De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Steffen Frusch & Arnold Schulte Online makelaar als leadgenerator voor het intermediair.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Steffen Frusch & Arnold Schulte Online makelaar als leadgenerator voor het intermediair."— Transcript van de presentatie:

1 Steffen Frusch & Arnold Schulte Online makelaar als leadgenerator voor het intermediair

2 Huidige marktverdeling online makelaardij: makelaarsland.nl moviq.nl iblue.nl huislijn.nl Jaap.nl Bij de bekende online makelaars en ook bij de huizenzoekmachines worden de potentiële kopers doorverwezen naar banken: = Rabobank = Postbank = ABN-Amro = DSB de tussenpersoon staat buitenspel!

3 Wat speelt er in de markt? Online makelaardij is sterk in opkomst

4 Wat speelt er in de markt? Online makelaardij is sterk in opkomst Voorbeeld: makelaarsland.nl gestart op 1 april 2005 januari ‘08: verkopers 7016 verkochte woningen 3512 in verkoop

5 Online makelaardij nu en in de toekomst NU: 5 % van de huisverkopen = ± huizen per jaar. 2010/2011: 15 à 20 % = ± tot huizen! LANGE TERMIJN VERWACHTING: online makelaardij wordt de norm. Dit is hét moment om in te stappen!

6 huizenholland.nl digimakelaar.nl facetmakelaars.nl teammakelaar.nl webmakelaardij.com wonex.nl makelaarinhuis.nl makelaarsdiensten.nl beetjehulp.nl makelaarsland.nl moviq.nl iblue.nl huislijn.nl Marktverdeling (tussenstand) online makelaardij

7 Wat is de tactiek van de banken? Gemiddeld vinden er 8 bezichtigingen per aangeboden woning plaats. 8 voorzetten (leads) voor de bank, waarbij de tussenpersoon buitenspel staat!

8 Wat houdt dit momenteel in? 80% van deze verkopen lopen via ‘banken-sites’ = ca verkopen. Levert ca leads op. Gemiddelde score bij warme leads is ca. 20% = nieuwe klanten. Gemiddeld 2.000,- euro waard. Ca ,- euro die de tussenpersonen mislopen. Hierbij is geen rekening gehouden met extra inkomsten uit verzekeringen en overige financiële producten/diensten! Stap nu in!

9 De tegenaanval WelQom zorgt ervoor dat de tussenpersoon de rol van spelverdeler weer terugkrijgt. WelQom richt zich volledig en uitsluitend op de tussenpersoon. WelQom genereert warme, lokale leads, komend vanuit de vraag door (potentiële) kopers. WelQom verzorgt het complete marketingtraject gemak tussenpersoon.

10 Verwachte marktverdeling online makelaardij huizenholland.nl digimakelaar.nl facetmakelaars.nl teammakelaar.nl webmakelaardij.com wonex.nl makelaarinhuis.nl makelaarsdiensten.nl beetjehulp.nl makelaarsland.nl moviq.nl iblue.nl Huislijn.nl welQom.nl

11 Wat is welQom.nl? WelQom is een onafhankelijke organisatie die een online makelaarsservice aanbiedt aan het intermediair. WelQom biedt tegenwicht tegen de banken die middels websites als moviq.nl, makelaarsland.nl en ibluemakelaars.nl etc. een steeds grotere macht krijgen in de makelaardij. Met als doel om potentiële kopers (leads) te werven ! WelQom.nl wordt geïntroduceerd door de Van Kampen Groep.

12 Hoe werkt het? De maandelijkse deelnemersbijdrage voor de tussenpersoon is € 100,- Voor ieder huis dat via de tussenpersoon bij welQom te koop wordt aangeboden ontvangt de tussenpersoon € 95,- WelQom stuurt een makelaar/taxateur die een waardeadvies geeft en levert tekst en foto’s. De rondleiding doet de verkopende partij zelf, de rest doet welQom. Geïnteresseerden (kijkers en kopers) reageren via welQom.nl en worden doorgestuurd naar de tussenpersoon die aangesloten is bij welQom. WelQom voorziet de tussenpersoon dus van warme leads. De notaris verzorgt de voorlopige koopakte.

13 Hoe makkelijk is het? U meldt zich aan (tot begin EK 2008 gratis) WelQom voegt u toe op de welQom-site in uw postcodegebied. Door welQom als extra service aan te bevelen bij uw eigen relaties neemt u de rol als spelbepaler over. Verkopers die rechtstreeks hun huis via welQom aanbieden, moeten in hun postcodegebied een bij welQom aangesloten tussenpersoon selecteren. De gegevens van deze verkopers en van alle mensen die via de welQom-site op dit pand reageren (= potentiële kopers) zijn warme leads voor deze tussenpersoon.

14 M I N I M A L E I N S P A N N I N G M A X I M A A L R E N D E M E N T !

15 Een rekenvoorbeeld De maandelijkse deelnemersbijdrage voor de tussenpersoon is € 100,- Voor ieder huis dat via de tussenpersoon bij WelQom te koop wordt aangeboden ontvangt de tussenpersoon € 95,- van welQom. Hiermee heeft de tussenpersoon de maandelijkse deenemersbijdrage dus al bijna terugverdiend. Eén te koop aangeboden huis genereert gemiddeld 8 (gratis) leads. Verzilvering van 1 van de 8 leads levert gemiddeld € per maand op.

16 S T A P N U I N : Geen inschrijfgeld van € 500,- bij aanmelding tot het begin van het EK op 7 juni a.s.!

17

18

19

20


Download ppt "Steffen Frusch & Arnold Schulte Online makelaar als leadgenerator voor het intermediair."

Verwante presentaties


Ads door Google