De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Auto’s en Twitter Ze zouden verboden moeten worden.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Auto’s en Twitter Ze zouden verboden moeten worden."— Transcript van de presentatie:

1 Auto’s en Twitter Ze zouden verboden moeten worden

2 Inhoud 1.Wat zijn Social Media? middel 2.Wat is Social Media? mens 3.Voorbeelden Wat wilt u weten?

3 Niels van Maaren Merkstrategist, conversiedenker Hogeschooldocent Fontys @Modellenman Merkstrateeg bij Philips Lighting Communicatiemanager bij Keystone International

4 Strategie

5 Creatief

6 Passie

7 Inhoud 1.Wat zijn Social Media? Middel 2.Wat is Social Media? mens 3.Voorbeelden

8 Wat zijn Social Media Welke Social Media kent u zoal?

9

10

11 Wat zijn Social Media? De ‘Big five’ Twitter Facebook LinkedIn YouTubeBlog

12 Twitter

13 Facebook

14 Linkedin

15 Youtube

16 Blogs

17 En nu? Enorme hoeveelheid communicatieboodschappen Enorme keuze en aanbod van mediakanalen Nieuwe technieken zorgen voor nieuwe kansen Digitalisering zorgt voor convergentie

18 Thomas Friedman De 10 platmakers 1.9 november 1989, De val van de muur 2.9 augustus 1995, Netscape naar de beurs, 3.Workflowsoftware 4.Uploading, de kracht van gemeenschappen 5.Outsourcing, in delen 6.Offshoring, in z’n geheel 7.Supply-chaining 8.Insourcing, horizontaal creëren van waarde 9.In-formeren, alles staat on-line 10.De steroiden, overal bereik

19 Inhoud 1.Wat zijn Social Media? Middel 2.Wat is Social Media? mens 3.Voorbeelden

20 Wat is Social Media? Een manier waarop gebruikers op een online platform informatie met elkaar delen en zodoende hun identiteit vorm geven. Belangrijkste drijfveer: contact met elkaar. Kenmerken van Social Media: Online-media (gedeeltelijk) Open Laagdrempelig Interactief Tribes

21 Postmodernistische ‘Tribes’ Nu is de tijd van het individu. Dit individu moet persoonlijk actie ondernemen om z ijn eigen identiteit vormgeven Postmodernistische sociale dynamiek is de aanleiding voor het ontstaan van ‘Tribes’ Op weg naar een transformatie - maatschappij

22 Plato Het verlangen naar erkenning is voor het eerst beschreven door Plato in de Staat waarin hij beschreef dat de ziel uit drie delen bestaat: Ratio, redenerend deel Verlangend deel Bezieling (thymos) deel Het eind van de geschiedenis en de laatste mens, F. Fukuyama, pag. 18

23 Karakteristieken van ‘Tribes’ Zij komen samen rondom het thema: EMOTIE en PASSIE Er is geen centraal machtsorgaan maar wel een initiator Er zijn geen formeel vastgestelde regels of wetten Zij hebben een collectieve intrinsieke ‘drive’

24 Verschuiving van eigenschappen Tribe Oud Permanent en eenkennig Lid van een totalitair systeem Fysieke grenzen Tribe Nu Kortstondiger Lidmaatschap van meerdere ‘tribes’ mogelijk Conceptuele grenzen

25 Inhoud 1.Wat zijn Social Media? 2.Wat is Social Media? 3.Voorbeelden Wat wilt u weten?

26

27 Intimate Alle digitale levenslopen Augmentation Plaatsgerelateerde multimedia informatie en simulatie Simulation Virtuele ruimtes Extimate Digitale planeet

28 Intimate LOMO Door student herontdekt in Wenen Keukenwand vol met resultaten ‘LOMOwall’ Speciale bijeenkomsten en opdrachten

29 Conversie - Picture assignment

30 Simulation Serious games

31 Conversie – Avatar Virtuele identiteit Foto's: Robbie Cooper, 2007

32 Extimate

33 Conversie – Historische reis

34 Augmentation

35

36 Samenvatting Nieuwe Media ontwikkeling van middelen: nieuwe kansen en convergentie De gebruikers willen contact met elkaar. Gebruikers geven hun identiteit ook vorm op een on-line platform. Geef gebruikers kans om in actie te komen.

37 Boeken Crossmedia concepting I. Reynaert ISBN 90-473-0088-2 Tribes S. Godin ISBN 07-499-3975-3 Megatrends Europe A. Bakas ISBN 1-904879-75-6 De Droommaatschappij R. Jensen. ISBN 90-389-0958-6 Filosofie in 30 seconden B. Loewer ISBN 978-90-774-4523-5 Consumer Tribes B. Cova ISBN 0750680245

38 Boeken Het einde van de geschiedenis... F. Fukuyama ISBN 90-254-2158-X Me the media Bloem e.a. ISBN 978-90-75414-21-9 De aarde is plat.. T. Friedman ISBN 90-468-0073-3 In Europa G. Mak ISBN 90-450-0372-4 Twee weten meer dan één J. Surowiecki ISBN 90-254-2742-1 Uitgeverij Contact Check in / Check uit C. Van ‘t Hof e.a. ISBN 978-90-5662-740-9 Uitgeverij NAI


Download ppt "Auto’s en Twitter Ze zouden verboden moeten worden."

Verwante presentaties


Ads door Google