De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Plan de campagne Advies & Interventies 1 Henk Hemstra (1958) Onafhankelijk en Zelfstandig Management Consultant Leidde bedrijfsonderdelen en afdelingen.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Plan de campagne Advies & Interventies 1 Henk Hemstra (1958) Onafhankelijk en Zelfstandig Management Consultant Leidde bedrijfsonderdelen en afdelingen."— Transcript van de presentatie:

1 Plan de campagne Advies & Interventies 1 Henk Hemstra (1958) Onafhankelijk en Zelfstandig Management Consultant Leidde bedrijfsonderdelen en afdelingen van AEGON, een bedrijfsvereniging, Cap Gemini en OHRA en was succesvol projectmanager en (strategie)consultant voor NUON, Informatie Beheergroep, AEGON, Friese Pers, Delta Lloyd, NUTS, OHRA en KPN. Ontwikkelde op basis van deze ervaring een unieke mix van advies-, management-, en implementatie-kracht. Stelt deze unieke mix nu ter beschikking aan bedrijven en instellingen in de vier noordelijkste provincies die management-uitdagingen op het gebied van marketing & verkoop, operations, strategie en informatietechnologie niet uit de weg gaan om hun doelstellingen te realiseren.

2 Plan de campagne Advies & Interventies 2 Helpt directies en managers bij; het ontwikkelen, formuleren en implementeren van strategische, commerciële en organisatorische concepten het adviseren, uitwerken en begeleiden van strategische allianties (van samenwerking tot fusie of overname)  het uitwerken van (nieuwe) organisatieontwerpen en het begeleiden van de implementatie daarvan  traject begeleiding- en project-/programmamanagement  ontwerpen, begeleiden en implementeren van verbeterprogramma's gericht op efficiency en effectiviteit

3 Plan de campagne Advies & Interventies 3 Werkt op basis van partnership, teamgeest en vertrouwen op directie, management- en/of operationeel niveau. Heeft veel ervaring in small business organisaties, (MKB/ MKB-plus) én in gedivisioneerde grote organisaties. Is betrokken, doel- en oplossingsgericht, pragmatisch, snel en concreet

4 Plan de campagne Advies & Interventies 4

5 Plan de campagne Advies & Interventies 5 De belangrijkste motieven om een bepaald bureau of adviseur te kiezen zijn: goede ervaringen met de adviseur, de adviseur is bekend, er is bij de adviseur kennis van het onderwerp en er is kennis van de cliëntorganisatie. Als er sprake is van concurrentie bij de keuze van een adviseur wordt meer gelet op een goede prijs, een gedegen offerte, een goed instrumentarium of methode en bekendheid en ervaring van het bureau.

6 Plan de campagne Advies & Interventies 6 Op welke emotie richt ik me in mijn communicatie

7 Plan de campagne Advies & Interventies 7 De Mensen De consultants van FABECH beschikken allen over een respectabele individuele expertise. Vakmensen die hun theoretische kennis koppelen aan een brede praktijkervaring. Denkers die doen en die zich daarbij - kenmerkend voor FABECH - niet beperken tot de traditionele grenzen van hun vakgebied, maar juist de samenhang zoeken met andere disciplines. HEAO Internationale Marketing, Haarlem Business School. Dienstplichtig perswoordvoerder voor de VN in voormalig Joegoslavië. Werkte zes jaar bij internationaal communicatie-adviesbureau Hill and Knowlton, de laatste jaren als Senior Consultant. Gespecialiseerd in creatieve conceptontwikkeling, mediarelaties en crisiscommunicatie. Klanten aldaar waren onder andere Pepsi Cola, Oracle Europa, British Telecom, Black & Decker en Vrumona. Vervolgens ruim drie jaar Marketing en Communication Manager van KLM Cargo. Ontwikkelde onder meer nieuwe strategie en beleid voor de producten- en merkenportfolio, reorganiseerde het sponsored magazine en was communicatiemanager van de Joint Venture met Alitalia. Heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld als specialist rondom creativiteitsmanagement. Bij FABECH houdt Paul zich bezig met projecten op het gebied van corporate communicatie, positionering en (merk)identiteit, met speciale aandacht voor de kracht van merkverhalen. Henk Hemstra (1958) Oprichter FABECH, managing consultant New Product Development en New Service Concepts Na Nijenrode diverse accountfuncties bekleed bij enkele vooraanstaande reclamebureaus op uiteenlopende accounts. Hij ontwikkelde op basis van die ervaring het FABECH-concept: startte in 1978 als onafhankelijk adviseur op het gebied van communicatiebeleid, strategie en bureaurelaties. Verbreedde de adviespraktijk in de loop der jaren met consultants in alle communicatiedisciplines. Adviseerde en adviseert een groot aantal nationale en internationale opdrachtgevers op het hoogste niveau. KARIN VAN SCHOUTEN (1959) Senior Consultant. Hogere Economische School, Rotterdam. Projectmanager en marketingmanager Elsevier Science Publishers, Amsterdam (business-to-business). Bij de ANWB veelzijdig ervaring opgedaan als productmanager lidmaatschap (consumentenmarketing), marketingmanager formule-ontwikkeling verkoopkanalen, marketingmanager verzekeringsproducten (direct marketing) en het opzetten van een Call Center. Bij FABECH als senior consultant actief met extra aandacht voor marketing, loyalty & direct marketing. Opdrachtgevers onder andere: CZ, AFB, GWK en Novem.

