De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Kenmerk: 24 juni 20131. Kenmerk: 24 juni 20132 Marian Kat-de Jong Kenmerk: 24 juni 2013 3 Spelling op bestelling Gebruik van Hogeschooltaal in de Helpdesk.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Kenmerk: 24 juni 20131. Kenmerk: 24 juni 20132 Marian Kat-de Jong Kenmerk: 24 juni 2013 3 Spelling op bestelling Gebruik van Hogeschooltaal in de Helpdesk."— Transcript van de presentatie:

1 Kenmerk: 24 juni 20131

2 Kenmerk: 24 juni 20132

3 Marian Kat-de Jong Kenmerk: 24 juni Spelling op bestelling Gebruik van Hogeschooltaal in de Helpdesk Spelling in jaar 1

4 Kenmerk: 24 juni 2013 Helpdesk Spelling Doelgroep: –studenten in jaar 1, –die moeite hebben met Nederlandse spelling en grammatica Opzet: –4 contacturen (lunchuur maandag week 2, 4, 6, 8) –rest zelfstudie Afronding: –voldoende aanwezigheid en inzet –levert 1 CAA punt op 4

5 Kenmerk: 24 juni 2013 Experiment omdat… Voorheen gebruik diverse sites: bv –Didactiek onbekend –Weinig zichtbaar voor docent –Brede doelgroep, niet specifiek hbo Hogeschooltaal via Blackboard beschikbaar –Veelbelovend –Specifiek voor hbo –Gekoppeld aan taalniveaus referentiekader (B2, C1) –Recent ‘opgefrist’: gebruiksvriendelijk –Maar: kosten €55,- (totaal) voor 5 jaar 5

6 Kenmerk: 24 juni 2013 Opzet experiment Lesopzet ongeveer gelijk –4 lessen –Voortgang bespreken –Moeilijke onderwerpen vraaggestuurd bespreken Hogeschooltaal –Licentie eerste jaar betaald door ViA –Voortgang in kaart brengen middels logboek en screenshots 6

7 Kenmerk: 24 juni 2013 Inloggen via Blackboard 7

8 Kenmerk: 24 juni 20138

9 Kenmerk: 24 juni 20139

10 Kenmerk: 24 juni

11 Kenmerk: 24 juni

12 Kenmerk: 24 juni

13 Kenmerk: 24 juni 2013 Logboek = bewijs! Naam Datum Tijd besteed Activiteit Geleerd Resultaat Totaal bestede tijd 13

14 Kenmerk: 24 juni 2013 Resultaat Helpdesk georganiseerd in p2, p3 en p4 (ook Den Bosch) Totaal 88 studenten Ervaringen studenten: –Wisselend enthousiast over programma (m.n. werking) –Studenten rapporteren vooruitgang (o.b.v. diagnostische toetsen) –Lessen fijn als ‘stok achter de deur’ –Meer tijd aan besteed dan gedacht Ervaringen docent: –Inzet en verantwoording studenten naar tevredenheid –Lastig dat vorderingen student (nu) niet zijn te volgen –Inrichting lessen lastig – snel overbodig –Studenten stellen geen vragen (maar is dat erg?) –Follow-up…? 14

15 Kenmerk: 24 juni 2013 En nu… Evaluatie netjes opschrijven Inhoudelijke feedback van studenten naar Hogeschooltaal/LIC Volgend jaar: Studenten betalen licentie zelf Aanschaffen kan dus ook zonder helpdesk (maar dan geen CAA) Onderzoeken of diagnostische toetsen kunnen worden ingezet in jaar 1 Bij voorkeur organiseren inzage docent in vorderingen studenten (á la ALEKS) 15

16 Kenmerk: 24 juni


Download ppt "Kenmerk: 24 juni 20131. Kenmerk: 24 juni 20132 Marian Kat-de Jong Kenmerk: 24 juni 2013 3 Spelling op bestelling Gebruik van Hogeschooltaal in de Helpdesk."

Verwante presentaties


Ads door Google