De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Komt een jonge klant aan de balie….. Bijeenkomst Economie docenten Malmberg Uitgeverijen 21-06-2011 Emile Kouwenhoven SNS REAAL.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Komt een jonge klant aan de balie….. Bijeenkomst Economie docenten Malmberg Uitgeverijen 21-06-2011 Emile Kouwenhoven SNS REAAL."— Transcript van de presentatie:

1 Komt een jonge klant aan de balie….. Bijeenkomst Economie docenten Malmberg Uitgeverijen Emile Kouwenhoven SNS REAAL

2 Even voorstellen:

3 1.Markt en Economie 2.SNS REAAL 3.SNS Bank 4.Jongeren en geld: weet wat je besteedt 5.Huiswerk Dit ben ik van plan te vertellen…. En zijn er nog andere wensen?

4 “Crisis economie les voor Economie docenten” ;-) Weinig van te zeggen, behalve dat het nog steeds niet heel erg goed gaat

5 De binnenlandse markt Binnenlandse ontwikkeling in herstelfase, groei in de plus

6 Belangrijk voor de banken: rente Inflatie waait over vanuit Duitsland? Korte rente loopt op.

7 En dan ook nog wat Technologie ertegenaan… Mobiel!

8 Trends en wat wij ermee doen…

9 De Crisis is de Kathalysator van de Onvrede Dakpan constructie sparen Tariefbenadeling bestaande klanten Woekerpolissen Hoge provisies Woekerpensioenen Overlijdensrisico verzekeringen Niet transparante kosten Bonussen Sluiten van bankkantoren Icesafe DSB

10

11 SNS REAAL bestaat uit

12 De Missie en Strategie van SNS REAAL: Met als fundament de kernwaarde GEEF!

13 GEEF! = oproep opnieuw de verbinding aan te gaan

14

15 Nutsspaarbank sinds 1817, Haarlem Opgericht o.a. door Maatschappij tot Nut van het Algemeen SNS Bank was traditionele bank met kantoren Marges onder druk door economie en concurrentie 4 e bank van Nederland: geen onderscheid Technologische vernieuwingen = noodzaak veranderingen Belangrijkste: consument is veranderd SNS Bank: noodzaak tot verandering

16 SNS Bank: van bank naar menselijke distributeur

17

18 SNS Bank in de maatschappij

19

20 Video: Weet Wat Je Besteedt KLIK HIER

21 Activiteiten beschikbaar voor het voortgezet onderwijs: Inzicht & evaluatie: – Onderzoeken kwalitatief en kwantitatief: MoneyMindsets (geldtypes voor jongeren) – Ontwikkelen competentietest om de ontwikkeling van de jongerendoelgroep meetbaar te maken. Cocreatie & tools: – Workshop Moneyposter (workshop over reclamebeïnvloeding) voor het VMBO (eventueel onderbouw HAVO/VWO); – In 2011/2012 pilot met HU studenten minor Geld en Schulden: workshop ‘Start je eigen schoolkantine’ over uitgaven op het gebied van snoep & snacks. Ontwikkeld voor middelbare scholen; – Ontwikkelen dilemmaspel voor HAVO/VWO scholieren. Online voor jongeren: – Ontwikkelen jongerenplatform met crowdsourced project Edgie The Movie.www.edgie.nl – Geldtypetest online op met deelnemers.

22 Dit was het…. Hebben we alles besproken?

23 Op welke manier kun jij ervoor gaan zorgen dat jongeren meer bewust met geld omgaan? Hoe zou Weet Wat Je Besteedt daarbij kunnen helpen? Hoe zou jij Weet Wat je Besteedt kunnen helpen? Stuur een mail naar met jouw En als dank hebben we een cadeautje voor je Dan volgt nu het huiswerk voor volgende week

24 Dank voor uw aandacht!


Download ppt "Komt een jonge klant aan de balie….. Bijeenkomst Economie docenten Malmberg Uitgeverijen 21-06-2011 Emile Kouwenhoven SNS REAAL."

Verwante presentaties


Ads door Google