De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Laluz Geite Wollen Sokken Gala concept. Stichting laluz bestaat 5 jaar. Laluzzers hebben in die 5 jaar ongelooflijk veel bereikt. We gaan, samen met laluzzers.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Laluz Geite Wollen Sokken Gala concept. Stichting laluz bestaat 5 jaar. Laluzzers hebben in die 5 jaar ongelooflijk veel bereikt. We gaan, samen met laluzzers."— Transcript van de presentatie:

1 laluz Geite Wollen Sokken Gala concept

2 Stichting laluz bestaat 5 jaar. Laluzzers hebben in die 5 jaar ongelooflijk veel bereikt. We gaan, samen met laluzzers en onze doelgroepen, een ongelooflijk gave avond neerzetten om dit te vieren. Om te onderstrepen dat we elke doelgroep waarderen en nodig hebben, zullen we aan hen awards uitreiken. Het thema van dit lustrum – geite wollen sokken – onderstreept hoe laluz met haar aanpak een bestaand concept voor nieuwe markten heeft aangeboord. We zullen niet schromen nieuwe YP inschrijvingen en verdere IO en corporate engagement te bereiken, maar de viering en markering van onze rol als laluz staat centraal. Laluz heeft meerdere financieringsbronnen, waaronder events. Het totale laluz budget houdt rekening met een positieve bijdrage van events. Daarom wordt gestreefd om met het event 10K meer opbrengsten te genereren dan het event kost.

3 Doelen, doelgroepen Doelstellingen o Het vieren van ons lustrum o In het zonnetje zetten van laluzzers o Door vergroting van naamsbekendheid:  nieuwe inschrijvingen / activering van bestaande YPs  activering bestaande IOs  engagement bestaande/nieuwe bedrijven  het verder vestigen van laluz als opinion leader op gebied van social engagement van bedrijven en young professionals o (Let op: ‘knuffelen van onze bestaande kring’ is belangrijkste) o 10K ter dekking van overall laluz budget Doelgroepen o Alle laluzzers + partner (potentieel: 125 * 2 = 250 | reeel: 60 * 2 = 120) o YPs (database, nieuw) o IOs (bestaand) (potentieel: 250 * 2 | reeel: 40 * 2) o Bedrijven (bestaand, nieuw) (potentieel: 20 * 2) (meer kaarten mogelijk) o Pers o Totaal aantal deelnemers: mensen

4 Awards (I) Awards voor/criteriaNominatieprocesPrijzenNext steps Laluzzer Meest opmerkelijke laluzzer Criteria: TBD (Marije/bestuur) CT benoemt Laluzzer selectieteam Selectieteam nomineert en selecteert winnaar die op event wordt bekendgemaakt Award TBD (fiets via Postcode loterij?) Presentatie/ uitrijking: selectieteam Selectieteam benoemen die criteria, nominaties, (beeld) materiaal voor nominaties regelt Bestuur: cadeau YP Meest engagede/effectieve YP Criteria: duur, intensiteit, opbrengst, betrokkenheid van/bij laluz opdracht oid Matchmakers (oude en huidige) dragen 1 YP voor YP selectieteam kiest 3 genomineerden Laluz laat dit van te voren weten zodat genomineerden iig komen. Op avond zelf worden (gave) filmpjes vertoond van YPs met o.m. interviews met IO(s) en YP, muziek, etc. Deelnemers stemmen op YP ahv gekleurde briefjes. De GWS Award Ontwikkeling s-reis 2 wk (bv. Via FairGround sessions), of 3 mnd (bv. via TNT of via xxx)) Tuk-tuk Presentatie/ uitrijking: Floortje Dessing, Peter Bakker, etc. Selectieteam benoemen Matchmakers benaderen YPs contacten Bepaling materiaal (eg film) Verzamelen materiaal Bepalen shortlist uitrijkers, contacten Sponsoring prijzen Sophie: tuk tuk uitzoeken

