De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Spankerklasse bruist de toekomst in verslag visiemiddag 23 november 2014, Lopik.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Spankerklasse bruist de toekomst in verslag visiemiddag 23 november 2014, Lopik."— Transcript van de presentatie:

1 Spankerklasse bruist de toekomst in verslag visiemiddag 23 november 2014, Lopik

2 Visiemiddag 23 november 2014

3 Uitgangspunten BALV 12 oktober Gemiddeld een groter veld 2.Verantwoordelijk bestuur, coördinatiefunctie 3.Duidelijke structuur en lijst verantwoordelijkheden bestuur en portefeuilles (commissies) (2015) 4.Alle aanwezige leden geven persoonlijk aan dat zij ook komend seizoen wedstrijden in de spanker willen zeilen. 5.Iedereen doet een (zelf te kiezen) taak (2015) 6.Ledenadmin en financien minder tijd: via website 7.Online communicatie essentieel voor de binding met de leden 8.Actuele contactgegevens te hebben van alle leden 9.Visie ontwikkelen op realistische Spankerklasse van de toekomst

4 Keuze 2014: meer bekende teams aan de start 1.Bekende wedstrijdteams uit de afgelopen 10 jaar actief benaderen en vragen zich in te schrijven aan evenementen, zodat de SKO rendabele evenementen kan organiseren. 2.De 160 bekende en betalende leden: deze telefonisch benaderen en proberen te laten aanhaken. Dit is ook relevant voor het komende lustrum 3.Onbekende zeilers of mensen die nog niet eens zeilen bereiken en te enthousiasmeren voor zeilen in de spanker. 4.Nieuwe teams enthousiast ontvangen, uitleg geven

5 Visiemiddag 23 november 2014 NIEUW: 1.Voorinschrijving 2.Eendagswedstrijden 3.Ouder – kind wedstrijden 4.Inschrijven = betalen

6 ALV vrijdag 17 november 2006

7 terugblik 2014

8

9 Visiemiddag 23 november 2014, lopik

10 Headlines Spanker seizoen 2014 Geslaagde nieuwjaarsborrel op Durgerdam Voorinschrijving op wedstrijdkalender leidde tot 20% grotere velden dan 2013, 10 verschillende winnaars (competitief veld!), 40 verschillende deelnemers en een officieel ONK Eendaagse evenementen succesvol Verdubbeling aantal teams in de Sneekweek 5 nieuwe Spanker teams, 25% meer deelnemers dan 2013 Meerdere ‘senior – junior’ teams aan de start Communicatiemix: Actieve communicatie op facebook en website Een jong team Nederlands Kampioen (Hans & Roos, 950) Bemanningspool inzichtelijk Actief bestuur, met name Frans Spanker cultuur, onderlinge sfeer! Minder individualiteit – meer samen, gastvrijheid Meer georganiseerd

11 Verbeterpunten Meer wind Meer 1dags events met betere spreiding over het land Meer starts per dag, kortere wedstrijden Meer halve windsrakken voor ons planerend schip Na afloop meer apres sail (er is meer dan zeilen) Meer gebruik maken van aangeboden activiteiten Aansluiten bij bestaande events die zeilen, sociale activiteiten al in zich hebben Kamp sneekweek terug Kennis delen over onderhoudsleveranciers Meer mengen met andere klassen Draagvlak voor kaderwerk, meer mensen die taken uitvoeren Beter je eigen contactgegevens en inschrijvingen onderhouden Communicatiemix nog meer uitbouwen Aandacht geven aan bootinrichting (op een evenement) Follow-up voorinschrijving ‘naar de wedstrijden toe’ Meer gebruik van de promotieboot Niet alles zelf doen De kalender biedt voor iedere zeiler wat wils Visiemiddag 23 november 2014

12 VISIE Een bruisende Spankerklasse Visiemiddag 23 november 2014 Spankercultuur Sociaal, persoonlijk, gezellig. Iedereen is welkom en voelt zich thuis! Ik kom om te zeilen! Veel wedstrijden, met veel starts. Passend bij mijn sociale leven. Gezonde klasse Nieuwe teams die goed begeleid worden. Veel boten aan de start. Wij ZIJN de Spankerklasse! Iedereen werkt mee en doet een taak.

