De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Utrecht, 29 januari 2011 Minisymposium: Succesvolle sponsorproposities.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Utrecht, 29 januari 2011 Minisymposium: Succesvolle sponsorproposities."— Transcript van de presentatie:

1 Utrecht, 29 januari 2011 Minisymposium: Succesvolle sponsorproposities

2 Welkom Succesvolle sponsorproposities Dagvoorzitter, Maton Sonnemans, partner VODW marketing bestuurslid Sponsoring S.C.H.C.

3 Programma Inleiding Maton Sonnemans, VODW marketing Jan en Els van Gammeren, Businessclub D.M.H.C. de Graspiepers Simon Keizer, Marvin & Miles/Volvo Gerard Booij en Pieter Bak, sponsorcommissie H.C. ‘s- Hertogenbosch Bram Broess, Marketing Communicatie en Sales BDO en Maurice de Kleer, Partner BDO en hockeyambassadeur Marie-Louise Lemmen, Manager Sponsoring, Marketing en Communicatie KNHB Afsluiting uur netwerkborrel

4 Nationaal Hockey Congres 2011 Succesvolle sponsorproposities 29 januari 2011 Maton Sonnemans Partner VODW Bestuurslid Sponsoring SCHC Official Sponsor KNHB

5 1.Gunnen of Sponsoren 2.Borden of Business 3.Vrijwillig of Professioneel werk 4.Top of Breedte 5.Bestuursfunctie of Niet 6.Cash of Natura 7.Alleen of samen werven 8.Veel kleine of weinig grote sponsors 9.Privileges en exclusiviteit voor sponsors of Niet 10.Centrale of decentrale acquisitie 10 Gouden dilemma's bij hockey sponsoring

6 Gunnen of Sponsoren Clubs moeten minder afhankelijk worden van de gunfactor Sponsors met een zakelijke insteek bieden club continuiteit

7 Vrijwillig of Professioneel werk? Voor de meeste commissieleden is sponsoring vrijwillig werk Sponsors verwachten een professionele benadering en relatiemanagement

8 Bestuursfunctie of Niet? Sponsoring wordt een steeds belangrijkere inkomstenbron voor hockeyclubs Sponsoring is daarom een cruciale bestuursportefeuille

9 Alleen of samen werven? Elke club probeert in zijn eentje sponsors te overtuigen en te strijden tegen andere (hockey)verenigingen Kijk of je krachten kunt bundelen om sponsors nog meer bereik, gemak en impact te bieden

10 Privileges en exclusiviteit bieden of niet? Elke sponsor wil (terecht) belangrijk worden gevonden; zakelijk en persoonlijk Maar exclusiviteit en privileges zijn de laatste dingen die je moet weggeven

11 Vanuit de club of vanuit de sponsor bekeken? Mooie verhalen uit de praktijk van anderen Elke club moet vanuit eigen context en eigen keuzes maken Veel plezier en succes!!


Download ppt "Utrecht, 29 januari 2011 Minisymposium: Succesvolle sponsorproposities."

Verwante presentaties


Ads door Google