De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Fondsenwerving Webinar 14 april 2016. agenda 0. Een webinar….. 1.Afdeling particulieren 2.Fondsenwervende mechanismen 3.Wat resulteert tot wat 4.Proces.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Fondsenwerving Webinar 14 april 2016. agenda 0. Een webinar….. 1.Afdeling particulieren 2.Fondsenwervende mechanismen 3.Wat resulteert tot wat 4.Proces."— Transcript van de presentatie:

1 Fondsenwerving Webinar 14 april 2016

2 agenda 0. Een webinar….. 1.Afdeling particulieren 2.Fondsenwervende mechanismen 3.Wat resulteert tot wat 4.Proces 5.Tips en trics

3 1. Afdeling Particulieren

4 Afdeling particulieren Afdelingsmanager Particulieren Team VerbindenTeam Uitbouwen Team Vrijwilligersorganisatie Team Klantenservice Database Analyse en Marktonderzoek Bereiken InspirerenActiverenConverterenUitbouwenBehoudenReactiveren Verbinden Uitbouwen

5 Contributie Giften Nalatenschappen Evenementen Jeugd UNICEF kan haar werk onmogelijk doen zonder de steun van particuliere donateurs € 43,3 miljoen

6 Begroting Particulieren 2015 OnderwerpKPI 2015 Leden€ 31 mln Eenmalige giften€ 3,9 mln Nalatenschappen€ 5,5 mln Evenementen€ 0,9 mln Jeugd€ Totaal€ 43,5 mln

7 Inkomsten uit Lidmaatschappen Inkomsten uit Giften Wat is hier voor nodig? Opbrengsten uit Nalatenschappen Jongeren Nadrukkelijke integratie Vrijwilligers Klantenservice

8 nieuwe donateurs 2015 Wat is het grootste kanaal?

9 Groeiambitie Aantal giftgevers daalt Acquisitie + innovatie noodzakelijk Acquisitie nieuwe giftgevers noodzakelijk Uit database; potentials verder ontwikkelen (mid/High value donors) Innovatie: bijv. 3 mnd verzoek ipv losse gift

10 Welk bedrag haalde deze in 1 week tijd op? € ,25

11 Vrijwilligersnetwerk UNICEF NL vrijwilligers in 3 regio’s 61 regionale teams (RCU’s) 17 studenten teams 4 landelijke expertgroepen landelijke vrijwilligersraad

12 Klantenservice Mail De oren en ogen van de organisatie Retentie Winback Tel. Service Klachten Informeren Interne Organisatie Klanttevredenheid Kennisbank Reactieve webcare

13 Aantal telefoontjes en s die door S&I worden ontvangen in 1 jaar tijd mails telefoontjes

14 2. Fondsenwervende mechanismen

15 Lidmaatschappen One step door to door / face to face massamedia Two step, via leads sms product gift actievoerders sponsors

16 Tijd voor Max 3. Reportage Bemvinda Probleem: https://vimeo.com/ https://vimeo.com/

17 Giften One step online gift nav massamedia sms product kopen gift nav mailing actievoerders sponsors corporate pathways to pledge Helpmeeplatform € ,36

18 Voorjaarscampagne 2016 Q:\Foto's en Films\2016 Voorjaarscampagne\KLAAR VOOR GEBRUIK\TV spots\YouTube

19 3. Wat resulteert tot wat?

20 Business case voorbeeld Hier wordt t technisch

21 Business case voorbeeld Straks weer leuk

22 Business case voorbeeld Maar ……. geeft wel inzicht

23 Business case voorbeeld ROI (return on investment) 1 op 3 in 3 jaar Verschilt per mechanisme (lidmaatschap / gift) en per kanaal (d2d / tv / online / evenement etc)

24 Fondsenwervende trends in Nederland Zelf in actie te komen voor een goed doel wordt steeds populairder Fondsenwerving via internet blijft groeien Opbrengsten Alpe d’huzes €32 miljoen, Serious Request €7 miljoen Maar Subsidies nemen af De markt raakt verzadigd De grote jaarlijkse evenementen zijn tijdelijk, als de top van de groei is bereikt, gaat de nieuwigheid eraf en loopt de interesse (en fondsenwerving) terug Dus Een breed aanbod aan evenementen is belangrijk Naast eigen evenementen, ook daar waar je je kunt laten sponsoren

