De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’ Volksuniversiteit voorjaar 2014 3e avond.

Verwante presentaties


Presentatie over: "‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’ Volksuniversiteit voorjaar 2014 3e avond."— Transcript van de presentatie:

1 ‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’ Volksuniversiteit voorjaar e avond

2 Goed en Nieuw In tweetallen, 2 minuten elk. Focus op een recente gebeurtenis die goed en/of nieuw was. Waarin je energie, blijheid of geluk voelde. Deel in de hele groep de titel van jouw ervaring en laat je gevoelens op je gezicht zien

3 Open Frame Vragen Gebeurtenissen Korte verhalen Deel een echte levenservaring om nate denken vanuit NLP Doel: toepassen van NLP in jouw eigen werkelijkheid.

4 Onbeperkende Overtuigingen

5 loslaten is doorgaan met liefhebben, het is herkennen, dat een ander het zelf moet doen loslaten is mezelf open opstellen, het is me realiseren, dat ik een ander in zijn volle waarde laat loslaten is ruimte geven, toestaan dat de dingen gaan zoals ze gaan loslaten is machteloosheid ruilen voor acceptatie, de uitkomst laten zijn zoals die komt loslaten is niet een ander willen veranderen, maar nagaan hoe ik mijzelf anders zou kunnen opstellen om het beste aan een ander te geven loslaten is niet zorgen voor, maar geven om een ander loslaten is niet uit handen nemen, maar ondersteunen loslaten is niet oordelen, maar toestaan, dat de ander ook een bijzonder mens is (net als ikzelf), allebei met een eigen model van de wereld loslaten is niet proberen de uitkomst te regelen, maar accepteren, dat de ander zijn eigen weg gaat loslaten is niet beschermen, maar toestaan, dat de ander zijn eigen realiteit onder ogen ziet loslaten is inzien, dat de ander zich niet laat controleren, maar dat ik alleen zelf kan streven naar degene die ik droom te zijn loslaten is minder bang zijn en meer liefhebben loslaten

6

7 versterkende overtuiging: Ik kan goed communi ceren Vruchten: Wat levert je deze versterkende overtuiging op? Voorbeeld: 1 ik kan makkelijker contact maken met collega’s 2 ik ben succesvoller in mijn werk 3 ik kan makkelijker voor mezelf opkomen

8 Het centrale zenuwstelsel is kan geen ontkenning vast houden Denk niet aan dit vliegende olifantje Denk niet aan wat je bij het ontbijt at Denk niet aan hoe je naar huis gaat na deze cursus

9 Leer om complimentjes te geven met het sandwich feedback model Wat ik specifiek goed vind van wat je deed ….(over het gedrag) Wat je wellicht nog beter zou kunnen doen in de toekomst…… Wat ik goed vind, hoe je je hiervoor hebt ingespannen.

10 Rapport match, aanpassen open je hart bouw vertrouwen op creëer emotionele verbinding respecteer het model van de wereld van de ander oog contact aandacht geven bereidheid te volgen gebruik het zelfde representatie systeem

11

12 A B Pacing Leading Pacing and Leading: Volgen en Leiden

13 Ankeren  Motivatie  Humor  Energie  Liefde  Kracht  Zel fvertrouwen  Geluk  Rust Anker: Elke stimulus die geassocieerd wordt met een specifieke response. De korte weg naar jouw eigen ‘bronnen’

14 Wat gebeurt er met jouw emoties bij het zien en horen van dit verhaal? intensiteit tijd emotie Hoe zou je deze emotie van jou noemen?

15 Ankeren met de ‘circle of excellence’

16 Hoe maak je de ‘circle of excellence’? Vouw het blaadje in de lengte dubbel Knip vanaf de vouw op 2 cm van het einde aan beide zijden naar boven tot 1 cm van de rand. Knip langs de vouw Knip langs de vouwen

17 intensiteit start einde Ankeren tijd emotie Het zetten van een anker Belangrijk: De intensiteit van de ervaring. Hoe intenser, hoe sterker je de bron voelt, hoe sterker jouw anker. Zie, hoor, voel, ruik, proef zoals het was! Je vertelt je verhaal

18 De vier stappen om te ankeren 1.Bedenk welke gebeurtenis in de toekomst je tegen op ziet. Welke ‘bron’ zou je helpen om deze gebeurtenis succesvoller te maken? Bijv. motivatie; humor; energie; liefde; kracht; zelfvertrouwen; rust……... 2.Herinner een levendige positieve ervaring met een waardevolle bron. 3.Stap in de cirkel op het hoogste punt van de emotie (zie grafiek). Stap eruit op het moment dat de emotie afneemt Break state. 3Herhaal dit met verschillende of met dezelfde bronnen met verschillende herinneringen. 4Vuur het anker af terwijl aan het toekomstige moment denkt als test. intensiteit start eind Ankeren tijd emotie


Download ppt "‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’ Volksuniversiteit voorjaar 2014 3e avond."

Verwante presentaties


Ads door Google