De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Eerste leerjaar Oriëntatie introductie / mentorlessen Podiumvakken / projectdagen Determinatie / selectie niveau vaststellen veranderen van leerweg normen.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Eerste leerjaar Oriëntatie introductie / mentorlessen Podiumvakken / projectdagen Determinatie / selectie niveau vaststellen veranderen van leerweg normen."— Transcript van de presentatie:

1

2 Eerste leerjaar Oriëntatie introductie / mentorlessen Podiumvakken / projectdagen Determinatie / selectie niveau vaststellen veranderen van leerweg normen en advies

3 ► T  Theoretisch m.i.v. 1/8/2016 ► TH  Theoretisch - Havo ► HA  Havo - Atheneum ► A  Atheneum Brugklassen

4 havo atheneum

5 Mogelijkheden na klas H3 A3 H2 TL2 A2 Brugklas A Brugklas HA Brugklas TH TL3

6 Tweede rapport ► Per vak: Inzet / Inzicht: Inzet Inzicht 1 Goed A 2 VoldoendeB 3 Twijfel C 4 Onvoldoende D ► Een advies van de docentenvergadering

7 Factoren voor plaatsing De overgangsnormen (bindend) Het advies van de docentenvergadering

8 Normen: hoe zit dat?  ► Wanneer ben je wel/niet bevorderd? ► Wanneer ben je ‘ bespreekgeval’? ► Welke vakken tellen mee? ► Wanneer opstromen of afstromen? ► Wat zijn de theorievakken?

9 ► Als je voldoet aan de overgangsnorm, ga je over naar klas 2 ► Haal je zeer goede cijfers, dan mag je een niveau hoger ► Heb je te veel tekorten, dan moet je een niveau lager ► Het Podiumvak/de projecten/de PLUSweken/BO moet je met een voldoende afsluiten en voor rekenen* moet er voldoende voorgang geboekt zijn * opmerking over rekenen is 15/3/16 toegevoegd Normen: algemene opmerkingen

10 Tekorten Hoe tellen we tekorten? ► ≥ 6.0 = geen tekort ► een 5.8= 0.2 tekort ► een 5.0 = 1.0 tekort ► een 4.7 = 1.3 tekort

11 Wanneer ben je over naar klas 2? - van hetzelfde niveau - ► Gem. cijfer over alle vakken (m.u.v. BO en rekenen) ≥ 6.0 ► 2.0 tekorten of minder ► Projecten/PLUSweken: voldoende afgesloten ► BO en Podiumvakken: voldoende afgesloten ► En er voor rekenen* voldoende voortgang is geboekt * opmerking over rekenen is 15/3/16 toegevoegd

12 Meer tekorten? ► 2.1 t/m 4.0 tekorten? Bespreekgeval*  de lesgevende docenten beslissen: – óf leerling is over – óf leerling moet een niveau lager – óf het jaar overdoen (bij hoge uitzondering) ► Meer dan 4.1 tekorten? Over naar een lager niveau * Bij de bespreking worden naast de behaalde resultaten o.a. de inzet, het inzicht, de motivatie, de vaardigheden, de concentratie en de zelfstandigheid meegewogen.

13 Een voorbeeld godsdienst 6.4 Nederlands 5.8 Engels 8.0 Is leerling over naar hetzelfde niveau? Frans 7.1 aardrijkskunde 7.0 ● Is gem. (m.u.v. BO) een 6.0? geschiedenis 6.8 ● Aantal tekorten? wiskunde 5.0 ≤ 2,0 = over mens & natuur 6.3 2,1 t/m 4,0 = bespreekgeval natuur & techniek 6.8 ≥ 4,1 = afstromen tekenen 7.8 ● Projecten/Podiumvakken/BO voldoende? handvaardigheid 7.7 drama 8.0 muziek 6.5 bew. onderwijs 7.5

14 Wanneer een niveau hoger? Gemiddelde theorievakken van belang: ≥ 8.00: leerling mag opstromen tussen 7.50 en 8.00: bespreekgeval opstromen Wat zijn de theorievakken? Ne, En, Fa, gs, ak, wi, m&n, n&t

15 Opstromen godsdienst 6.4 Nederlands 5.8* Engels 8.0* Kan deze leerling opstromen? Frans 7.1* aardrijkskunde 7.0* ● Voldaan aan vorige overgangscriteria? geschiedenis 6.8* wiskunde 5.0* ● Kijken naar de theorievakken mens & natuur 6.3* gemiddelde van deze vakken natuur & techniek 6.8* ■ ≥ 8.00 = mag opstromen tekenen 7.8 ■ 7.50 tot 8.00 = bespreekgeval om handvaardigheid 7.7 op te stromen. drama 8.0 muziek 6.5 bew. onderwijs 7.5

16 Tijdpad richtingkeuze klas 1 24 maartrapportvergaderingen klas 1 + bespreken voorlopige adviezen 29 maart uitdelen 2 e rapport en voorlopig advies 6 april docentenspreekavond n.a.v. 2e rapport (inschrijven tot uiterlijk vrijdag 1 april 11 uur) 11/13 juli vergaderingen eindrapport: norm/advies 14 julieindrapporten uitdelen (15 juli evt. revisie)

17 Informatie Website:  ouders en leerlingen  overgangsnormen  overgangsnormen klas 1 en 2www.meandercollege.nl * opmerking over rekenen worden 15/3/16 toegevoegd Cijfers bijhouden (Magister) Bij vragen/twijfel  zelf contact opnemen met de mentor

18 Lokalenindeling mentoren TH11 – mw. Smit O34 TH12 – mw. Schurink N22 TH13 – mw. Baakman N24 A11 – dhr. Sandee O32 A12 – mw. Van der SteltO31 HA11 – mw. Land O35 HA12 – mw. Krikke O33 HA13 – mw. Abma N25


Download ppt "Eerste leerjaar Oriëntatie introductie / mentorlessen Podiumvakken / projectdagen Determinatie / selectie niveau vaststellen veranderen van leerweg normen."

Verwante presentaties


Ads door Google