIBILISERINGSCAMPAGNE - BROCHURES verdeling aan 50 overwegen verspreid over heel België 3. SENSIBILISERINGSCAMPAGNES VOOR HET VEILIG OVERSTEKEN VAN OVERWEGEN EN SPOREN verdeling in alle stations en stopplaatsen van België (+/- 545)

10 _Infrabel lanceert nationale sensibiliseringscampagne10 SENSIBILISERINGSCAMPAGNE - TELEVISIESPOTS 3. SENSIBILISERINGSCAMPAGNES VOOR HET VEILIG OVERSTEKEN VAN OVERWEGEN EN SPOREN OverwegenSporen in stations en stopplaatsen

11 _Infrabel lanceert nationale sensibiliseringscampagne11 5. CONCLUSIES 4. CONCLUSIE SAMEN BEWUST WERKEN AAN EEN VEILIG SPOOR


Download ppt "When rail means service > NIEUWE SENSIBILISERINGSCAMPAGNE VEILIG OVERSTEKEN VAN SPOREN EN OVERWEGEN 30 maart 2009 LUC LALLEMAND Gedelegeerd bestuurder."

Verwante presentaties


Ads door Google