De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Advies en begeleiding op het gebied van: leren gedrag sociaal-emotioneel opvoeding onderwijs.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Advies en begeleiding op het gebied van: leren gedrag sociaal-emotioneel opvoeding onderwijs."— Transcript van de presentatie:

1

2 Advies en begeleiding op het gebied van: leren gedrag sociaal-emotioneel opvoeding onderwijs

3 leren/ onderwijs Hulp bij : -leesproblemen / dyslexie -rekenproblemen -concentratie problemen -motivatie problemen Aanpak: -individuele begeleiding op maat (praktijk), evt. op basis van arrangement (school) -groepstraining: leren leren -advies voor school Mogelijkheden tot vaststellen niveau en leerstijl: -pedagogisch- didactisch onderzoek -beelddenk onderzoek -onderzoek leesrijpheid (groep 2 naar groep 3)

4 gedrag Hulp bij : -druk / hyperactief gedrag -gedrag op school -teruggetrokken gedrag -ongewenst gedrag Aanpak: -individuele begeleiding op maat -advies voor thuis en school Mogelijkheden tot in kaart brengen gedragsstijlen van de ouders en daarmee van het kind.

5 Sociaal-emotioneel Hulp bij : -onzekerheid -faal (angst) -gevoelens uiten -slaapproblemen Aanpak: -individuele begeleiding op maat -online training ‘Bouwen aan Zelfvertrouwen!’ -weerbaarheidstraining ‘Coole Kids!’

6 opvoeding Hulp bij : -vraagstukken over opvoeden: waar doe ik goed aan in mijn situatie, hoe pak ik bepaalde situaties effectief aan? -zorg voor kinderen bij echtscheiding Aanpak: -begeleiding op maat voor ouders -begeleiding van kinderen bij echtscheiding Tijdens de zwangerschap kunnen vrouwen de cursus ‘Zwanger in Verbinding’ volgen.

7 Annemieke is opgeleid als leerkracht basisonderwijs en heeft zich daarnaast geschoold op diverse gebieden. methodieken

8 Elke baby wordt geboren met actieve reflexen, zoals bijvoorbeeld zuigen, grijpen en een schrikreactie. Deze bewegingen vormen het fundament voor de ontwikkeling van onze hersenen. Ze zijn aanvankelijk bedoeld voor bescherming en om te overleven. In het eerste levensjaar ontwikkelen deze primaire reflexen zich naar meer doelgerichte bewegingen. Wanneer een reflex niet goed geïntegreerd is, kan de daarop volgende ontwikkeling vertraging oplopen of helemaal niet ontstaan. Met als gevolg mogelijke leer- en ontwikkelingsproblemen. Door reflexintegratie kunnen de reflexen alsnog geïntegreerd worden en leer je aan de hersenen en het lijf het normale reactiepatroon waardoor het lijf en de hersenen efficiënter gaan werken en waardoor een stevig fundament ontstaat. Kinderen ervaren vaak meer rust en balans in hun lijf. methodieken

9 Neuro Linguistisch Programmeren Praktisch kijken naar welke gedachtepatronen, emoties en gedrag naar succes leiden. Welke onbewuste strategieën motiveren je, stimuleren je creativiteit en laten je in mogelijkheden denken? We ontdekken 'hoe' jij de dingen doet die je doet en hoe je (indien gewenst) deze kunt veranderen. Hoe reageer jij (communicatie en gedrag) op dat wat je waarneemt en hoe zou je dat effectiever of anders kunnen doen? methodieken

10 Dit maakt verhoudingen binnen een systeem (gezin, organisatie) zichtbaar en hanteerbaar. Ieder mens maakt deel uit van zijn eigen ‘systeem van herkomst’. Je hebt je eigen plek in het systeem en er is sprake van een ordening. (Opnieuw) contact maken met je eigen plek en het leren kennen van de plek van anderen kan tot veel inzicht en verandering leiden. methodieken

11 De MatriXmethode is een praktische behandelwijze die snel en effectief afrekent met problemen. Deze coachingtechniek kan worden ingezet bij leerproblemen, gedragsproblemen, mentale problemen en emotionele problemen. Goede resultaten worden geboekt bij (faal)angst, dyslexie, dyscalculie, ADHD, autisme, boosheid, verdriet, stress. Het doel van de behandeling is het zelf aanpakken en oplossen van de problemen, door gebruik te maken van de eigen kracht, kwaliteiten en potentieel. methodieken

12 Heb je last van concentratiestoornissen, snel boos of geïrriteerd zijn, controle verliezen, vergeetachtigheid, futloosheid, energie tekort, black-out tijdens examens… Concentratie- en geheugenprocessen worden aanzienlijk bevorderd door een eenvoudige vorm van biofeedback op het hartritme. Je leert met simpele en praktische oefeningen je denkvermogen en hart beter te laten samenwerken. Beter en sneller leren! Effecten zijn dat je beter gaat slapen, overzicht houdt op je werk, meer energie hebt, faalangstige leerlingen gaan vooruit en hun angst wordt beheersbaar, betere leerprestaties, beter in je vel zitten en je leren beheersen bij woedeaanvallen en andere heftige emoties. methodieken