25 Succes kan groot zijn Maar succes is geen garantie voor de toekomst Dus grote evenementen nemen altijd weer af in opbrengst

26 4. Proces

27 voor tijdens na fondsenwerving is een proces Zowel voor de actie Als tijdens de actie Als na de actie Is fondsenwerving mogelijk kaartverkoop

28 voor tijdens na fondsenwerving is een proces Zowel voor de actie Als tijdens de actie Als na de actie Is fondsenwerving mogelijk sponsoring Helpmee plaform

29 voor tijdens na fondsenwerving is een proces Zowel voor de actie Als tijdens de actie Als na de actie Is fondsenwerving mogelijk veiling

30 voor tijdens na fondsenwerving is een proces Zowel voor de actie Als tijdens de actie Als na de actie Is fondsenwerving mogelijk loterij

31 voor tijdens na fondsenwerving is een proces Zowel voor de actie Als tijdens de actie Als na de actie Is fondsenwerving mogelijk (platte) collectebus

32 voor tijdens na fondsenwerving is een proces Zowel voor de actie Als tijdens de actie Als na de actie Is fondsenwerving mogelijk baromzet

33 voor tijdens na fondsenwerving is een proces Zowel voor de actie Als tijdens de actie Als na de actie Is fondsenwerving mogelijk verkoop producten

34 voor tijdens na fondsenwerving is een proces Zowel voor de actie Als tijdens de actie Als na de actie Is fondsenwerving mogelijk op de foto

35 voor tijdens na fondsenwerving is een proces Zowel voor de actie Als tijdens de actie Als na de actie Is fondsenwerving mogelijk dank + opvolging

36 voor tijdens na fondsenwerving is een proces Zowel voor de actie Als tijdens de actie Als na de actie Is fondsenwerving mogelijk embleem / badge

37 5. Tips and trics

38 10 tips 1. Denk vanuit de klant (’de markt’) David Beckham and Manchester United legends reunite at Old Trafford for Unicef

39 10 tips 2. Durf te vragen Als een hoger bedrag wordt gevraagd, krijg je meer Het Anker-effect: Veel waarde hechten aan de informatie die je als eerst ziet. Deze waarde wordt gebruikt als uitgangspunt.

40 10 tips 3. Herhaal je vragen Houd vol Gebruik alle kanalen Houd mensen op de hoogte Doe aan nazorg

41 10 tips 4. Bedenk meerdere fondsenwervende principes CPC 2016 Inschrijving Helpmee platform Platte collectebussen RCU + studenten

42 10 tips 5. Sluit fondsenwerven aan bij je project/event/programma Sportevent; masseren Veel publiek, smsjes Warm publiek, veilen Event voor jongeren; taxiservice voor ouders

43 10 tips 6. Gebruik je netwerk

44 10 tips 7. Bedenk een ad-on Regge survival bad

45 10 tips 8. Scherm met de naam UNICEF (put some content in it) UNICEF is een mooie naam een supersterk merk en erg hoog gewaardeerd. Soms zijn we echter terloops aanwezig

46 10 tips 9. Zorg voor sponsoring om kosten te beperken Pas op met de transparantie als er geld naar UNICEF gaat

47 10 tips 10. Nodig de pers uit Wordt ambassadeur van UNICEF en help de pers aan copy en verhalen

48 10 tips & trics 1. Denk vanuit de klant (’de markt’) 2. Durf te vragen 3. Herhaal je vragen 4. Bedenk meerdere fondsenwervende principes 5. Sluit fondsenwerven aan bij je project/event/programma 6. Gebruik je netwerk 7. Bedenk een ad-on 8. Scherm met de naam UNICEF (put some content in it) 9. Zorg voor sponsoring om kosten te beperken 10. Nodig de pers uit

49 Vragen?

50


Download ppt "Fondsenwerving Webinar 14 april 2016. agenda 0. Een webinar….. 1.Afdeling particulieren 2.Fondsenwervende mechanismen 3.Wat resulteert tot wat 4.Proces."

Verwante presentaties


Ads door Google