De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Presentatie voor de Soester Zakenkring - Organisatie & Innovatie - Waarde Winst Inspiratie.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Presentatie voor de Soester Zakenkring - Organisatie & Innovatie - Waarde Winst Inspiratie."— Transcript van de presentatie:

1 Presentatie voor de Soester Zakenkring - Organisatie & Innovatie - Waarde Winst Inspiratie

2 … verandert sneller dan ooit! De Wereld…

3 1.Weten waar je staat 2.Anders kijken 3.De juiste weg 4.Klantwaarde en empathie 5.Benutten creativiteit 6.Leuk, en nu? Agenda

4 Van Business Plan … 1. Weten waar je staat … naar Business Model:

5 Het Business Model Canvas: 9 bouwstenen Klantsegment Waardepro- positie Kanalen Klantrelaties Inkomenstromen Kernactiviteiten Strategische partners Kostenstructuur Kernmiddelen

6 1. Weten waar je staat Het Business Model Canvas van Nespresso Machines Cupjes Winnen Binden Particuliere markt Retailers Via mail & call center Nespresso.com Nespresso winkels 1x verkoop machines Herhaalverkoop cupjes Productie Marketing & branding B2C distributie Productie Marketing & branding B2C distributie Distr. kanalen Patenten Koffie Productie Marketing & branding Machine fabrikant Koffietelers

7 2. Anders kijken

8 1.Teken je beste business model 2.Welke gokken neem je? 3.Test elke gok afzonderlijk 4.Pas aan tot het klopt

9 3. De juiste weg Idee Bouw Test Leer Wel of niet aanpassen strategie “Organisaties die ‘lean’ werken zijn sterk concurrerend, omdat ze snel op de markt kunnen reageren op een zeer gestructureerde manier, in plaats dat ze proberen de toekomst te voorspellen.” – Richard Branson

10 3. De juiste weg Leer Wel of niet aanpassen strategie Idee

11 3. De juiste weg

12 1.Weten waar je staat 2.Anders kijken 3.De juiste weg 4.Klantwaarde en empathie 5.Benutten creativiteit 6.Leuk, en nu? Agenda

13 4. Klantwaarde en empathie

14 ErvaarObserveerVraag Probeer te ervaren wat je klant ervaart. Verplaats je in zijn beleving. Observeer van een afstand. Kijk of je eventuele problemen kan ontdekken. Interview je klant in een voor hem fijne omgeving. Luister goed en vraag door.

15 4. Klantwaarde en empathie Get out there!! Prototype Bouw Test Leef je in Begin met de mens, observeer gedrag Ontwerp Bedenk feitelijke oplos- singen (brainstorm, etc) Beschrijf Beschrijf het op te lossen probleem

16 5. Benut creativiteit Creativiteit is het proces van het hebben van originele ideeën, die waarde creëren. Innovatie is het proces van het toepassen van originele ideeën. Sir Ken Robinson

17 5. Benut je creativiteit

18 1.Weten waar je staat 2.Anders kijken 3.De juiste weg 4.Klantwaarde en empathie 5.Benutten creativiteit 6.Leuk, en nu? Agenda

19 6. Leuk, en nu? Wat je morgen kan doen: Moderne tools werken, ook in de handen van een ervaren ondernemer Teken je Business Model Canvas en stel je voor dat… Maak gebruik van de bouw-test-leer-methodiek Leef je in in je klant, wees empathisch, observeer, luister, dagelijks! Put uit de rijke bron van je creativiteit en die van de mensen om je heen

20 Interessante literatuur De balans tussen analyse en intuïtie Slagen door gevalideerd leren Waar sta ik en waar kan ik heen? Focus op klantwaarde door empathie Van probleem tot oplossing in 5 dagen Creativiteit, de sleutel tot succes!

21 Jan Daniël Toussaint Raven


Download ppt "Presentatie voor de Soester Zakenkring - Organisatie & Innovatie - Waarde Winst Inspiratie."

Verwante presentaties


Ads door Google