13 Verbeter je schoolresultaten door te leren HOE je moet leren! Door beeld en taal te combineren wordt optimaal gebruik gemaakt van de mogelijkheden van het brein. Je onthoudt de leerstof makkelijker en sneller. Met oefeningen en het aanleren van geheugentechnieken ontstaat inzicht in de werking van de hersenen, waardoor bewuster en beter geleerd wordt. Door overzicht te houden, wordt informatie behapbaar en inzichtelijk. Je leert hoe je hoofd- van bijzaken onderscheid en deze in een conceptmap weer kan geven. In minder tijd betere resultaten! methodieken

14 Een unieke en effectieve manier om ALLE basisschoolregels van taal (spelling, grammatica en begrijpend lezen) en/of rekenen in je hoofd te zetten. Op een voor het kind handige en unieke manier. We beginnen vanaf de basis met als eindresultaat alle taal- en rekenregels van groep 1 t/m 8 overzichtelijk in een tekening én in je hoofd opgeslagen. Daarnaast werken we aan zelfvertrouwen rondom taal en/of rekenen en het opnieuw ervaren van plezier in leren! methodieken

15 EMDR is een behandelmethode voor mensen die last blijven houden van de gevolgen van een nare herinnering of schokkende ervaring. EMDR werkt met sets van afleidende stimuli. Dat kunnen snelle oogbewegingen zijn of bewegingen van de handen. Dit zorgt ervoor dat het brein dusdanig wordt ‘afgeleid’ dat de nare herinnering een plekje in het lange termijn geheugen krijgt en niet meer eindeloos blijft rondwaren in het werkgeheugen. EMDR is een methode die zowel bij kinderen als volwassenen toegepast kan worden.

16 methodieken Annemieke start altijd met een intakegesprek met de ouders. Hierin nemen we de belangrijke items uit het levensverloop van het kind door. Aan de hand van deze gegevens én samen met de hulpvraag van de ouders, stelt Annemieke een behandelplan op. Zij maakt daarin keuzes welke methodieken op welk moment het beste passen zodat er zo snel mogelijk resultaat bereikt wordt!

17 Vergoeding door zorgverzekering : De volgende zorgverzekeraars vergoeden de consulten vanuit het aanvullende pakket: -Menzis -CZ groep : CZ, CZ Direct, Delta Lloyd, Ohra.CZCZ DirectDelta LloydOhra -Achmea groep : Zilveren Kruis, Avéro, FBTO, OZF en Agis.Zilveren KruisAvéroFBTOAgis –ONVZ, waaronder ook VvAA en PNOzorg.ONVZ –De FrieslandDe Friesland –De Goudse.De Goudse -Coöperatie VGZ : VGZ,Plus Zorgverzekering van VGZ, Bewuzt, IZZ, IZA, Univé Zorg, ZEKUR, IZA Cura, UMC en Cares Gouda. VGZPlus Zorgverzekering van VGZBewuztIZZIZAUnivé ZorgZEKURIZA CuraUMCCares Gouda

18 Wonderwijs verzorgt ook lezingen voor ouders en leerkrachten. Dit is mogelijk op locatie (school, vereniging, buurthuis) en Wonderwijs organiseert lezingen in Castricum en Tuitjenhorn over diverse onderwerpen: beelddenken leren gedrag zelfredzaamheid reflexintegratie

19 Wonderwijs geeft ook Webinars ! Je kunt een webinar thuis volgen, vanuit je luie stoel achter je computer. Het eerstvolgende webinar geeft Annemieke op 12 juni. Het onderwerp is: ‘ 3 tips hoe je kunt zorgen dat je kind doet wat jij wilt!’ Meld je snel aan via de website, het is gratis!

20 Wonderwijs verzorgt trainingen en begeleidingstrajecten voor leerkrachten en teams. Werk je in het onderwijs en vind je het leuk jezelf op persoonlijk vlak en vakinhoudelijk te ontwikkelen? Het is ook mogelijk met het hele team een training te volgen. Informeer naar de mogelijkheden voor een in-company training. Onderwerpen zijn: - ‘Orde in de Chaos’ ; werken aan een opgeruimd hoofd! - ‘Zicht op communicatie ’: begrijp gedrag en communiceer optimaal - ‘Eerst bewegen, dan leren ’: de invloed van neuromotoriek op leren - ‘Basisdenksystemen’ : taal- en beelddenken en de invloed op communicatie en leren

21 Vragen? Wil je meer informatie? Neem gerust contact op. Dit kan via de mail op en telefonisch op


Download ppt "Advies en begeleiding op het gebied van: leren gedrag sociaal-emotioneel opvoeding onderwijs."

Verwante presentaties


Ads door Google