13 Spankercultuur: sociaal, persoonlijk Meer communicatie: mix van middelen, persoonlijke communicatie Aanstellen van mentoren, die ieder een groep leden coordineren  promoten inschrijving, beantwoorden vragen, regelen van een buddy, zorgen dat ze opgevangen worden Sociale activiteiten op en rondom een event: Happy hours inclusief eten organiseren Event team aanwijzen, liefst uit de regio van het event ‘Ik schrijf me in – ik kom misschien – ik kom niet’ op facebook en website Visiemiddag 23 november 2014

14 Ik kom om te zeilen! Veel wedstrijden met veel starts. Passend bij mijn sociale leven. Meer starts Aantal evenementen gelijk houden Meer 1-dagsevenementen verspreid over het hele land in het voor- en najaar eigen comité verzorgen voor 1-dagsevenementen met niet zeilende leden, contact opnemen met watersportverenigingen of interesse Laten inschrijven op gevarieerde wedstrijdkalender (aanbod, inventarisatie via leden (mentor / wedstrijdsecretaris) Meer halve windsrakken voor ons planerend schip Visiemiddag 23 november 2014

15 Gezonde klasse: nieuwe teams vinden die goed begeleid worden Opstellen van een positief profiel van de Spanker: Tijdloos ontwerp, man-vrouw, goede zeileigenschappen, planeert (tactisch en spectaculair), mix, goedkood Gezellige klasse, samenhang, strijd op het water Dit promoten in films (tekst, feest, eten, voice over) en op een landingssite met profiel, mix, paar jaar films (geen oudbolligheid) en facebook Promotie vooral in eigen netwerk van leden Visiemiddag 23 november 2014

16 Gezonde klasse: hoge opkomst, veel boten aan de start Enthousiasme voorafgaand aan wedstrijden bevorderen door: 1-op-1 benadering, voorinschrijving, bellen, aankondigingen op facebook en een whatsapp groep Via mentoren ‘buddies’ aanwijzen voor nieuwe teams: trim, uitleg, training Teamwisselingen tbv kennis uitwisseling bevorderen: laatste wedstrijd van de dag ‘buiten klassement’ in wisselende teams zeilen. Op events met>6 wedstrijden en niet bij ONK, Sneekweek of een sterevenement. Visiemiddag 23 november 2014

17 Wij zijn de spankerklasse Visiemiddag 23 november 2014 Iedereen draagt zijn steentje bij: draagvlak vergroten om taken te doen en een slagvaardig bestuur 1.Inventariseren welke taken er zijn, per seizoen, losse taken per event en losse taken voor een actie 2.Per taak een beschrijving maken in wat, hoe, wanneer en middelen en budget (draaiboek) 3.Alle taken zoveel mogelijk vooraf en vooruit aanwijzen 4.Aanspreekpunt bestuur per taak 5.Taken passen bij een lid in tijd, competentie en planning 6.Op Nieuwjaarsborrel en website op takenlijst inschrijven

18 Overzicht taken Visiemiddag 23 november 2014 Bestuursleden: voorzitter (Ronald Brunt), penningmeester (Coert Kool), wedstrijdsecretariaat (Frans van Schellen), ledenadministratie (Tjard Meursing). Coördineren de klasse en alle taken Mentors per groepje teams: aanjagen opkomst, aanspreekpunt voor vragen (Herman, Steven, Frans, Ronald, Sjoerd, Bas, Tjard/Jim/Reinier, Bas-Jan) Beheer website en facebook: plaatsen aangeleverde content (Anne, Harry?) Event teams: elk evenement organiseert een deelnemend team sociale activiteiten, uitslagen en verslag op de site /facebook en. Prijzen. Deze worden aangewezen op de nieuwjaarsborrel. (zie lijst) Losse taken, zoals maken van promotiefilm(s), exposure op BOOT Holland Losse events: Nieuwjaarsborrel (Rosan en Anton) Lustrum 2015 (Ronald, Bas-Jan, Jim) Jaarboek (Jim) Foto’s online zetten internet + Spanker youtube kanaal

19 Visiemiddag 23 november 2014

20 ALV vrijdag 17 november 2006 PR op de HISWA

21 Lustrum 2015 Vrijdag 15 mei 2015 Programma Deelnemerslijst Foto van je spanker, met zeilnummer in beeld ALV vrijdag 17 november 2006


Download ppt "Spankerklasse bruist de toekomst in verslag visiemiddag 23 november 2014, Lopik."

Verwante presentaties


Ads door Google