De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De kracht van e-mailcampagnes Wietse van Niejenhuis Adviseur marketing 2.

Verwante presentaties


Presentatie over: "De kracht van e-mailcampagnes Wietse van Niejenhuis Adviseur marketing 2."— Transcript van de presentatie:

1

2 De kracht van campagnes Wietse van Niejenhuis Adviseur marketing 2

3 Onderwerpen campagnes in het algemeen Effect van s 3 DCS / MDB

4 Communicatie 4

5 5

6 Kim wordt lid van de bibliotheek Kim Janssen: 31 jaar, leest graag, zelfredzaam 6

7 1. Kim wordt lid van de bibliotheek 7

8 8

9 9

10 10 1. Kim wordt lid van de bibliotheek

11 11 1. Kim wordt lid van de bibliotheek

12 Scenario Kim wordt lid van de bibliotheek Kim Janssen: 31 jaar, leest graag, zelfredzaam

13 13 2. Kim wordt lid van de bibliotheek

14 14 2. Kim wordt lid van de bibliotheek

15 15 2. Kim wordt lid van de bibliotheek

16 16 2. Kim wordt lid van de bibliotheek

17 17 2. Kim wordt lid van de bibliotheek

18 18 2. Kim wordt lid van de bibliotheek

19 19 2. Kim wordt lid van de bibliotheek

20 20 2. Kim wordt lid van de bibliotheek

21 21 2. Kim wordt lid van de bibliotheek

22 22 2. Kim wordt lid van de bibliotheek

23 23 1. Kim wordt lid van de bibliotheek

24 24 1. Kim wordt lid van de bibliotheek

25 25 1. Kim wordt lid van de bibliotheek

26 in 2014 /

27 Belangrijkste communicatiemiddelen 27

28 is hot! Dagelijks wereldwijd: 2 miljard non-spam s 4 miljard zoekopdrachten 28

29 90% van NL’ers heeft 29

30 campagnes Feiten & cijfers 30

31 Retentie: Lidmaatschap Campagneperiode: 77% blijft lid Vergelijkingsjaren: gemiddeld 72% blijft lid 5,5% meer (110 extra leden) 31

32 Retentie: Lidmaatschap Campagneperiode: 77% blijft lid Vergelijkingsjaren: gemiddeld 72% blijft lid 5,5% meer (110 extra leden) 32

33 Welkom: Leengedrag (exclusief bezoeken, e-books, activiteiten, etc) Gemiddeld 715 leden in campagne 52% nieuwe leden leent bij aanmelding 70% heeft na 8 weken geleend Campagneperiode: 5% meer dan jaar eerder (36 extra leden gaan lenen) 33

34 Retentie: Leengedrag (exclusief bezoeken, e-books, activiteiten, etc) Gemiddeld leden in campagne Vergelijkingsjaren: gemiddeld 23,5% gaat weer lenen Campagneperiode: 31% gaat weer lenen 7,5% meer (225 extra leden gaan lenen) 34

35 Inzicht s 35 Openratio (%) Totale clicks (%) Welkommail 163%19% 5 welkommails (gem.)52%13% Welkommail benchmark53%14,5%

36 Welkom: 5 meest geklikt Voordeel met je Biebpas Mijn Menu Evaluatie vragenlijst Mogelijkheden van de bibliotheek De Bibliotheek App 36

37 campagnes Niet meetbare effecten 37

38 Voor de klant Inzicht in mogelijkheden biebpas Awareness: Zichtbaarheid van de bibliotheek Positieve bevestiging: Regelmatige communicatie over voordelen geeft bevestiging Mogelijkheid feedback geven 38

39 Voor de bibliotheek Denkproces personeel: –Wat hebben wij onze klanten te bieden? –Waarin zijn wij uniek? –Bewustzijn belang van adressen Presentatie productportfolio Geautomatiseerd On-time (event-driven) Inzicht in behoeften klanten 39

40 campagnes Toekomst 40

41 Blik op de toekomst Inzicht klantgedrag overige campagnes Nadere analyses op beschikbare data Contentoptimalisatie Integrale communicatieboodschap Segmentatie? 41

42 campagnes Conclusie 42

43 Conclusie campagnes passen bij de zelfredzame burger Ze dekken de hele levenscyclus Geautomatiseerd en on-time Voordeel: uniforme communicatie Effect op leen- en lidmaatschapsgedrag 43 Welkom Loyaliteit RetentieWinback

44 Bedankt voor de aandacht 44

45 Vragen? 45


Download ppt "De kracht van e-mailcampagnes Wietse van Niejenhuis Adviseur marketing 2."

Verwante presentaties


Ads door Google