8 Plan de campagne Advies & Interventies 8 Senior Projectmanager bij IG&H Een (senior) projectmanager bij IG&H Management Consultants is verantwoordelijk voor de leiding van complexe projectopdrachten binnen bank- en verzekeringswezen. Dit kan zijn op het gebied van Markt- en Distributiemanagement, Front-Office Solutions, Back-Office Solutions of Veranderingsmanagement. De projecten richten zich op het bieden van integrale oplossingen die werken in de praktijk en variëren van strategietrajecten tot implementatie- en procesveranderingstrajecten. Afhankelijk van je ervaring word je ingezet als projectmanager of senior projectmanager. De (senior) projectmanager is verantwoordelijk voor het gehele traject van vraagstelling, ontwikkeling, selectie van oplossingen en inrichting tot en met implementatie. Hiertoe is samenwerking met en vertrouwen winnen van de gesprekspartners cruciaal. Dit vereist sterke sociale vaardigheden. Je biedt de klant oplossingen en ondersteunt bij de implementatie van op maat gesneden adviezen. Hierbij zijn het opstellen van goede rapportages en het overtuigend presenteren belangrijk. Je maakt projectvoorstellen, stelt (multidisciplinaire) teams samen, coacht teamleiders/deelprojectleiders en bent budget-verantwoordelijk. Als lid van de stuurgroep verzorg je de rapportage aan de opdrachtgever, stuur je projectteams aan en ben je verantwoordelijk voor de planning en control functie. Essentieel is dat je in staat bent verder te kijken dan de geformuleerde opdracht. De Ideale Kandidaat Je bent een resultaat- en oplossingsgerichte professional met ruime werkervaring als (senior) projectmanager op een van bovengenoemde werkterreinen bij voorkeur binnen een verzekeringsmaatschappij of bancaire omgeving. Je beschikt minimaal over HBO/academisch denk- en werkniveau. Je inspireert en organiseert, coacht en leidt, kortom je bent een teambuilder. Daarnaast beschik je over een uitstekend conceptueel en analytisch denkvermogen en sociale vaardigheden. Als sterke persoonlijkheid heb je het vermogen om een grote impact te hebben binnen je eigen organisatie en bij klanten. Je bezit een goede dosis doorzettingsvermogen. Je houdt overzicht op de complexe processen, zowel inhoudelijk als procesmatig, en bent in staat de link te leggen naar ontwikkelingen bij de opdrachtgever en in de markt.

9 Plan de campagne Advies & Interventies 9 Make your self marketable Headhunters do not waste time calling under0achievers. Most profiles for senior roles contain words such as enthusiastic, dynamic, entrepreneurial, pro-active and positive. Most successful executives have built a career on a track record of achievement combined with a strong personality. To get noticed you need to be associated with high profile projects, turnarounds, product or company launches, and winning major deals. You will also need if you have the right attitude. Experience in areas other than your niche market also helps push up your net worth. If you have worked in one sector for a long period, consider broadening your experience by working as a non-executive or doing some part-time consultancy in a different area. Cross-functional experience is also highly valued. So an IT director with a solid understanding of finance and practical experience of managing consultancy services is more likely to make a successful transition to a CEO role than someone who has remained in IT all their career. And one often overlooked factor. You will need a job title that makes sense externally.

10 Plan de campagne Advies & Interventies 10 Hoog opgeven van de IB Groep naar grootste Synon/2 en AS/400 site. Opzetten HRM FA-organisatie –werving&selectie –beloningssysteem –promotiebeleid, –enz. Wellicht opzetten volgens het stramien: HRM, Strategisch, Marketing en Verkoop, Financieel, ICT

