De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

"Zorgen dat leren werkt: het E-model“ 19 APRIL 2016 'S-HERTOGENBOSCH.

Verwante presentaties


Presentatie over: ""Zorgen dat leren werkt: het E-model“ 19 APRIL 2016 'S-HERTOGENBOSCH."— Transcript van de presentatie:

1 "Zorgen dat leren werkt: het E-model“ 19 APRIL 2016 'S-HERTOGENBOSCH

2 Vrijhaven om corporate leren in alle facetten te beleven en te bespreken Faciliteren-begeleiden-adviseren en implementeren van corporate academies en leerlijnen Wij coachen learning consultants in hun nieuwe rol WIE ZIJN WIJ?

3 Marjolein van Altena Is part-time directeur van de NSCU en werkt daarnaast als adviseur bij Tornak. Marjolein heeft diverse HR- managementfuncties gehad en als senior consultant talloze (internationale) projecten gedaan in het bedrijfsleven en bij verschillende overheden. Zij is daadkrachtig en to the point, waarbij de dialoog met de ander altijd de richting bepaalt. Nadat zij in Frankrijk één van haar dromen verwezenlijkt had (paarden houden), lonkte het advieswerk weer en het samenwerken met anderen. Dit bracht haar bij Tornak en (voor de helft van het jaar) in Nederland. WIE ZIJN WIJ? René Rol René maakt heldere analyses en geeft scherpe feedback die mensen in hun waarde laat. Samen met Pim is hij directeur en grondlegger van Tornak. In organisaties komt hij snel ‘leerstoornissen’ op het spoor waardoor er beweging ontstaat in vaste patronen en ruimte ontstaat voor ontwikkeling. René straalt veel energie uit en toont op alle niveaus van de organisatie lef. Hij hecht aan authentiek leiderschap en brengt dit ook zelf in de praktijk. Zijn bagage ’door de jaren heen’ maakt hem breed inzetbaar. Teresa Spoelstra-Boons Teresa is een enthousiaste en inventieve consultant op de gebieden van leeroplossingen, duurzame inzetbaarheid en leiderschap. Als onderwijskundige en docent kan zij goed de combinatie leggen tussen wetenschappelijke theorie en de praktijk. Door oprechte bewondering voor het individu maakt Teresa snel verbindingen en ligt in dat ze bij een klant uitgaat van de kracht van wat bestaat, niet bang ben voor beweging en samen met de klant toe werk naar doelen en resultaten.

4 VAN …. NAAR …. VanNaar Blokken en modulesGespreid in de tijd (leren voor- tussen en na) Formeel lerenInformeel leren Een los aanbodLeerlijnen en permanent leren U – leren / klassikaal , invloed (social) media, beeld Consumerend Docent ontwerpt Docent doceert Docent wordt geëvalueerd Docent en cursusgroep geeft feedback Producerend Druk op eigen verantwoordelijkheid Deelnemer ontwerpt Deelnemer wordt geëvalueerd en maakt aantoonbaar Deelnemer creëert eigen feedback Deelnemer staat centraalWerksysteem betrokken Bestaand lespakketPersoonlijke leerroutes Individueel lerenIndividueel en organisatieleren

5 VanNaar BijgewoondBewegen en bewezen Aantal cursussenAantal effecten Van lokaalNaar werkplek Ontlast baasjesBelasten (involveren) baasjes Tijd vastTijd los Leidinggevende geeft aanWerknemer geeft zelf aan Leidinggevende wil oplossing voor een probleem met minimale inspanning VAN …. NAAR ….

6 ACTION LEARNING MODEL Aristoteles ”Wat we moeten leren om te doen, leren we door te doen” Confusius met “Ik hoor en ik vergeet, ik zie en ik onthoud, ik doe en ik begrijp”.

7 HET E-MODEL OMDAT…  Leertrajecten niet altijd succesvol zijn en dan…  (te) duur zijn en in verhouding weinig opleveren waardoor…  de leermotivatie van medewerkers keldert en…  onvoldoende gebruik gemaakt wordt van expertise door samenwerking zodat…  Beslissers afhaken en geen zin meer hebben in nieuwe opleidingsinvesteringen.

8 HET E-MODEL OMDAT:

9 Het E-model is een denkmodel aan de hand waarvan: Je ervoor kunt zorgen dat leertrajecten ook echt slagen Kunt achterhalen waar het fout ging als het onvoldoende gelukt is E-MODEL

10 Neem contact op met: NSCU: tel MEER INFORMATIE? Spreek ons aan!

11


Download ppt ""Zorgen dat leren werkt: het E-model“ 19 APRIL 2016 'S-HERTOGENBOSCH."

Verwante presentaties


Ads door Google