De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

We worden steeds socialer. Hans Hoornstra 43 Ik hou van mijn hond.

Verwante presentaties


Presentatie over: "We worden steeds socialer. Hans Hoornstra 43 Ik hou van mijn hond."— Transcript van de presentatie:

1 We worden steeds socialer

2 Hans Hoornstra 43

3 Ik hou van mijn hond

4 en van schaken…

5

6 Getrouwd twee kinderen…

7 …die dus ook (moeten) schaken

8 …huis

9 In Mestreech

10 Facebook

11 Twitter

12 LinkedIn

13 en bedrijf FORMEDIA

14 FORMEDIA gespecialiseerd in 1.Alumnirelaties 2.Sociale media

15 FORMEDIA is pro-actief -Kenniscirculatie -Innovatieve projecten

16 Studiereizen alumnibeleid

17 Intervisie alumnibeleid

18 Nationaal Alumni Congres

19 @

20 ff 10 snelle tips

21

22 1. Commitment bestuurders Alumnibeleid vergt een lange termijn inspanning. -Vasthoudendheid noodzakelijk. -Breed draagvlak -Vaste plaats op de begroting

23

24 3. Bouw alumnirelaties tijdens studie -Het is te laat om met opbouwen van alumnirelaties te beginnen wanneer de student alumnus is geworden. -Iedere student is een toekomstig alumnus.

25 4. Branding & Bragging Het is van belang activiteiten te stimuleren voor studenten die een gemeenschapsgevoel en trots versterken. Hoe sterker de binding tijdens de studie, des te gemakkelijker het is om hen als alumni te binden. Het is zinvol op zoek te gaan naar succesvolle alumni en hen bij de instelling te betrekken.

26 5. Vroege overdracht eigendom en beheer gegevens -Wat doet uw alumnus als eerste na het afstuderen: Verhuizen! -Vroeg moment van overdracht eigendom en beheer van gegevens - Studenten moeten deel uitmaken en baat hebben bj het netwerk van de instelling.

27 6. Alumnirelaties is Network Relationship Management Het beheer van alumnirelaties is in essentie geen klantbeheer maar community-beheer -Bij een CRM staat de instelling centraal (datacollectie en analyse) -Bij een community staat de alumnus centraal (interactiviteit en nuttige diensten) -‘Network Relationship Management’ (NRM) vs ‘Customer Relationship Management’ (CRM)

28 8. Netwerk belangrijker dan diensten Het samenbrengen van alumni en er zorg voor dragen dat het netwerk van alumni wordt verrijkt, is belangrijker dan het aanbieden van special diensten zoals bijvoorbeeld een alumnipasje, toegang tot faciliteiten etcetera. ALUMNISTUDENTEN HHS BEDRIJVEN

29 9. Centrale sturing, decentrale facilitering -Eén database applicatie, geen wildgroei -Centrale regie, -Decentrale ontlasting: leuker en gemakkelijker

30

31 Wat is alumnibeleid? 1. Data collectie2. Friendraising 3. Fundraising 3T´s 1.Time 2.Talent 3.Treasure Zinnige diensten Interactiviteit community Database Conversie

32 ALUMNISTUDENTEN HHS BEDRIJVEN Unieke niet te beconcurreren positie

33 He! Ken ik jou niet van LinkedIN?

34 Nee. Van school.

35

36

37

38

39

40

41

42 Sociale netwerken Komen en gaan De Haagse Hogeschool Zal langer bestaan

43 vs. Social Media?

44

45 Voordelen 1.Het is makkelijk en relatief weinig arbeidsintensief 2.Alumni zitten er al 3.Meeliften op ‘State of the art technology’ 4.Uitgebreid netwerk 5.Up-to-date gebruikersinformatie 6.Voorkomen van Kaping 7.Gebruiksgemak voor alumni 8.Kosten

46 Nadelen (1/2) 1.Beperkte branding 2.Beperkte statistieken 3.Geen invloed op advertenties en dergelijke 4.Support en maatwerk 5.Geen klantrelatie dus geen invloed op toekomstige ontwikkelingen, noch service

47 Nadelen (2/2) 6.Mogelijke kosten op termijn 7.Relatief weinig community functionaliteiten, met name op LinkedIn 8.Groepen die er al zijn, hebben een andere moderator 9.Datacollectie en daarmee waardeopbouw voor een derde partij 10.Afhankelijkheid

48 Juridische risico’s 1.Gebruiksvoorwaarden kunnen ieder moment worden aangepast. Gratis  betaald? 2.Alleen bestanden bekijken en beluisteren, voor alle andere zaken is formeel toestemming nodig van het netwerk. 3.De instelling kan geen enkele aanspraak maken op welk recht dan ook ten aanzien van bestanden op de website. 4.Netwerken behouden zich het recht voor om data commercieel te exploiteren. Advertenties en recruters? 5.Geen garanties. 6.Op LinkedIn is bovendien het Amerikaanse recht van toepassing, in het bijzonder het Californische.

49

50 Sociale Media Trends 1.Monetizing 2.Integratie 3.Sociale Media als Identity Providers 4.Verdedigen verworven positie

51 1. Monetizing

52 Monetizing

53

54

55 Gratis bestaat niet

56 Verwachting 1 We gaan nieuwe verdienmodellen zien. We weten niet welke.

57 2. Integratie Observaties: 1.Sociale media zijn NU en altijd bij je: MOBIEL 2.Traditionele media worden gepenetreerd door Sociale Media 3.(online) ervaring wordt ‘Social’

58 Verwachting 2 Wij willen voortdurend, verbonden met sociale netwerken (online), ervaringen delen. Sociale netwerken maken dit mogelijk en spelen hierop in.

59 3. Sociale Media als Identity Providers We willen niet voortdurend accounts aanmaken, inloggen, personalia Invullen en wachtwoorden onthouden om gebruik te maken van een service.

60 Sociale Media als Identity Providers

61

62 Verwachting 3 Single Sign on Rules. Gespecialiseerde netwerken voor specifieke data.

63 De taart is verdeeld en nu?

64 Vechten om behoud

65 API’s Application Programming Interface

66 API’s Application Programming Interface

67 Waarom zet LinkedIn de deur open?

68

69 Rol sociale media in alumnibeleid? 1. Data collectie2. Friendraising 3. Fundraising NetwerklerenCommunicatieOnline Conversie

70

71 Wat zijn Social Media?


Download ppt "We worden steeds socialer. Hans Hoornstra 43 Ik hou van mijn hond."

Verwante presentaties


Ads door Google