De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

30-5-2016cbs Koningin Wilhelmina Leerdam1 ANDERE SCHOOLTIJDEN: VOOR- EN NADELEN EERSTE DIALOOG.

Verwante presentaties


Presentatie over: "30-5-2016cbs Koningin Wilhelmina Leerdam1 ANDERE SCHOOLTIJDEN: VOOR- EN NADELEN EERSTE DIALOOG."— Transcript van de presentatie:

1 30-5-2016cbs Koningin Wilhelmina Leerdam1 ANDERE SCHOOLTIJDEN: VOOR- EN NADELEN EERSTE DIALOOG

2 1.Maatschappelijke veranderingen 2.Lokale situatie 3.Ontwikkelings- psychologische aspecten 4.Onderwijskundige aspecten 30-5-2016cbs Koningin Wilhelmina Leerdam2

3 Veranderde arbeidsparticipatie Toegenomen druk op school en opvang Op weg naar IKC 30-5-2016cbs Koningin Wilhelmina Leerdam3

4 1. Consistentie 2. Toegevoegde waarde 3. Plaats in de keten 4. Ouders als partners 5. Structure follows strategy 6. Afwegen van belangen van zo veel mogelijk sterkhouders 7. ………………….. 30-5-2016cbs Koningin Wilhelmina Leerdam4

5 1. Traditioneel model met TSO 2. Traditioneel model met VSO en BSO 3. Hoorns model 4. Continu rooster 5. Vijf gelijke dagen model 6. Bioritme model 7. Van zeven tot zeven model 30-5-2016cbs Koningin Wilhelmina Leerdam5

6 30-5-2016cbs Koningin Wilhelmina Leerdam6 Onderbouw 880 uur per jaar Bovenbouw 1030 uur per jaar

7 30-5-2016cbs Koningin Wilhelmina Leerdam7

8 School- tijden maandagdinsdagwoensdagdonderdagvrijdag Groep 1 t/m 8 8.30- 12.00 13.15- 15.15 8.30- 12.00 13.15- 15.15 8.30- 12.15 8.30- 12.00 13.15- 15.15 8.30- 12.15 30-5-2016cbs Koningin Wilhelmina Leerdam8 Onder- en bovenbouw 940 uur per jaar

9 30-5-2016cbs Koningin Wilhelmina Leerdam9 schooltijdenmaandagdinsdagwoensdagdonderdagvrijdag Groep 1 t/m 4 8.30-12.00 12.30- 14.30 8.30-12.00 12.30- 14.30 8.30-12.00 12.30- 14.30 8.30-11.45 Groep 5 t/m 8 8.30-12.00 12.30- 14.30 8.30-12.00 12.30- 14.30 8.30-12.308.30-12.00 12.30- 14.30 8.30-12.00 12.30- 14.30

10 30-5-2016cbs Koningin Wilhelmina Leerdam10

11 30-5-2016cbs Koningin Wilhelmina Leerdam11

12 30-5-2016cbs Koningin Wilhelmina Leerdam12

13 1. Meningsvorming (centraal staan ‘waarom & waartoe’) > Eerste gezamenlijke oriëntatie en dialoog 2. Eventueel besluit tot grondige verkenning (centraal staat ‘wat & welke’) > Werkgroep ouders/team met gezamenlijke terugkoppeling 3. Eventueel besluit tot voorbereiding (centraal staat ‘hoe & (met) wie’) > Werkgroep ouders/team met gezamenlijke terugkoppeling 4. Eventueel besluit tot invoering > Team neemt beslissing na ‘wikken & wegen’) (centraal staat ‘wanneer & borgen’) 30-5-2016cbs Koningin Wilhelmina Leerdam13

14  Geef aan waar je wel en waar je niet tevreden mee bent  Formuleer je ambitie (positief gesteld)  Formuleer een visie of collectieve ambitie  Wat zijn succesfactoren  Wat zijn faalfactoren  In twee of drietallen; zie werkblad 1 30-5-2016cbs Koningin Wilhelmina Leerdam14

15  Wat is je voorkeur op dit moment?  Welke argumenten heb je daarvoor?  Zie werkblad 2  Wissel uit met tafelburen 30-5-2016cbs Koningin Wilhelmina Leerdam15

16 VOORDELENNADELEN KINDEREN LEERKRACHTEN OUDERS 30-5-2016cbs Koningin Wilhelmina Leerdam16 Zie werkblad 3


Download ppt "30-5-2016cbs Koningin Wilhelmina Leerdam1 ANDERE SCHOOLTIJDEN: VOOR- EN NADELEN EERSTE DIALOOG."

Verwante presentaties


Ads door Google