De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Basics SERP = Search Engine Results Page Betaalde resultaten = SEA Natuurlijke resultaten = SEO Search Engine Optimization SEO is een lange termijn verhaal.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Basics SERP = Search Engine Results Page Betaalde resultaten = SEA Natuurlijke resultaten = SEO Search Engine Optimization SEO is een lange termijn verhaal."— Transcript van de presentatie:

1

2 Basics SERP = Search Engine Results Page Betaalde resultaten = SEA Natuurlijke resultaten = SEO Search Engine Optimization SEO is een lange termijn verhaal

3 SEO Pyramide

4 Hoe werkt het 1.Nieuwe website wordt toegevoegd (of verandert van inhoud) 2.Zoekmachine ‘Spiders’ bezoeken de pagina: crawlen. 3.Deze ‘Spiders’: scannen tekst, beeldbeschrijving, metadata, pagina titels, URL (adres) volgen in-­‐ en uitgaande links indexeren belangrijkste woorden berekenen met algoritmes het ‘gewicht’ van een pagina De algoritmes worden opgebouwd uit vele factoren en veranderen regelmatig

5 Klik om te vergroten http://www.arteveldehogeschool.be/drupalkarendegroof/ module/module_seo/ppt/200-seo-ranking-factors_groot.jpg

6

7

8 Elke pagina heeft zijn eigen unieke ‘Title’, die het onderwerp van de pagina bevat

9 De content van de ‘Title‐tags’ wordt weergegeven in de zoekresultaten.

10 De ‘Title’ van uw pagina kan ook de naam van uw website/bedrijf, de fysieke locatie van het bedrijf of een aantal van de belangrijkste aandachtgebieden of aanbiedingen bevatten.

11 Maak beschrijvende Meta-­tags De Meta-­tag ‘description’ met de paginabeschrijving biedt Google en andere zoekmachines een korte samenvatting van het onderwerp. Gebruik geen algemene beschrijvingen en zorg dat hij voor iedere pagina uniek is De meta‐tag wordt na de en ­‐tag in het HTML-­ document geplaatst. Meer info: https://support.google.com/webmasters/answer/79812?hl=en

12 De koppen, vooral H1 maar ook H2 en H3 moeten het keyword bevatten

13 Bied hoge kwaliteit recente inhoud (en diensten), zorg dat je teksten in voldoende mate de juiste keywords bevatten LSI (Latent Semantic Indexing) Keywords zijn woorden die sematisch (qua betekenis) verbonden zijn met je kernwoord

14 O.a. In hoeveel Tweets wordt de website vermeld? Het belang van die Twitteraar Facebook Likes & shares … Kan je meten via audit-tools http://www.protopage.com/social-media-monitoring http://www.protopage.com/social-media-monitoring

15 Beelden Gebruik goede naam voor het bestand en zorg voor een duidelijk ALT tekst Zorg ook voor een goede mobiele site!

16 Links Schrijf goede anchor-teksten anchor-tekst http://goesthink.be/ Deze tekst vertelt gebruikers en Google iets over de pagina waarnaar gelinkt wordt.

17 Zorg dat je pagina voorzien is van RSS

18 Creëer twee sitemaps HTML - sitemappagina voor gebruikers XML- sitemapbestand voor zoekmachines

19 Pagina snelheid Pageranking Domein Authoriteit

20 Als je site meerdere pagina's met grotendeels dezelfde inhoud bevat, kan je Google laten weten wat je voorkeurs-URL is. Dit wordt de canonieke URL genoemd URL’S van elke pagina moeten relevant zijn, indien nodig URL structuur verbeteren Opgebouwd via http://www.domeinnaam.be/naam_map/naam_bestand.html

21

22

23 Maak de navigatie overzichtelijk Sta toe dat mogelijk een deel van de URL verwijderd wordt.

24 Gebruik rel=“nofollow” waar nodig in links 'Nofollow' is een methode waarmee webmasters tegen zoekmachines kunnen zeggen dat ze de links op een bepaalde pagina of een specifieke link niet moeten volgen. https://support.google.com/webmasters/answer/96569?hl=nl&ref_topic=4617741 https://support.google.com/webmasters/answer/96569?hl=nl&ref_topic=4617741 Gebruik het in het comentaar-gedeelte van je website om reactiespam te bestrijden

25 In principe geldt: hoe meer links en hoe relevanter de links zijn die naar je website verwijzen, hoe beter je zal scoren in Google Maar maak er zeker geen misbruik van!

26 Deze gegevens haalt Google uit Google Analytics Hoe beter je site scoort, hoe beter de ranking Vandaar: SEO is een lange termijn verhaal

27 Hierbij zie je dat Google ook kijkt naar de voorkeuren van de surfer zelf Op basis van wat die gewoonlijk bezoekt zal Google’s algoritme andere zoekresultaten geven Toch al een beetje Big Brother!

28 Hoe bekender je merk en hoe groter je bedrijf hoe hoger je zal scoren

29 Deze zaken doe je best niet (teveel) Google zal je straffen met een heel slechte ranking Ook als je onderstaande zaken doet

30 Robot.txt Zorg voor een ‘robots.txt’ in de Root (= hoofdmap) Een robots.txt bestand laat zoekmachines weten of ze toegang hebben tot onderdelen van uw site en deze mogen crawlen Wanneer het niet nodig is gaan we de crawling beperken Aan websitebouwer vragen of via http://www.mcanerin.com/en/search-engine/robots-txt.asphttp://www.mcanerin.com/en/search-engine/robots-txt.asp

31 Aanmelden bij Google https://www.google.com/intl/nl/webmasters/ https://www.google.com/intl/nl/webmasters/ https://www.google.com/webmasters/tools/s ubmit-url https://www.google.com/webmasters/tools/s ubmit-url

32 Testen Test je website met https://validator.w3.org/https://validator.w3.org/

33 Toegankelijkheid Zorg dat je website toegankelijk is voor blinden/slechtzienden http://www.anysurfer.be/nl/in-de-praktijk/checklist http://www.anysurfer.be/nl/in-de-praktijk/checklist


Download ppt "Basics SERP = Search Engine Results Page Betaalde resultaten = SEA Natuurlijke resultaten = SEO Search Engine Optimization SEO is een lange termijn verhaal."

Verwante presentaties


Ads door Google