De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Tekstrevisie en social media Bjorn Teeuwen 10-11-2015.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Tekstrevisie en social media Bjorn Teeuwen 10-11-2015."— Transcript van de presentatie:

1 Tekstrevisie en social media Bjorn Teeuwen

2 Agenda Inleiding (5 minuten) Tekstrevisie (20 minuten) Social media (60 minuten) Vragen (5 minuten)

3 Achtergrond Bedrijfskunde (RU), Master Marketing -Afstudeerstage (social media) bij Rabobank Rijk van Nijmegen Diverse bijbanen in het verlengde van mijn master: -Studentassistent Voorlichting (FdM) –Voorlichtingsactiviteiten, waaronder de Introductie (2011 t/m 2015) -Studentassistent Communicatie (FdM) –Websitebeheer en social media -Social media advies en/of websitebeheer bij… –Faculteit der Managementwetenschappen, Rabobank Rijk van Nijmegen, Café De Fuik, Bascafé, DressMe Clothing, Our Common Future 2.0, Nieuwe Business Modellen, Studentenkerk Nijmegen, HuurdersBelangenVereniging Groot Hoensbroek, Huurdersvereniging Coriovallum, Medisch Centrum Brakkenstein, Radboud Happiness… Medewerker Voorlichting (FdM) -Voorlichtingsactiviteiten -Introductie -Communicatie met scholieren en studenten

4 Disclaimer Ervaring Tips Eigen mening Open deuren Geen garantie -Maar bij succes zijn bedankjes welkom!

5 Taal Volzinnen Kort en bondig Geen afkortingen Geen spel-, taal- of stijlfouten Woordspelingen en woordgrappen

6 Tekstrevisie Voorbeeld uit de praktijk -Nijmegen Kennisstad een groot succesNijmegen Kennisstad een groot succes

7 Tekstrevisie Noteer tien onderwerpen die relevant zijn voor jouw organisatie -Lokaal -Actueel -Doelgroep

8 Tekstrevisie Beschrijf twee onderwerpen uitgebreid en probeer er een tekst van te maken die je snel op social media kunt delen: -Facebook / Instagram (max. 250 tekens, bij voorkeur incl. afbeelding) -Twitter / LinkedIn (max. 140 tekens, bij voorkeur incl. hashtag)

9 Waarom social media? Paus op Twitter -http://twitter.com/pontifexhttp://twitter.com/pontifex Studentenkerk op Twitter -http://twitter.com/Studentenkerk/status/ http://twitter.com/Studentenkerk/status/

10 Waarom social media?

11 Huiswerk EO.nl - 4 tips om op social media de discussie over het geloof aan te gaan -Bekijk het vanuit hun perspectief. Vat het niet persoonlijk op. Luister veel, spreek minder. Zie niet elke discussie als een debat dat gewonnen moet worden. RelevantMagazine.com - 8 Things Christians Need to Do More on Social Media -Strive for Connection, not Attention. Be Transparent, but not too Transparent. Ask Yourself: Could I Say This Same Thing in Front of Someone? Don’t Buy into the “Say What Needs to be Said” Culture. Learn to Listen Better. Avoid Stirring the Pot With the Articles You Share. No Racist Comments. Avoid Being Mean to Bloggers. Social media is a dangerous territory, but it’s possible to live like Jesus in midst of its complications.

12 Huiswerk Creatov - Sociale media veranderen christelijk geloof -Dus ja, sociale media veranderen het christelijk geloof. Vooral in de communicatie en verschijningsvorm. Niet in de essentie. Maar deze mag op een nieuwe, relevante en bij deze tijd passende manier worden vertaald. Dat lijkt me een mooie uitdaging! Frankwatching - Populariteit kerk daalt: zo zoeken religieuze organisaties ons online op -“Om de boodschap goed te kunnen uitdragen, zijn er mensen nodig die inhoudelijk, commercieel en technisch in staat zijn om mensen binnen te halen en te houden.”

13 Social mania?! Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, Google+, YouTube, Pinterest, Tumblr, Flickr, VKontakte, Myspace, Snapchat…

14 Social media - Vóór, tijdens en ná Inrichten -Huisstijl -Drukwerk -Link met offline en andere media -Vermeldingen op website en in nieuwsbrief of -blad -Zet het in je handtekening van je Beheren -Actueel / Relevant / Lokaal / Persoonlijk -Website -Alles is nieuws, maar zorg voor afwisseling (nieuws, vraag, winactie) -Interactie Monitoren -Analyseren -Reageren

15 Hootsuite, Tweetdeck, redactie en social media apps Monitoren -Analyseren en reageren -Zoektermen -Retweet en deel of vraag om retweets en delen (sharing = caring) -Hootsuite en TweetdeckHootsuiteTweetdeck Redactie -Team van meerdere beheerders -Zorg voor samenwerking (Trello, Evernote, enz.) -Contentkalender en Issuekalender (download, vul in, haak in en voer uit)ContentkalenderIssuekalender Beeld -Persoonlijk -Kleurrijk -Versterkend -Video

16 Concullega’s

17 Samenvatting o.b.v. praktijkvoorbeeld Faculteit der Managementwetenschappen -FacebookFacebook -TwitterTwitter -LinkedInLinkedIn -InstagramInstagram -WhatsApp ( )

18 Inspiratie nodig? De Beste Social Media Coolblue: Facebook - Twitter - InstagramFacebookTwitterInstagram KLM: Facebook - Twitter - InstagramFacebookTwitterInstagram Heineken: Facebook - Twitter - InstagramFacebookTwitterInstagram Marketingfacts DutchCowboys Frankwatching De 11 beste browserextensies voor contentmarketeers 14 keer de beste teksten op social media Adverteren via Facebook/Instagram, Twitter en LinkedIn Benader Bjorn ;)

19 Vragen? Bedankt voor de aandacht! Contactgegevens: Bjorn Teeuwen


Download ppt "Tekstrevisie en social media Bjorn Teeuwen 10-11-2015."

Verwante presentaties


Ads door Google