5 Awards (II) Awards voor/crit. NominatieprocesPrijzenNext steps IO Meest engagede IO / IO die meeste/meest effectief YPs inzet/meest committed met laluz is Criteria: in laluz bestand, meeste/meest effectieve inzet van Yps (via laluz) IOs wordt gevraagd op te tekenen waarom zij afgelopen jaar opmerkelijk zijn geweest (resultaten, inzet YPs, anything) IO ‘vakjury’ nomineert hieruit 3 + winnaar Nominaties van te voren laten weten Winnaar wordt op avond zelf bekendgemaakt Award Eervolle vermelding (waarin? (bv. Goededoelen.nl) workshop over iets (bv. Strategie, YP inzet, etc.) bv. van Floris Croon, Jankovich?) Zendtijd? Presentatie/uitrijking door minister/ staatssecr./ Cohen/ iemand die veel voor IOs doet Criteria opstellen Quick round onder matchmakers, Marije, bestuur Bepaling wie door database heengaat YPs contacten Bepaling materiaal (eg war stories, film) Verzamelen materiaal Bepalen shortlist uitrijkers, contacten Bedrijf Bedrijf die meest doet om haar YPs maatschappelijk te betrekken (evt: in crisistijd) Criteria: opinie via Intermediair poll 10 meest genoemde bedrijven worden genomineerd en worden van te voren op hoogte gesteld. Bekendmaking op avond zelf. Voorpublicaties via sustainability platform, VNO- NCW, etc. Award Eervolle vermelding/ publicatie-interview in Intermediair gratis workshop oid van laluz voor Yps Presentatie/uitrijking door Wientjes, Katja Schuurmans, CEO Intermediair Uitwerken concept 1- pager voor Intermediair, voorstel Contact opnemen met Intermediair Poll vragen opstellen, etc. Indien succesvol: contact opnemen met andere platforms (VNO-NCW, sust.platform, etc.) Bepalen shortlist uitrijkers, contacten

6 Avond (I)

7 Avond (II) TijdWatOpmerkingenNext steps Voorgerecht + YP pitch door IO IO Award Hoofdgerecht + YP pitch Bedrijven award Nagerecht + YP pitch geitekaas “and the winner is” catering, etc. Awards: zie award slides YP awardAwards: zie award slides DansantGoede band to start with, DJ + saxofonistAwards: zie award slides Band etc. regelen

8 Poll/Bedrijven Poll vragen: Als wat werk je waar? Heb je weleens zelf vrijwiligerswerk gedaan via, of in tijd van je werkgever? Hoe beoordeel je hoe jij door jouw werkgever wordt gestimuleerd of wordt vrijgelaten om je maatschappelijk in te zetten? Welke 2 bedrijven stimuleren in jouw perceptie het meest hun werknemers om zich maatschappelijk in te zetten? Poll publicatie: Verwijzing/advertisement in Intermediair intermediair.nl, laluz.nl (2 weken) Poll moet viraal zijn (door kunnen sturen) Bedrijven: Uit poll komen 10 nominaties 10 genomineerden gaan we langs (Marije) – concept uitleggen blabla, tafel verkopen a EUR 5,000 Genomineerden mogen x Yps meenemen (bedrijven die geen 5K neerleggen mogen uiteindelijk ook komen met x Yps indien aanmeldingen tegenvallen) Verdere mogelijke inkomsten Hoofdsponsor Entree Stichting Doen Awards laten sponsoren (Vodafone?)

9 Marketing/PR Pre-uitnodigingen moeten 1 oktober worden verstuurd met datum, tijd, etc. Trigger, evt. al ‘lot’ Hele database laluz (YPs, IOs, bedrijven?) Intermediair: gave full-pager met verwijzing naar website/poll (poll op Intermediair.nl + andere bladen van Intermediair evt. + laluz.nl) 3 weken van te voren: nominaties bedrijven bekend maken naar pers Geite wollen sokken uitdelen op ZuidAs / PC en pers uitnodigen (met Jort Kelder) Grote geitewollensok ophangen ergens op ZuidAs/de Dam Geitewollensokken opsturen naar pers Hoe kunnen we bedrijven triggeren om hun YPs te triggeren de poll in te vullen (viraal) – eventueel via interactive banner? Brief/pakketje/telefoontje naar contacten laluz met uitleg poll Via bedrijven: zie bedrijven Goededoelen.nl / via IOs One-pager ontwikkelen

10 Losse fladder Ideeen Let op: op uitnodiging als einde zetten Let op: poll moet viraal zijn (‘stuur door’, etc.) VNO-NCW betrekken? Tent hebben/weten/regelen voor na afloop voor die hards Tafelschikking? Halverwege wisselen? Bij laluz borrel Marije laten zeggen dat nog niet teveel gedronken moet worden Act na nagerecht voor stickiness? Geitewollensokken uitbuiten (verder brainen met C+R): o Geit o Sokken o Geitebreiers o Geitewollensokken figuren van vroeger tonen (grote zwart/wit fotos) o Grote posters met cijfers over aantallen vrijwilligers in NL in laatste decennia o Geite wollen sok opsturen als invitation o Geite wollen sok aantrekken o Tele2 als sponsor o Geitewollen sok van Armani, Victor & Rolf, andere NL bekende couterier, Marlies Dekkers geite wollen BH/topje, geite wollen das Sprekers: Staatssecretaris/minister? Cohen? Herman Wijffels? Peter Bakker? Marcel Beerdhuizen (SOS Kinderdorpen)


Download ppt "Laluz Geite Wollen Sokken Gala concept. Stichting laluz bestaat 5 jaar. Laluzzers hebben in die 5 jaar ongelooflijk veel bereikt. We gaan, samen met laluzzers."

Verwante presentaties


Ads door Google