De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Digitale Hulpmiddelen Organiserende hulpmiddelen (bv. wiki, blog, portfolio, stageverslag) neerslag en reflectie van activiteiten in de praktijksituatie.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Digitale Hulpmiddelen Organiserende hulpmiddelen (bv. wiki, blog, portfolio, stageverslag) neerslag en reflectie van activiteiten in de praktijksituatie."— Transcript van de presentatie:

1 Digitale Hulpmiddelen Organiserende hulpmiddelen (bv. wiki, blog, portfolio, stageverslag) neerslag en reflectie van activiteiten in de praktijksituatie Samenwerkingshulpmiddelen (discussieforum, chat, online bestanden, sociale media): potentieel om samen te werken rond praktijksituaties) Digitale Hulpmiddelen Organiserende hulpmiddelen (bv. wiki, blog, portfolio) neerslag en reflectie van activiteiten, nieuwe zaken creëren en delen Oefenhulpmiddelen: (games, simulatie) : aanwenden competentie in een gecontroleerde, veilige praktijksituatie Samenwerkingshulpmiddelen (discussieforum, chat, online bestanden, sociale media): potentieel om samen te werken Werkvormen: gericht op aanbieden informatie Instructiewerkvormen (college, doceren, demonstratie, video conferentie) Opdrachtwerkvormen : zelf info opzoeken (huiswerk, opdracht, zelfstudie) Digitale Hulpmiddelen Informatiehulpmiddelen (bv lesopnames, slides, prezi, audio, video, kennisclips, leerpaden,) Informatie: verrijken (voorbeelden, illustratie, ) Visualiseren (animatie, video, mindmapping, conceptmapping) Informatie overdracht op afstand (lesopnames, kennisclips, podcast, video conferentie Testhulpmiddelen: (online test) : student test zichzelf Oefenhulpmiddelen (online game) inoefenen Toetshulpmidddelen ( formatief en summatief digitaal toetsen) Wat: kennis gebruiken Theoretische concepten toepassen, analyseren, synthetiseren Vaardigheden (kennis kunnen gebruiken in een praktijksituatie ) Wat: Verwerven kennis over Theoretische concepten Vaardigheden (stappen, toepassingsmogelijkheden aandachtspunten Werkvormen: coaching-actieve inbreng student Vraag gestuurde werkvormen (klasgesprek, leergesprek, functioneringsgesprek) interactiewerkvormen: (discussie, praktijksessie, labo, atelier, vaardigheidstraining, groepsopdracht, brainstormsessies, peerfeedback) Opdrachtwerkvormen (projectwerk, oefenbedrijf) Digitale Hulpmiddelen Informatiehulpmiddelen (bv lesopnames, slides, prezi, audio, video): Informatie: verdiepen of toepassen Oefenhulpmiddelen en testhulpmiddelen(online game, online quiz, oefeningen,) kennis en vaardigheden toepassen Stemsystemen : interactieve werkvormen met grote groepen Organiserende hulpmiddelen (bv. wiki, blog, portfolio) neerslag-reflectie activiteiten Samenwerkingshulpmiddelen (bv. Discussieforum, sociale media) samenwerken rond een reële praktijksituatie. Wat: kennis en vaardigheden toepassen in een gesimuleerde praktijksituatie Werkvormen: zetten cursist centraal zodat ze autonoom nieuwe zaken kunnen ontwikkelen in een gecontroleerde context Interactieve werkvormen (discussie) Opdracht en/of samenwerkingswerkvormen : (leercontract, project, simulatie) Wat: kennis en vaardigheden op een geïntegreerde manier toepassen in een reële praktijksituatie (met onvoorspelbaarheid en complexiteit) Werkvormen: zetten cursist centraal zodat ze autonoom nieuwe zaken kunnen ontwikkelen Opdrachtwerkvormen en/of samenwerkingswerkvormen met duidelijke link met praktijk: project, stage, bachelorproef) weten Weten hoe Doen Laten zien Doen Laten zien Weten hoe Weten BLENDED LEREN IN RELATIE MET NIVEAU VAN LEERDOELEN - WERKVORMEN EN DIGITALE HULPMIDDELEN


Download ppt "Digitale Hulpmiddelen Organiserende hulpmiddelen (bv. wiki, blog, portfolio, stageverslag) neerslag en reflectie van activiteiten in de praktijksituatie."

Verwante presentaties


Ads door Google