11 Plan de campagne Advies & Interventies 11 Career networking (pt1)…in two minutes Thursday 7th February 2002 Ben Rooney The worst they can do is to say 'No' A man I knew, he was actually a monk, was fundraising. I asked him how did he do it, how could he go and ask people for money so openly. He replied, in that infuriating way that monks have of being at the same time apparently simplistic and sagacious; "the worst they can do is to say no". Keep that in mind. You'll need it. Networking: some home truths There is much talk about the 'network effect' when it comes to technology. Look at the Internet to see how powerful the cascading effect of a network can be. The same can be true for your career network. The more you can work the network, the more the network will work for you. Everybody has contacts. You may not know that you have them, but you have them. Having contacts is not necessarily about a Filofax bursting with CEO's cards. You can have surprisingly large network without even trying. Family and Friends Immediate family Other relatives Friends People you were at school or university with People you met on holiday Friends and family of all of the above Clubs and leisure activities Sports clubs Hobbies groups Evening classes Community groups Voluntary groups Political associations Professional services Bank manager Financial adviser Insurance broker Stockbroker Solicitor Doctor Dentist Business Colleagues — past and present Bosses — ditto Staff — ditto Customers/clients Suppliers Professional advisers Trade associations Chambers of commerce Professional societies Regulatory bodies Management consultants (Killer CVs and hidden approaches, Graham Perkins, Prentice Hall, 2001) A useful exercise; mark the contacts that you are comfortable talking to in one colour and in a second colour, those 'gateway' people (lawyers, bankers, accountants, management consultants etc) who deal regularly with a lot of people either in your industry sector, or across sectors. Those who come up with both colours are going to be key people to target. So, I have contacts. What now? Networking should be a permanent feature not of any job seeking effort, but of professional life. Indeed if you only start networking to help in your job effort, chances are you will meet with little success. The essence of networking is two fold: Building up the network — meeting and establishing an ever widening group of contacts Taking advantage of that network for specific needs. That could be: You are seeking a new position, or freelance assignment and want as many people out there looking for you You have identified a company or individual to whom you would like to sell your product or service, or approach for a job, and you are looking for someone who can give you a name, or better still, arrange an interview You're looking for someone to wither fill a job or take on an assignment for your company, and you want the assurance that comes from personal referrals You're trying to help out a friend or family member who is looking for a job You've uncovered a job lead and are looking for firsthand information about the company of the individual who may interview you You're contemplating a career change and want to talk to people who are in a field that interests you You've run into a career-related problem at work and want to talk to others who've experienced similar problems (Managing your Career for Dummies, Max Messmer, IDG Books, ) It is important — indeed vital — to stress that networking is a two-way activity. You must play an active part in your network. How to build and use your network How you contact people will depend on what you are trying to achieve — the more you are trying to get out of the network, the more personal the meeting should be. Often a simple or quick phone call is enough. If you arrange a meeting, unless it is a friend in which case a drink in the pub is good venue, then ask for no more than 15 minutes. Chances are most people will give more, but they may not want to commit to more. Before calling anyone on your list, identify what it is you want. If you are after a new job, then under no circumstances phone people on the list and ask them. Chances are none of them are going to be in a position to offer it to you. What you can do is to ask them firstly if they know of any companies hiring, and secondly if they know anyone in that company. Your aim is to get an introduction to that person. American practitioners, for whom (if one believes the books) this sort of activity comes as second nature, stress the importance of always getting at least one name from every contact — and preferably more than one. If each contact leads to two new contacts, your network will expand geometrically. Keeping tabs on your network This will depend on how active you are in your networking. Highly-skilled networkers will use a database and have a schedule of calls depending on priority. Calls, or s, may be little more than a brief social call and an offer of help if they need it, but they will serve to keep you in people's minds. Even if you don't go that far, you will need some kind of tracking system that allows you to keep tabs on who you called, who you met, who referred you to whom. Without it you are going to have an impossible task. The better your tracking system, the more efficacious your network will be. Networking dos and don'ts Don't make promises you know you are incapable of keeping Don't make promises you know you are capable of keeping, but don't Don't have a hidden agenda when speaking to someone. Be up front Don't use someone's name without clearing it with them first Don't put persistent pressure on someone who has agreed to help Do be courteous, return calls, and if someone helps you, acknowledge it Do be bold in meeting new people Do research before talking to new contacts Do return favours Do network most at times when you need it least Further reading Managing your Career for Dummies Max Messmer IDG Books ISBN: £14.99 Available from Amazon.co.uk Powerful Networking John Lockett Orion Business Books ISBN: £6.99 Available from Amazon.co.uk Killer CVs & Hidden Approaches Graham Perkins Prentice Hall ISBN: X £9.99 Available from Amazon.co.uk Networking: The Art of Making More Friends Carole Stone Vermilion ISBN: £7.99 Available from Amazon.co.uk Web sites Networking Nirvana FirstPersonGlobal resource Top Ten… ways to make the most of a conference FirstPersonGlobal resource © FirstPersonGlobal, All rights reserved

12 Plan de campagne Advies & Interventies 12 Concurrenten/Collega’s

13 Plan de campagne Advies & Interventies 13 Concurrenten/Collega’s

14 Plan de campagne Advies & Interventies 14 Bij de totstandkoming van het tarief hebben een aantal interne afwegingen een rol gespeeld: Ik wil psychologische barrières omzeilen Ik wil niet de indruk wekken dat het om zo maar een ondoordacht bedrag gaat Ik wil niet dat op ieder gevraagd tarief onderhandeld wordt Ik wil bij voorkeur per hele dag ingehuurd worden en liever niet voor een paar uren per dag. Om deze reden heb ik gekozen voor: een uurtarief (een dagtarief is 8* hoger) voor een niet-rond bedrag (€ 137,50 per uur lijkt zorgvuldig gecalculeerd, € 135 lijkt meer een soort van “onderhandelings”bedrag) een minimum afname van acht uren per dag


Download ppt "Plan de campagne Advies & Interventies 1 Henk Hemstra (1958) Onafhankelijk en Zelfstandig Management Consultant Leidde bedrijfsonderdelen en afdelingen."

Verwante presentaties


Ads door Google