De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Mijn conceptmap Door: Yasmin Abdallah Blok 3: ‘De conceptuele denker’ Datum: 14-04-2014.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Mijn conceptmap Door: Yasmin Abdallah Blok 3: ‘De conceptuele denker’ Datum: 14-04-2014."— Transcript van de presentatie:

1 Mijn conceptmap Door: Yasmin Abdallah Blok 3: ‘De conceptuele denker’ Datum:

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12 Conclusie Een conceptuele denker maakt van niets – iets. Je begint bij een bepaald begrip (concept) en breidt deze verder uit => ook in feite met de opdracht. Als leraar moet je eigenlijk bekwaam zijn in het conceptueel kunnen denken, als je de vakken goed wilt geven (boven de stof staan) en leerlingen goed wilt begrijpen (een ieder heeft een eigen persoonlijk netwerk).

13 Bronnenlijst Het geheugen: Veen, T. van der & Wal, J. van der (2012). Van leertheorie naar onderwijspraktijk. Houten: Noordhoff Uitgevers Groningen. Diep leren: Veen, T. van der & Wal, J. van der (2012). Van leertheorie naar onderwijspraktijk. Houten: Noordhoff Uitgevers Groningen. Hattie J. & H. Timperley (2007). The Power of Feedback. Review of Educational Research, 77 (1), Witteman, H. ( ). Denken of Doen: leerfuncties, leerstrategieën en leertactieken. leerfuncties-leerstrategie-n-en-leertactieken/. Bezocht op http://www.onderwijsvanmorgen.nl/denken-of-doen- leerfuncties-leerstrategie-n-en-leertactieken/ Shuel, T.J. (1988). The role of the student in learning from instruction. Contemporary Educational Psychology, 13, Pedagogische en vakinhoudelijke kwaliteiten: Hattie J. & H. Timperley (2007). The Power of Feedback. Review of Educational Research, 77 (1), Ros, A. & Teune, P. (onbekend). Onderzoek op de basisschool. Teune, P. (red.). De expertise van de leraar, Fontys Hogescholen, Eindhoven. Shulman, L. (1986). Those who understand: Knowledge growth in teaching. Educational Researcher, 15 (2), Shulman, L. (1987). Knowledge and teaching: Foundations of the new reform. Harvard Educational Review, 57 (1), Shulman, L. (1992, September-October). Ways of seeing, ways of knowing, ways of teaching, ways of learning about teaching. Journal of Curriculum Studies, 28, Krachtige leeromgeving: Bakx, A., Ros, A. & Teune P. (2012). Opbrengstgericht werken. Onderwijs onderwerpen. Bussum: Coutinho. Hattie J. & H. Timperley (2007). The Power of Feedback. Review of Educational Research, 77 (1), Lodewijks, J.G.L.C. (1993). De kick van het kunnen: over arrangement en engagement bij het leren. Inaugurele rede katholieke Universiteit Brabant. Tilburg: mesoConsult.


Download ppt "Mijn conceptmap Door: Yasmin Abdallah Blok 3: ‘De conceptuele denker’ Datum: 14-04-2014."

Verwante presentaties


Ads door Google