De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Positionering SEACRET SPA Catherine, Janne & Tessa.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Positionering SEACRET SPA Catherine, Janne & Tessa."— Transcript van de presentatie:

1 Positionering SEACRET SPA Catherine, Janne & Tessa

2  Debriefing  Analyse  Wat is SEACRET SPA  Doelgroep  Ansoff-matrix  4 P’s  Waarom bij ons bestellen  Concurrenten  SWOT/SWOP  Wat als?  Doel  Conclusie Inhoud

3  14/12/2015  positioneringsplan SEACRET SPA  België  Schoonheidsspecialisten  Wat is de huidige positionering?  Huidige positionering aanpassen aan België   samenvoegen tot positioneringsplan Debriefing

4  Schoonheidsproducten  Visie: ingrediënten uit de dode zee  Overvloed aan vochtvasthoudende mineralen  jeugdige, gezonde en stralende gloed van de huid Wat is het?

5  Schoonheidsspecialisten  Zowel ouderen als jongvolwassen aanspreken  Gebruik maken van goedkopere lijnen Op wie richten wij ons in België?

6  Nieuw product lanceren op nieuwe markt  Focus op prijs en doelgroep  Focus op diversificatie   starten met productlijnen van lagere prijsklasse   Na succes start uitbreiden naar hogere prijsklasse Ansoff matrix

7 4 P’s - Product Skin care Facial care For men

8  Waarom deze productlijnen?  Lagere prijsklasse  Groter doelbereik  Aangepast aan ons positionering  Minder risico om van start te gaan  Geschikt voor onze doelgroep 4 P’s - Product

9  Schoonheidsspecialisten  Ervaren bij een schoonheidsbehandeling  Schoonheidsspecialist verkoopt niet alleen product maar “behandeling” -> verkoop product = gevolg 4 P’s - Plaats

10  Lagere prijsklasse productlijnen  tussen €10-€250  Richten op groter doelpubliek  Zowel ouderen als jongvolwassen 4 P’s - Prijs

11  Estetikabeurs: schoonheidsspecialisten komen in contact met het product.  Flyers: beurzen, bijscholingen  plaatsen waar schoonheidsspecialisten bijeenkomen.  Social media  Facebook: targetten op doelgroep  LinkedIn: richten tot schoonheidsspecialisten  Hoeveelheidskorting: korting vanaf aankoop meerdere producten.  Scholen: laatstejaars scholieren overtuigen 4 P’s - Promotie

12  Waarom zou een schoonheidsspecialiste bij ons bestellen?  Niet rechtstreeks bij merk zelf?  Geen transportkosten  Korte levertijd  Gediplomeerd schoonheidsspecialiste – kennis  Service (bv. Demo’s) Waarom bij ons bestellen?

13  Babor  Klapp  Lisine Epstein  Environ  Crystal Clear skincare Concurrenten

14 Sterktes  Uniek aanbod van natuurlijke producten zonder chemische ingrediënten  Kwaliteitsvol  sterk imago over de hele wereld  Nog niet verdeeld in België  Hoog aangeschreven product in buurlanden SWOT

15 Zwaktes  Prijsklasse  duurder dan andere merken  Beperkte doelgroep  Kostprijs voor inkoop  Kostprijs voor het op de markt te brengen SWOP

16 Kansen  Uitbreiding van segmenten  Onmiddellijk imago creëren in België  Bekendmaking bij scholieren van het zesde jaar schoonheidsverzorging  Verkooppunten ontwikkelen SWOT

17 Bedreigen  Na één gebruik allergie  niet meer gebruiken  Hoge invoerrechten online  Concurrenten schieten in actie  Imago negatief  Schoonheidsscholen zijn er niet achter SWOT

18  Al in België  Onderhandelen over verkoopsvoorwaarden  Bijvoorbeeld: één verdeler per provincie bv: Babor  Of verdelers op een afstand van meer dan 20km  Overtuigen van meerwaarde Wat als?

19 Kwaliteit belangrijker dan kwantiteit Seacret Spa invoeren in België Natuurlijke producten introduceren op de markt Imago- en kwaliteitsniveau Seacret Spa nastreven Klant overtuigen van natuurlijke ingrediënten Merk met onnatuurlijke, ongezonde ingrediënten niet als concurrent ervaren Doel

20  Seacret Spa invoeren in België  Wat is de positionering van Seacret Spa  Onze aanpassingen op de positionering voor België  Richten op goedkopere productlijnen  Uitbreiden segment  nieuwe kansen  Richten op schoonheidsspecialisten Conslusie

21  Enquêtes en marktonderzoek doorvoeren  Resultaten vergelijken en analyseren  Aanpassingen in de toekomst voor meer afzet  Overtuigen van kwaliteit  Indien mogelijk: uitbereiding Conclusie

22 Vragen ? Bedankt voor de aandacht


Download ppt "Positionering SEACRET SPA Catherine, Janne & Tessa."

Verwante presentaties


Ads door Google